انواع ارورهای پکیج بوتان و چگونگی رفع آنها

بوتان یکی از برندهای ایرانی پیشرو در زمینه تولید پکیج‌های دیواری است. پکیج‌های دیواری این برند به دو حالت دیجیتال و آنالوگ تولید می‌شوند. در پکیج‌های دیواری دیجیتال، ارور به وجود آمده بر روی صفحه نمایش تعبیه شده مشخص می‌شود. هر ارور ترکیبی از یک حرف لاتین و عدد است. ارورها در پکیج‌های دیواری آنالوگ از طریق چراغ LED مشخص می‌شوند.

معرفی و حل ارور انواع پکیج های دیواری بوتان

این ارورها به کاربر کمک می‌کنند تا مشکل پکیج دیواری خود را تا حدودی شناسایی کنند و جهت رفع مشکل اقدام نمایند. در غیر این صورت، لازم است که با یک پکیج‌کار حرفه‌ای جهت عیب‌یابی تماس بگیرید. در این مطلب، ارورها و شیوه رفع آن‌ها برای دو مدل دیجیتال پکیج دیواری پرلا (پرلا پرو) و پاویا و همچنین مدل آنالوگ پارما آورده شده است.

دلایل روشن شدن چراغ‌های سبز، زرد و قرمز

  • سبز روشن: دستگاه با مشعل روشن کار می‌کند.
  • سبز چشمک‌زن: دستگاه در حال آماده به کار است.
  • سبز چشمک‌زن سریع: این وضعیت تنها لحظه‌ای رخ می‌دهد که دمای مدار گرمایش در نقاط پررنگ‌تر مشخص شده (55 تا 65 درجه سانت‌گراد) قرار بگیرد.
  • قرمز ثابت: بروز مشکل در عملکرد پکیج (از کار افتادن سیستم‌های کنترلی، ایمنی، فعال شدن کلید ایمنی دودکش یا حداقل فشار آب، وجود مشکل در سنسور مدار گرمایش)
  • قرمز چشمک زدن: فعال شدن کلید حرارتی محدودکننده دما
  • زرد ثابت روشن: دستگاه به طور منظم کار می‌کند اما کنترل دمایی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه، سنسور آب گرم مشکل دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی انواع پکیج بوتان به صفحه فروش پکیج دیواری بوتان مراجعه فرمایید.

ارور پکیج های بوتان مدل پرلا و پرلا پرو و راه رفع خطا

ارورهای پکیج دیواری بوتان مدل پرلا و پرلا پرو و راه رفع خطا

در این بخش به بررسی انواع ارورهای پکیج‌های دیواری مدل پرلا و پرلا پرو بوتان و روش‌های رفع خطای آن می‌پردازیم.

  • ارور E1: ارور E1 یکی از متداول‌ترین ارورهای پکیج‌های دیواری بوتان است و در تمامی مدل‌ها نیز به این معنا است که پکیج دیواری به خوبی قادر به تشکیل شعله نیست. اشکال در تشکیل شعله یک پکیج دیواری تنها به سه علت ممکن است رخ دهد:

مشکل در شیر گاز

درست عمل نکردن جرقه‌زن

درست عمل نکردن حسگر

در نتیجه، برای رفع این مشکل کافی است قطعات کلیدی را بررسی و عیب‌یابی کنید.

ارور E2: ارور E2 به معنی مشکل در ترموستات پکیج دیواری بوتان مدل پرلا است. به منظور رفع این خطا کافی است ترموستات را بررسی کنید. اگر قابل تعمیر بود که آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت، چاره‌ای جز تعویض آن وجود ندارد.

ارور E3: ارور E3 مربوط به مشکل درون بخش پرشر دود پکیج دیواری است. در نتیجه، برای رفع این خطا ابتدا باید پرشر دود خروجی، فن یا ترموستات دود را به دقت بررسی کنید. با توجه به نوع مشکل، اقدامات بعدی باید صورت گیرند.

ارور E4: این ارور حاکی از بالا و پایین شدن فشار آب در مدار گرمایشی است. رفع این خطا بسیار ساده است، فشار آب را بررسی کنید؛ اگر کم بود، آن را افزایش و اگر زیاد بود، آن را کاهش دهید.

