لیست قیمت فن کویل در نمایندگی و مرکز فروش انواع فن کویل

فروش فن کویل در انواع مختلفی چون: سقفی، زمینی، کاستی، کانالی و دیواری انجام می‌شود. اگر در این صفحه از سایت تاسیسات رجایی هستید قطعا به دنبال خرید فن کویل مناسب برای ساختمان خود هستید. رجا تاسیس نمایندگی فروش و عاملیت فروش انواع فن کویل می‌باشد، در صورت نیاز به مشاوره و یا استعلام قیمت انواع فن کویل با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

لیست پرفروش ترین محصولات

Showing 1–48 of 162 results

نمایش 16 32 48

برند های مطرح و معتبر فن کویل در ایران کدام اند؟

برندهای زیادی هستند که جزو معتبرترین و مطرح ترین برندهای فن کویل در ایران به شمار می روند. از جمله این برندها میتوان به برندهای تهویه، آذرنسیم، تهویه آریا، دمیرسان و مدیا اشاره کرد. این برندها در زمینه تولید فن کویل موفق بوده و توانسته اند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند.

نحوه عملکرد فن کویل ها به چه صورت است؟

فن کویل ها شامل کویل سرمایشی و گرمایشی هستند که باعث کنترل درجه حرارت محیط می شوند. چرخش آب گرم و سرد در فن کویل باعث ایجاد این فرایند می شود.

فن کویل ها از نظر محل نصب به چند دسته تقسیم می شوند؟

فن کویل ها دستگاه هایی هستند که برای تهویه مطبوع فضاهای مختلف به کاربرده می شوند. البته با توجه به محل قرارگیری از انواع مختلف آن ها (فن کویل سقفی، فن کویل کاستی، فن کویل زمینی) استفاده می شود.

چرا فن کویل مورد نظر خود را از فروشگاه رجا تاسیس تهیه کنیم؟

یکی از مهم ترین هدف های رجا تاسیس رضایت کاربران و مشتریان است و در همین راستا محصولات خود را با شرایط ویژه در اختیار مشتریان قرار می دهد. با خرید فن کویل از فروشگاه رجا تاسیس از خدمات پس از فروش ویژه و قیمت مناسب بهره مند خواهید شد.


ما در پادکست زیر سعی کردیم تا توضیحاتی کامل در مورد فن کویل از جمله: فن کویل چیست، کاربرد فن کویل، موارد مهم در انتخاب و خرید فن کویل بیان کرده‌ایم.

فروش فن کویل

فروش فن کویل

فروش فن کویل شامل انواع مختلفی می‌باشند که برای خرید باید از انواع آن‌ها مطلع باشید تا بر اساس موارد استفاده خود یکی از این انواع را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه انواع آن را بیان می‌کنیم:

  • سقفی توکار
  • سقفی روکار
  • بالازن یا روبرو زن
  • کاستی
  • دیواری

انواع فن کویل سقفی، کاستی و زمینی

فن کویل‌ها دارای انواع مختلفی هستند. به طور کلی، این تجهیزات را از نظر شکل ظاهری و محل نصب می‌توان به چهار گروه عمده زمینی، سقفی، کاستی و دیواری تقسیم کرد. هر سه نوع می‌توانند عملکرد گرمایشی و سرمایشی، فقط گرمایشی و فقط سرمایشی را داشته باشند. بنابراین، انتخاب اینکه چه نوع فن کویل را خریداری کنید؛ تنها به محل قرار گرفتن در خانه و الزامات طراحی بستگی دارد.

فن کویل سقفی

فروش فن کویل‌های سقفی یکی از پرکاربردترین نوع از دسته فن کویل‌ها هستند که به دو دسته روکار و توکار تقسیم می‌شوند. برای تصمیم‌گیری بهتر و برای خرید فن کویل سقفی به منظور نصب در هر ساختمان، بهتر است با انواع آن آشنا شوید. در این صورت، بهتر می توانید از بین انواع و برندهای مختلف انتخاب کنید. جهت اطلاع از مهمترین نکاتی که باید در مورد نوع سقفی فن کویل بدانید، به صفحه فن کویل سقفی مراجعه فرمایید.

