راهنمای خرید پکیج

در دنیای کنونی شاید استفاده از سیستم‌های گرمایش قدیمی مانند بخاری و آبگرمکن صرفه اقتصادی نداشته باشد و این محصولات نیز برای بسیاری از افراد به دستگاه‌های قدیمی تبدیل شده‌اند. باید توجه داشت که امروزه، بسیاری از متخصصان به مزایای استفاده از پکیج‌ها به عنوان سیستم‌های گرمایشی نوین اذعان دارند و خرید پکیج را، هم از نظر مصرف انرژی و هم از نظر صرفه اقتصادی مناسب می‌دانند.

راهنمای خرید پکیج

این دستگاه‌ها و سیستم‌های گرمایش طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و می‌توان گفت، دو نوع زمینی و دیواری آن وجود دارد که می‌توان در فضای کوچک یا بزرگ از آن استفاده کرد. با توجه به امکان نصب این محصولات در فضای کوچک ساختمان‌ها، افراد نیز تمایل زیادی به استفاده از این سیستم‌های برقی دارند و می‌توان از آن انتظار گرمایش عالی و بی‌نظیری را داشت.

مشاوره خرید پکیج با رجاتاسیس

انواع پکیج از نظر دیواری و زمینی

باید توجه داشت که در زمان خرید پکیج، بهتر است به دو نوع دیواری و زمینی آن توجه داشته باشیم.

پکیج دیواری که در اندازه مناسب و قابل قبولی طراحی شده است، قابل نصب در آشپزخانه و در کنار دیگر تجهیزات است و با توجه به قابلیت نصب سریع و آسان آن، می‌توان این محصولات را از جمله بهترین سیستم‌های کاربردی برای گرمایش تلقی کرد. پکیج‌های دیواری دارای مخزن انبساط، شیر ایمنی و پمپ گردش آب هستند و می‌توان مزیت‌های عالی مانند امکان نصب در فضای کوچک، جداسازی سیستم گرمایش هر واحد ساختمان، دسترسی عالی و سریع به گرمایش، مصرف پایین سوخت، امکان تنظیم درجه حرارت و کارکرد بدون صدا را بیان کرد.

در کنار پکیج دیواری، در زمان خرید پکیج نوع زمینی آن نیز وجود دارد که کاربرد آن در ساختمان‌های بزرگ با متراژ بالا است و با توجه به طراحی آن، میزان ظرفیت حرارتی این محصولات نیز در حد بالایی بین ۲۸ تا ۱۵۰ کیلو وات است.

باید توجه داشت که این نوع پکیج، به صورت مرکزی نصب می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های حرارتی بالای آن، می‌توان از این وسیله برای یک ساختمان و بخش‌های مختلف آن استفاده کرد. البته در کنار قدرت این نوع محصولات که می‌توان از آن در محل‌های بزرگی مانند: ساختمان‌های چند طبقه و ویلاها استفاده کرد، وجود سر و صدای زیاد نیز اجتناب نا‌پذیر است.

ظرفیت پکیج و میزان آب مصرفی

ظرفیت پکیج‌ها از جمله نکات مهم در زمان انتخاب و خرید پکیج است که باید به آن توجه کرد. در حقیقت، میزان مصرف آب و میزان مورد نیاز ظرفیت حرارتی است، که می‌تواند نقش تعیین کننده در انتخاب این محصول را داشته باشد. برای فضاهای کوچک می‌توان از محصولات دیواری با اندازه کوچک استفاده کرد، که هم مصرف پایینی دارند و هم صدای تولید شده آن‌ها کمتر است. این نوع پکیج‌ها قابل استفاده در واحدهای ساختمانی و فضاهای کاری کوچک هستند و مصرف انرژی مناسبی نیز دارند.

در مقابل برای خرید پکیج و استفاده در فضاهای بزرگ، محصولات پکیج زمینی تولید شده‌اند که ظرفیت حرارتی بسیار بالایی فراهم می‌کنند و باید گفت، بهترین محل نصب آن‌ها نیز فضاهای زیرزمینی است. باید گفت، این پکیج‌ها دارای مزیت مهمی به نام مخزن آب گرم هستند که در صورت قطعی برق، می‌توان از این مخزن استفاده کرد.

گفتنی است ظرفیت حرارتی محصولات بازار باید با توجه به فضای ساختمان و متراژ آن محاسبه شود و برای نمونه، یک فضای ۱۵۰ متری نیاز به ظرفیت حرارتی ۲۴ کیلو واتی دارد. این میزان در مورد متراژهای بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ متر تا ۲۸ کیلو وات است که در فضاهای بالاتر نیز این نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.

پکیج تک مبدل و دو مبدل و کاربردهای آن

در خرید پکیج نکته مهمی وجود دارد که نوع تک مبدل و دو مبدل است. پکیج تک مبدل دارای یک مبدل به صورت مشترک، برای تامین گرمایش پکیج و تامین آب گرم مصرفی است. این در حالی است که در محصولات دو مبدل، یکی از مبدل‌ها برای تامین آب گرم مورد نیاز شوفاژ و دیگری برای تامین آب گرم مصرفی استفاده می‌شود.