ارور E5 و E6: در صورت بروز ارور E5 و E6 باید بدانید که قطعی NTC در مدار گرمایشی یا آبگرم مصرفی به وجود آمده است. بنابراین، کافی است نگاهی به سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی بیاندازید و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید.

ارور E7: ارور E7 به معنای وصل بودن پرشر دود پیش از تشکیل شعله است. در نتیجه، مجدداً باید پرشر دود و حسگرها را تعمیر یا در صورت نیاز، تعویض کنید.

ارور کد E011: این ارور زمانی ایجاد می‌شود که تشکیل شعله پیش از فرمان برد صورت گرفته باشد. به منظور رفع آن، کافی است شیر گاز و برد را بررسی کنید. اگر شیر گاز هیچ مشکلی نداشت، پس اشکال از برد است. اما معمولاً مشکل با تعمیر یا تعویض شیر گاز برطرف می‌شود.

ارور ADJ: منظور از ارور ADJ، تنظیم حداکثر و حداقل دمای گرمایش پکیج دیواری است. این ارور به دلایل مختلفی از جمله عمل کردن پرشر دود، کافی نبودن فشار آب گرمایش و عمل نکردن ترموستات دود بر روی دستگاه ظاهر می‌شود.

به منظور رفع آن، لازم است تا قطعاتی نظیر ترموستات و پرشر دود بررسی شوند و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض گردند.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای پکیج ها ممکن است به وجود بیاید، گرم نشدن رادیاتور ها است . در مقاله علت گرم نشدن رادیاتور پکیج در موارد دلایل بروز این مشکل توضیح داده ایم.

معرفی ارورهای پکیج دیواری بوتان مدل پاویا

معرفی کد های خطای پکیج دیواری بوتان مدل پاویا و راه رفع خطا

در این بخش به بررسی انواع ارورهای پکیج‌های دیواری مدل پاویا بوتان و روش‌ها رفع خطای آن می‌پردازیم.

  • ارور E01 پکیج دیواری بوتان مدل پاویا و رفع آن

این ارور زمانی روی دستگاه ظاهر می‌شود که شعله به درستی تشکیل نشود. عدم تشکیل شعله ناشی از خرابی در حسگر، جرقه‌زن یا شیر گاز است. در نتیجه، برای رفع این خطا کافی است قطعات مربوطه به درستی بررسی و در صورت لزوم تعمیر شوند.

  • کد خطا E02

ارور e02 پکیج مدل پاویا، به معنای عمل کردن کلید حرارتی است. کلید حرارتی ممکن است به دلیل وجود قطعی در مدار عمل کند. در نتیجه، برای رفع این خطا ابتدا باید قطعی در مدار چک شود. در صورت عدم وجود قطعی، پس حتماً مشکل از کلید حرارتی است که باید تعویض شود.

  • ارور e03 پکیج مدل پاویا بوتان

ارور E03 نشان‌دهنده‌ی بروز مشکل در ترموستات دود، مجموعه فن یا پرشور دود خروجی است. به منظور رفع خطا باید هر سه قطع به دقت بررسی شود و در صورت لزوم تعویض یا تعمیر گردد.

  • رفع خطا E04 پکیج دیواری پاویا بوتان 

ارور e04 به معنی کاهش فشار آب در مدار گرمایشی است. این خطا زمانی به وجود می‌آید که فشار مدار گرمایش به کمتر از 5/0 رسیده باشد. در نتیجه، باید فشار مدار را افزایش داد.

  • خطا e06 پکیج دیواری پاویا بوتان

قطعی مدار NTC آبگرم مصرفی به صورت ارور E06 در پکیج‌های مدل پاویا ظاهر می‌شود. بروز این ارور به معنی مشکل در سنسور تشخیص دمای آبگرم مصرفی است که برای رفع آن باید سنسور را تعمیر یا تعویض کرد.

  • خطا E07 

ارور E07 به معنی قطعی NTC گرمایش و ایراد در سنسور تشخیص دمای گرمایش است. به منظور رفع این خطا کافی است این سنسور را تعویض یا تعمیر کرد.

  • ارور E11 مدل پاویا پکیج دیواری بوتان 

کد e11 به معنی تشکیل شعله پیش از فرمان برد است. این اتفاق ممکن است به دلیل ایراد پیدا کردن شیر گاز یا خود برد به وجود آید.