فن کویل کاستی

فن کویل کاستی یکی دیگر از انواع فن کویل‌ها است که کاربرد زیادی دارد. این مدل در همه جهات هوادهی داشته و همین مسئله به عنوان یک مزیت مهم باعث استقبال از آن شده است. همچنین نصب و اجرای آسانی دارد و اتصالات مربوط به آن درون سقف کاذب قرار می‌گیرد. این نوع از فن کویل ویژگی‌های منحصربه فردی دارند که برای اطلاع از آنها پیشنهاد می کنیم به صفحه فن کویل کاستی مراجعه کنید.

فن کویل زمینی

فن کویل‌های زمینی به دلیل راندمان بالا توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. مدل زمینی فن کویل خود به دو نوع روبروزن و بالازن تقسیم می‌شوند. دلیل این تقسیم‌بندی، جهت هوادهی است. به دلیل قرار گرفتن روی زمین استفاده و تعمیر این فن کویل راحت تر از دیگر مدل‌هاست. البته نیاز به فضای خاص خود دارد که برای محیط‌های کوچک این گزینه می‌تواند یک عیب به شمار آید. فن کویل زمینی مدل و برند‌های متنوعی دارد که با توجه به وسعت و حجم هوادهی و فضایی که برای فن کویل در نظر گرفته‌اید، می‌توانید مدل و برند موردنظر خود را انتخاب کنید.

فن کویل دیواری

فن کویل‌های دیواری نوع دیگری از فن کویل ها هستند که شباهت بسیاری به کولر گازی دارند. این نوع به دلیل داشتن ظاهری جذاب و زیبا و همچنین مصرف انرژی پایین، توانسته طرافداران زیادی را به خود جذب کند. همچنین این فن کویل بیشتر در محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. برای شناخت مشخصات فنی فن کویل دیواری به لینک مشخص شده مراجعه کنید.

فن کویل کانالی

خرید فن کویل کانالی برای تهویه مطبوع محیط های مختلف مانند مجتمع های تجاری و صنعتی و.. مورد استفاده قرارمی گیرند. مزیت مهم فن کویل کانالی در این است که سرمایش و گرمایش را به صورت یکنواخت در محیط ایجاد می‌کنند، فیلتر های تصفیه هوای آنها قابل شستشو می‌باشد و همچنین هزینه‌های نگه داری پایینی نسبت به مدل های مشابه خود (سیسم‌های گازی) دارند.

فن کویل و اجزای سازنده آن

اجزای تشکیل دهنده فن کویل

تمام فن کویل‌ها دارای اجزای تشکیل دهنده زیر هستند که در ادامه به معرفی و شرح عملکرد هر کدام پرداخته شده است.

  • کویل
  • فندک
  • فیلتر هوا
  • شیر هواگیری
  • کلید سلکتوری

کویل: یکی از قطعات اصلی فن کوئل، کویل است. این قطعه به لوله‌های مسی خم خورده همراه با فین آلومینیومی اطلاق می‌شود. این لوله‌ها اغلب در دو یا چهار ردیف قرار دارند که به کلکتور ورود و خروج  آب متصل هستند.

فندک: این قطعه خود دارای اجزایی از جمله موتور، بلور سینی درین و هوزینگ است. سینی درین برای تخلیه آب بوده و تعمیرات این قطعه را آسان تر می‌کند.

فیلتر هواگیری: با توجه به نوع و مدل فن کویل ، دو نوع فیلتر پلاستیکی و فلزی وجود دارد. این فیلترها قابل شستشو و تعویض هستند. در مسیر جریان ورودی هوا قرار می‌گیرند تا به نوعی هوا را از ذرات مختلف و گرد غبار پالایش کنند. اگر بعد از مدت ها قصد استفاده از این تجهیزات و روشن کردن آن را دارید، فیلتر را شستشو دهید.