پکیج‌های دو مبدله دارای مزیت‌های فراوانی هستند که می‌توان به رسوب‌گذاری کمتر آن اشاره کرد. از دیگر مزیت‌ها می‌توان به ثابت ماندن دمای آب و نداشتن نوسان در آب گرم مصرفی اشاره کرد. البته، باید گفت در مدل‌های تک مبدل خرابی پمپ کمتر پیش می‌آید و به دلیل نداشتن شیر برقی و شیر سه طرفه، میزان هزینه تعمیر تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

سایز های مختلف پکیج و کاربرد های آنها

مشخصات فنی پکیج‌های بازار

باید در نظر داشت که زمان انتخاب و خرید پکیج، بهتر است به تمامی مشخصات فنی درج شده روی راهنمای محصول دقت کرد. این موارد با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده پکیج، درج شده‌اند و از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به ظرفیت حرارتی و توان آن اشاره کرد. دو مبدل و تک مبدل بودن از دیگر موارد درج شده در مشخصات فنی محصولات است و باید گفت، یکی از موارد اصلی، بازدهی آن است که با درصد بیان می‌شود.

در صورتی که به فضای اشغال شده پکیج اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است روی اندازه و سایز محصول نیز دقت داشته باشید و برای فضاهای کوچک، انتخاب و خرید پکیج کوچکتر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. وزن محصولات نیز در مشخصات فنی، درج می‌شود و شاید توجه شما به میزان حداکثری دمای آب گرم مصرفی نیز جلب شود، که به همراه راهنمای محصول بیان می‌شود. باید گفت، پکیج‌های خانگی با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کنند و قطر لوله آن‌ها معمولا به صورت ۱/۲ اینچ است.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

گارانتی و پشتیبانی فنی محصولات داخلی و خارجی

به دلیل گران بودن محصولات پکیج و ارزش بالای قیمت این محصولات، نکته اساسی توجه به گارانتی آن‌ها در زمان خرید پکیج است. باید گفت، محصولات ارزنده داخلی در اختیار مشتریان قرار گرفته‌اند که گارانتی و پشتیبانی فنی قابل قبولی دارند.

برندهای ایران رادیاتور و بوتان، از جمله برندهای معتبر در داخل کشور هستند که کیفیت محصولات و رضایت مشتری اولویت آنها می باشد. جهت اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های این دو برند مراجعه به صفحه های: فروش پکیج ایران رادیاتور، فروش پکیج بوتان. در کنار این محصولات، پکیج‌های خارجی از برندهای معروفی نیز در بازار وجود دارند، که هم گارانتی مناسبی دارند و هم خدمات پس از فروش آن‌ها قابل توجه است.

خرید و فروش پکیج و شرایط تجاری آن

انتخاب و خرید پکیج، دارای نکات زیادی است که در قسمت‌های قبلی بیان شدند. خرید و فروش این محصولات و بازار تجارت آن، وابستگی زیادی به میزان تقاضای محصول و میزان واردات کالای خارجی دارد، و شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمتی و کالاهای موجود در بازار از مشاوره رایگان رجا تاسیس بهرمند شوید. در مورد قیمت محصولات تولید شده خارجی، نکته مهم نحوه واردات و هزینه‌های آن است و در کنار آن،‌ قیمت ارز نیز تاثیر بالایی در قیمت نهایی محصول دارد.

محصولات پکیج بازار، در تنوع بالایی وجود دارند و کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود و مشخصات فنی از بین آن‌ها انتخاب کنند. در این بین، قابلیت‌ها و مشخصات فنی محصول، از جمله نکات تعیین کننده در بحث قیمتی است که در کنار آن، برند سازنده و اندازه آن نیز می‌تواند از عوامل تعیین کننده در قیمت پکیج به شمار رود.

البته افرادی که به دنبال محصولی معمولی و مناسب برای واحدهای ساختمانی هستند، می‌توانند بهترین قیمت‌ها و محصولات را در این دسته انتخاب کنند، چرا که برندهای سازنده گزینه‌های متنوعی را برای خرید محصول در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند.

جمع‌بندی

خرید پکیج یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم گرمایش ساختمان‌های امروزی است. این محصولات قابلیت‌های گرمایشی بسیاری عالی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند. باید توجه داشت که انتخاب یک پکیج دیواری یا پکیج زمینی، وابستگی زیادی به متراژ محیط و ساختمان دارد، و در صورتی که از این محصولات در فضای بزرگ استفاده می‌کنید، باید محصولات با ظرفیت حرارتی و توان بالا را انتخاب کنید.

در کنار این موضوع، اهمیت زیادی دارد تا برای اطلاع از قیمت پکیج، به میزان بازدهی محصول و میزان حداکثر دمای قابل ارائه توجه کنید. به عنوان نکته آخر،‌ وجود گارانتی و پشتیبانی پس از فروش نیز از نکات اساسی خرید پکیج به شمار می‌رود.

سایر مقالات

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490