  • ارور دما + چشمک‌زن پکیج مدل پاویا پکیج دیواری بوتان 

این خطا زمانی رخ می‌دهد که یا کلید فشار عمل نکند، یا ترموستات دود یا کابل متصل به آن ایراد داشته باشد و یا فشار آب مدار گرمایشی کافی نباشد. به منظور رفع این خطا باید قطعات نام برده بررسی شوند.

معرفی خطا های پکیج بوتان مدل پارما

معرفی خطاهای پکیج دیواری بوتان مدل پارما و راه رفع خطا

پکیج دیواری بوتان مدل پارما، از جمله پکیج‌های دیواری آنالوگ این برند است. در ادامه، ارورهای مدل پارما را بررسی می‌کنیم.

  • فعال بودن کلید حرارتی و قطع ارتباط آن با برد

در صورت بروز این ارور، چراغ قرمز 0/5 ثانیه روشن و 0/5 ثانیه خاموش می‌شود. چراغ سبز خاموش باقی می‌ماند. وضعیت دستگاه در حالت قفل دائم است.

  • کاهش فشار آب مدار گرمایش

در صورت بروز این ارور، چراغ قرمز در وضعیت ثابت روشن قرار می‌گیرد و چراغ سبز خاموش است. وضعیت دستگاه در حالت قفل دائم است.

  • عمل نکردن کلید حرارتی کلاهک تعدیل پکیج دیواری مدل پارما بوتان

در این صورت، چراغ قرمز ثابت روشن و چراغ سبز خاموش است. وضعیت دستگاه در حالت قفل دائم است.

  • عدم تشکیل شعله هنگام جرقه‌زنی

هنگامی که این مشکل به وجود می‌آید، چراغ قرمز ثابت روشن و چراغ سبز خاموش است. وضعیت دستگاه در حالت قفل دائم است.

  • بروز مشکل در سنسور حرارتی مدار گرمایش

در صورت بروز این ارور، چراغ قرمز 0/2 ثانیه روشن و 0/2 ثانیه خاموش می‌شود. چراغ سبز خاموش باقی می‌ماند. وضعیت دستگاه در حالت قفل موقت است.

  • فعال شدن کلید حداقل فشار آب پکیج دیواری پارما

در صورت بروز این ارور، چراغ قرمز خاموش است و چراغ سبز 0/5 ثانیه روشن و 0/5 ثانیه خاموش می‌شود. وضعیت دستگاه در حالت قفل موقت است.

  • پارازیت شعله

در صورت بروز این ارور، چراغ قرمز در وضعیت 0/5 ثانیه روشن و 0/5 ثانیه خاموش قرار می‌گیرد و چراغ سبز خاموش است. وضعیت دستگاه در حالت قفل موقت است.

  • اشکال در حسگر حرارتی آبگرم مصرفی پکیج بوتان پارما

در این صورت، هم وضعیت چراغ قرمز و هم وضعیت چراغ سبز، ثابت روشن خواهد بود.

رفع خطاهای مدل پارما پکیج‌های دیواری بوتان

در صورتی که پکیج دیواری در وضعیت قفل دائم است، باید دکمه ریست (راه‌اندازی مجدد) فشار داده شود. سپس، دستگاه را در وضعیت تابستانی یا زمستانی قرار دهید. اگر به ریست، ارور به وجود آمده رفع، حتماً با یک پکیج‌کار باتجربه تماس بگیرید.

رجا تاسیس

فروشگاه رجا تاسیس در سال 1395 تاسیس و آغاز به فعالیت کرد. این فروشگاه در زمینه عرضه و فروش سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی فعالیت می‌کند. در این فروشگاه، تجهیزاتی از قبیل پکیج، رادیاتور، فن کویل، حوله خشک‌کن، چیلر، مینی چیلر و اسپیلت با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند. برای مشاوره و استعلام قیمت با شماره های 32654665-031 – 32652553-031 تماس بگیرید. در صورت نیاز به خرید رادیاتور این برند می‌توانید به صفحه رادیاتور گرمایشی در فهرست مراجعه فرمایید و از بین رادیاتور پنلی و پره‌ای بوتان یکی را انتخاب کنید. از آنجا که رادیاتور‌های پنلی بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه فروش رادیاتور پنلی بوتان مراجعه فرمایید و محصولات این برند را مشاهده فرمایید.

سایر مقالات

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490