شیر هواگیری: این شیر بر روی لوله اصلی کویل نصب شده و به دو شکل دستی و اتومات فرآیند هواگیری را انجام می‌دهد.

کلید سلکتوری: کلید سلکتوری برای کنترل دستی این تجهیزات در 4 حالت دور تند، متوسط، کم و خاموش و روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته برای مدل های کانالی و سقفی این کار به کمک ترموستات انجام می‌شود.

نقش ترموستات در فن کویل

همانگونه که اشاره شد، ترموستات برای کنترل دما، هوادهی و روشن و خاموش کردن فن کویل‌هایی که به صورت سقفی و کانالی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو مدل ترموستات در بازار موجود است: دستی و کاملاً اتوماتیک. برخی نیز دارای منوی فارسی هستند که کار با آنها بسیار ساده است.

کاربرد و طرزکار فن کویل ها

طرز کار فن کویل

همانگونه که اشاره شد فن کویل‌ها دارای دو یا چهار ردیف لوله هستند. در مدل های دو لوله‌ای یکی برای ورود آب گرم یا سر و یکی برای خروج است. در مدل چهارتایی تعداد لوله‌های ورودی و خروجی 2 به 2 است و همزمان آب گرم و سرد برای تولید هوای خنک یا هوای گرم در جریان است. فن کوئل مانند یک فن عمل می‌کند و هوای داخل یک خانه یا دفتر کار را با دمیدن آن در کویل (سیم‌پیچی) گرمایشی یا سرمایشی به جریان در می‌آورد. این فرآیند موجب بیرون آمدن هوایی از فن کویل می‌شود که خنک‌تر یا گرم‌تر از قبل است. شاید به نظرتان این فرآیند بسیار پیچیده برسد اما فن کوئل در واقع دستگاهی است که یا شامل کویل خنک‌کننده می‌شود و یا دارای کویل گرمایشی است. در مقایسه با واحد هواساز (AHU)، این وسیله واحدی پیچیده و گسترده نیست.

در واقع یک سیستم تهویه هوا است که بدون نیاز به کانال موجب چرخش هوا در یک محیط می‌شود. علاوه بر این، اکثر این دستگاه ها با کنترل درجه حرارت یک محیط از طریق استفاده از آب گرم یا سرد در حال چرخش کار می‌کنند. گاهی اوقات، آب از واحد مرکزی گرفته می‌شود که با تجهیزات ضروری از قبیل برج خنک‌کننده یا بویلر کامل می‌شود. برج خنک‌کننده و بویلر به ترتیب گرمای آب را می‌گیرد و آب گرم تولید می‌کند. بعد از روشن شدن فن کویل با کمک کلید سلکتوری یا ترموستات، آب گرم یا سرد وارد کویل‌های ورودی شده و با کمک گردش اجباری هوا سرما و گرمای خود را از دست می‌دهد. این هوای گرم و سرد به دست آمده به فرآیند هوادهی به محیط تزریق می‌شود. بعد از آن آب که دمای خود را از دست داده از طریق خروجی ها به موتورخانه هدایت می‌شود.

کاربرد فن کویل

فن کویل‌ها وسیله ای دو کاره و دو فصلی تلقی می‌شوند که کاربرد اصلی فن کویل‌ها تأمین سرمایش و گرمایش است. به همین دلیل نسبت به سیستم‌های سنتی که بخش سرمایش و گرمایش هوا جدا بود دارای کارایی بیشتری هستند. پیشتر گفته شد که فن کویل‌ها دو لوله‌ای یا چهار لوله‌ای هستند. شاید جالب باشد بدانید که در نوع چهار لوله‌ای آب گرم و سرد به صورت مداوم در لوله‌ها در جریان هستند و می‌توان به توجه به نیاز اقدام به تنظیم هوادهی خنک یا گرم کرد. کاربرد فن کویل را نمی توان محدود به فضا و یا کاربری خاصی دانست. از مجموعه‌های آپارتمانی تا هتل ها و ساختمان های شرکتی و اداری کاربرد دارند. به خصوص برای مواردی که نیاز است دمای هر فضا بطور جداگانه کنترل شود، این وسیله بسیار کاربردی است. همچنین کاربرد مهم و مزیت آن نسبت به سیستم های سرمایش و گرماشی دیگر جلوگیری از انتقال آلودگی به اتاق های مختلف است.

نحوه انتخاب فن کویل و تعیین ظرفیت

انواع مختلف فن کوئل دارای ظرفیت‌های هوادهی متنوعی نیز هستند که از 200 تا 2200 cfm  متغیر است. برای تعیین دقیق ظرفیت فن کویل فاکتورهای متعددی از جمله دمای هوای ورودی و خروجی، دمای آب ورودی و خروجی، رطوبت محیط، ارتفاع از سطح دریا اثرگذار است. برای محاسبه دقیق ظرفیت هوادهی مورد نیاز و انتخاب فن کویل مناسب هم اطلاعات بسیار زیادی از جمله تعداد در و پنجره در یک محیط،  تعداد افرادی که در یک فضا هستند، نوعی فعالیتی که انجام می شود باید در نظر گرفته شود.

به همین دلیل این امر به صورت دقیق دشوار است. اما می توان با حساب سرانگشتی این کار را انجام داد و و به طور مثال اگر مشخص شد فضای شما به یک فن کویل 360 cfm نیاز دارد به دلیل اینکه ظرفیت ها اغلب ضریبی از 100 هستند، مدلی با ظرفیت 400 cfm را انتخاب کنید. برای محاسبه سرانگشتی هم فرمول ها  پارامترهای خاصی وجود دارد که بهتر است از متخصصین و اهل فن در این زمینه مشاوره گرفته شود.

فن کوئل و انواع ظرفیت هوادهی آن

ظرفیت هوادهی انواع فن کویل

همانگونه که پیش از بررسی کردیم فن کویل‌ها از نظر محل نصب و قرارگیری دارای انواع مختلفی هستند. مدل های ذکر شده از نظر ظرفیت هوادهی هم متفاوت هستند. ظرفیت هوادهی که با CFM با فوت بر متر مکعب مشخص می شود، فاکتور مهمی برای خرید به شمار می رود.

  • در مدل سقفی توکار و کاستی فن کوئل ظرفیت هوادهی از 200 تا 1200 CFM متغیر است.
  • این ظرفیت در مدل دیواری فن کویل کمتر بوده و از 300 تا 800 CFM است.
  • در مدل‌های زمینی نیز ظرفیت هوادهی تقریباً مشابه مدل دیواری و بین 200 تا 900 CFM است.
  • در مورد نوع سقفی روکار نیز باید گفت که دارای ظرفیت هوادهی از 800 تا 2200 CFM   است. به همین دلیل برای فضاهایی با وسعت زیاد مناسب است.

مزایا و معایب فن کویل

پیش از انتخاب و خرید یک فن کویل بدون شک آگاهی از ویژگی‌های مثبت و منفی آن به شما در انتخاب کمک خواهد کرد. مزایا و معایب این وسایل عبارتند از:

مزایا:

از جمله مزایای این سیستم تهویه مطبوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرید و نصب آسان نسبت به سایر واحدهای تهویه هوا: از آنجایی که از فن کویل‌ها معمولاً برای فضاهای کوچک تا متوسط استفاده می‌شود، نسبت به سایر واحدهای تهویه هوای بزرگ‌تر و همچنین تهویه هوای مرکزی ارزان‌تر هستند. علاوه بر این، نصب آن‌ها به دلیل اندازه‌شان بسیار آسان‌تر است. در نتیجه، هزنیه‌های مربوط به نصب آن‌ها نیز بسیار کمتر از سایر واحدهای تهویه هوا است.
  2. کنترل درجه حرارت در سطح اتاق: مزیت دیگر واحد فن کویل این است که تنظیمات درجه حرارت آن را می‌توان بر اساس دمای اتاق شخصی‌سازی کرد. به طوری که می‌توان در یک ساختمان به ازای تعداد فن کویل‌ها، دماهای مختلفی را با توجه به نیاز و سلیقه فردی ایجاد نمود. این کنترل مستقل دما برخلاف سایر سیستم‌های تهویه هوا از قبیل داکت اسپیلت است. در نتیجه، این تنظیمات برخلاف سایر واحدهای تهویه هوا انعطاف‌پذیر هستند.
  3. کم مصرف: با تعمیر و نگهداری مناسب، فن کویل دارای راندمان انرژی بالایی است و به همین دلیل موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و توان می‌شود.
  4. تنوع طراحی: واحدهای فن کویل دارای تنوع طراحی بسیار زیادی هستند. این تنوع طراحی موجب می‌شود تا مصرف‌کننده با توجه به سلیقه خود محدودیت‌های فضا بتواند مدل مناسبی را انتخاب کند.

معایب:

یکی از معایب استفاده از فن کویل این است که از شیرآلات آب سرد و گرم استفاده می کنند، که در برخی موارد هزینه تعمیر و نگهداری به بار می‌آورد. همچنین ممکن است متوجه شوید که نسبت به وسایل دیگر گرمایشی و سرمایشی صدای بیشتری دارند. علاوه بر این، نگهداری و مراقبت از کویل ها ممکن است کمی سخت و زمان بر به نظر برسد. با وجود معایب و مزایای که گفته شد قبل از خرید فن کویل به این نکته توجه کنید که شما یک وسیله کاربردی برای هر فصل را خریداری می کنید که شاید نکات منفی داشته باشد اما راندمان بالایی دارد. برای اطلاع کامل از مزیت ها و معایب فن کویل ها، توصیه می کنیم که مقاله مزایا و معایب فن کویل را مطالعه کنید.

خرید فن کویل

یکی از نکات مهمی که پیش از خرید فن کویل باید بدان توجه کرد، برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش است. چنانچه قصد ثبت سفارش خرید آن را به صورت آنلاین دارید؛ بهتر است فاکتورهایی از جمله ضمانت اصالت کالا، مشاوره و پشتیبانی و برخورداری از کارت گارانتی را نیز در نظر داشته باشید. این امر باعث می شود تا ضمن انتخاب بهتر، در هنگام بروز مشکل بتوانید از این خدمات بهره ببرید.

نکات فنی اجرای فن کویل

برای اجرا و نصب فن کویل باید نکات فنی مهمی در نظر گرفته شود تا بهترین کارایی را داشته باشند. اولین قدم مشخص کردن نحوه نصب به صورت روکار تا توکار و دیواری یا زمینی است. در نوع سقفی به ویژه توکار نیاز به کانال کشی هم هست. مکان نصب این نوع تجهیزات هم معمولا با توجه به فاکتورهایی چون میزان سرو صدای آن در هنگام کار، میزان هوای ورودی و امکان یا عدم امکان کانال کشی تغییر خواهد کرد. به همین دلیل است که حتی پیش از خرید نیز باید مشاوره لازم از متخصصین که از فضای مورد نظر شما را بازدید کرده‌اند و شرایط را می‌دانند، دریافت نمایید.

گارانتی و قیمت فن کویل

یکی از خدمات پس از فروش این محصولات، گارانتی نصب فن کویل‌ها می‌باشد. نصب هر فن کویل باید توسط سرویس کاران مجاز و تعیین شده هر برند و از طریق نمایندگی معتبر آنها صورت بگیرد. در صورت نصب غلط توسط افراد بدون تجربه ممکن است به آن آسیب وارد شود و مشمول خدمات پس از فروش نگردد. همانگونه که اشاره شد فن کوئل موجود در بازار اصفهان انواع مختلفی را شامل می‌شوند. همچنین برندهای متعددی مانند: فن کویل تهویه آریا، فن کویل آذر نسیم و... نیز در در زمینه تولید فن کویل فعالیت دارند. به همین دلیل طیف گسترده‌ای از قیمت گذاری را در هنگام خرید مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این موارد ظرفیت هوادهی این وسایل نیز بسیار متنوع است و این امر نیز بر قیمت آنها اثرگذار است.

نکات مهم در انتخاب و خرید فن کویل در فروشگاه رجا تاسیس

نکات مهم در انتخاب و خرید فن کویل

بهتر است پیش از خرید فن کوئل در اصفهان و یا هر شهر دیگر ایران کلیه فاکتورها و پارامترهایی را که در ادامه گفته می‌شود در نظر بگیرید تا تجهیزات مناسب فضای مدنظرتان انتخاب نمایید.

نوع: فن کویل دارای انواع مختلفی هستند. از مهمترین مدل‌های آن می‌توان به سقفی توکار و روکار، زمینی بالازن و روبروزن، دیواری و ... اشاره نمود. با مشورت گرفتن از یک متخصص در این زمینه و همچنین فضای مدنظر برای نصب آن می توانید مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید.

ظرفیت: ظرفیت انواع مختلف فن کوئل بر حسب فوت مکعب در دقیقه و نشان اختصاری CFM مشخص می شود. اغلب به همراه این محصولات کاتالوگی هست که می‌توانید با کمک آن ظرفیت مورد نیاز خود را با توجه به وسعت فضا را پیدا کنید.

ابعاد: یکی دیگر از معیارهایی که باید قبل از خرید به ویژه برای مدل های کاستی و سقفی بدان توجه کرد، ابعاد این وسیله و امکان نصب آن در مکانی است که برای آن در نظر گرفته‌اید.

کویل: کویل از قطعات اصلی این نوع محصولات به شمار می‌رود و دارای دو نوع؛ دو ردیفه و چهار ردیف است. اگر علاقه مند هستید یا نیاز دارید که سرمایش و گرمایش به صورت توام برای فضاهای مختلف در محیط خانگی یا کاری شما فراهم شود چهار ردیف انتخاب بهتری خواهد بود.

بدنه: در هنگام خرید به بدنه نیز توجه داشته باشید. بدنه‌های یک تکه و یکپارچه از لرزش و صدای کمتری برخوردار هستند.

موتور: فاکتور مهم بعدی توجه به موتور است. برای پی بردن به کیفیت موتور این وسیله از چند دور بودن، کم صدا بودن و کیفیت بلبرینگ آن مطمئن شوید.

فن: همانگونه که گفتیم دو نوع فن پلاستیکی و فلزی برای این تجهیزات وجود دارد. فلزی از عمر بالاتری برخوردار بوده و برای حفظ بالانس دینامیکی کارآمدتر است. در مقابل نوع پلاستیکی قرار دارد که فن کویل را سبک تر کرده و در ارزان‌تر شدن قیمت تمام شده آن اثر می‌گذارد.

فشار کار: با توجه به طبقات و میزان ارتفاع یک ساختمان فشار آب مورد نیاز این تجهیزات کم و یا زیاد می‌شود که فشار کار تجهیزات را هم کم و زیاد می‌کند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید به این عامل نیز توجه ویژه داشت.

زیبایی: مشخصات ظاهری و زیبائی فن کویل را نیز در هنگام خرید باید در نظر داشت. این تجهیزات به عنوان یکی از اجزای داخلی ساختمان به شمار می‌روند. به همین دلیل بسیاری دوست دارند با نوع چیدمان و رنگ های به کار رفته هماهنگی داشته باشند.

کنترل: کلید سلکتوری و ترموستات وظیفه کنترل را بر عهده دارند. استارت زدن، تنظیم دور آن، قطع عملکرد در این تجهیزات به دو روش دستی و اتومات انجام می شود. مزیت فن کویل دارای ترموستات، تنظیم دما به صورت اتومات و کاهش مصرف انرژی است اما برخی ترجیح می دهند این کار را به صورت دستی انجام دهند. بنابراین نوع کنترل را در هنگام خرید نیز باید مدنظر داشت.