علت گرم نشدن رادیاتور پکیج؟؟؟

ممکن است برای شما هم تاکنون این مشکل به وجود آمده باشد که رادیاتور پکیج منزل‌تان به خوبی کار نکند. در واقع وقتی به آنها دست می‌زنید، متوجه می‌شوید که سرد هستند و هنوز با وجود چندین ساعت کار کردن، گرم نشده‌اند. در این مطلب به شما خواهیم گفت این مسئله چه دلایلی می‌تواند داشته باشد.

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج؟؟؟

توجه داشته باشید که ابتدا باید برق رادیاتور پکیج را قطع کنید. شاید آب به داخل رادیاتور نفوذ کرده باشد. اگر مطمئن شدید که این اتفاق رخ داده است، هیچگاه آن را مجدد به برق وصل نکنید. ابتدا از کارشناس فنی متخصص بخواهید تا این مشکل را برطرف کند و سپس به سراغ ادامه کار بروید.

دلیل گرم نشدن یک یا چند رادیاتور پکیج موجود در ساختمان

گاهی اوقات پیش می‌آید که یک یا چند رادیاتور موجود در ساختمان سرد باشند، در حالی که بقیه رادیاتورها به خوبی مشغول کار باشند و حرارت مورد انتظار را تأمین کنند. در این گونه مواقع عمدتا چند دلیل است که باعث بروز این مسئله می‌گردد. برخی از آنها عبارتند از:

عوامل موثر در گرم نشدن رادیاتور پکیج

1- ممکن است در مدار رادیاتورها، هوا نفوذ کرده باشد. برای برطرف کردن این مشکل حتما باید کار هواگیری انجام شود.

2- کوتاه بودن ارتفاع شعله نیز به علت کمبود فشار گاز و یا بر هم خوردن تنظیمات شیر ماژول گاز به وقوع می‌پیوند. این مسئله نیز در گرم نشدن رادیاتور پکیج موثر است.

3- در برخی مواقع ممکن است شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها به طور کامل باز نباشد. این شیرها عمدتا در زیر رادیاتور قرار دارند و در هنگام کار کردن آن، باید به طور کامل باز باشد.

4- حتما سوپاپ کنار گذر یا bypass را بررسی کنید. گاهی اوقات رسوب زیادی در آن جمع می‌شود که موجب عدم کارکرد درست آن می‌گردد. حتی گاهی اوقات نیاز است تا آن را تغییر دهید و یک سوپاپ کنارگذر قوی‌تر نصب کنید.

5- رسوب‌گیری یکی از مشکلات رایج در رادیاتور پکیج است. با توجه به املاح زیاد موجود در آب شهری، این املاح در مدار رادیاتورها به مرور زمان رسوب می‌کنند. به این ترتیب مسیر مدار آنها مسدود می‌گردد و کار انتقال آب به خوبی صورت نمی‌گیرد.

رادیاتور های موجود در بازار انواع مختلفی دارند؛ از جمله پنلی، پره ای، شیشه ای و برقی برای آشنایی مدل ها و برند های مختلف فعال در زمینه تولید و فروش رادیاتور به صفحه فروش رادیاتور مراجعه کنید.

دلیل گرم نشدن تمام رادیاتورهای پکیج موجود در ساختمان

از طرفی ممکن است که در برخی مواقع تمام رادیاتورهای موجود در ساختمان به خوبی گرم نشوند. این مسئله نیز دلایلی دارد که برخی از آنها با دلایل بالا مشترک است. برخی از دلایل گرم نشدن تمام رادیاتورهای پکیج یک ساختمان عبارتند از:‌

1- اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی باز بودن کامل شیرهای آن‌ها است. اگر این شیرها بسته باشند، مشکل دقیقا همین‌جا بوده است. در غیر این صورت باید در جای دیگری به دنبال دلیل این مشکل بگردید.

2- پمپ پکیج یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم پکیج است که اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید، تمام  سیستم متأثر از این مشکل دچار اختلال در عملکرد می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است پمپ، گیرپاژ کند و یا پروانه‌های آن دچار شکستگی شوند. همچنین امکان رسوب گرفتگی در پمپ هم وجود دارد. با باز کردن پمپ می‌توان از این مسئله اطلاع حاصل کرد. به هر ترتیب باید از صحت کامل عملکرد پمپ پکیج اطمینان حاصل نمود.

3- در مدار گرمایش پکیج سنسوری وجود دارد که وظیفه آن تطبیق دمای مورد نظر کاربر با دمای آب در جریان رادیاتور است. اگر این سنسور دچار اختلال شود، ممکن است رادیاتور پکیج به خوبی گرم نشود.

4- گاهی اوقات نیز مبدل اصلی رادیاتور پکیج دچار رسوب‌گرفتگی می‌شود. در این گونه مواقع باید از طریق اسید، این رسوب‌ها را به طور کامل شست و محیط آن را تمیز کرد.

5- در برخی مواقع ممکن است، فشار آب در ساختمان به شدت کاهش پیدا کند. به همین دلیل آب کافی در مدار گرمایش رادیاتور جریان نداشته باشد. اگر سطح آب موجود در مدار رادیاتور از یک حدی کمتر باشد، شعله پکیج به هیچ وجه روشن نمی‌شود. به همین دلیل رادیاتور پکیج اصلا گرم نمی‌شود.

6- گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که سایزبندی درستی در مدار لوله‌کشی رادیاتور صورت نگرفته است و اساسا مدار گرمایش طراحی شده امکان گرم کردن آب در جریان را ندارد.

7- خرابی شیر برقی پکیج نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث عدم گرم شدن رادیاتور پکیج می‌شود.

در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات، در مورد انواع پکیج ها و برند های مطرح فعال در زمینه فروش پکیج هستید. بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

فروشگاه تجهیزات HVAC رجا تاسیس

وقتی از متخصصان صنعت ساختمان سوال می‌کنید دو چیزی که می‌تواند یک ساختمان فوق العاده را از کار بیندازد، چیست؛ در پاسخ قطعا خواهید شنید که تاسیسات و فاضلاب ساختمان اگر به درستی کار نکند، آن ساختمان قابل سکونت نخواهد بود.

لذا باید بحث تاسیسات و همچنین سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها را بسیار جدی بگیرید. برای این منظور نیاز به کارشناسان و مشاوران متخصص و خبره دارید که سال‌ها در زمینه تاسیسات مکانیکی ساختمان فعالیت عملی داشته‌اند. فروشگاه رجا تاسیس این امکان را برای شما فراهم کرده است. می‌توانید با مشورت با کارشناسان این مجموعه بهترین و مناسب‌ترین سیستم‌های HVAC را با توجه به نیاز و بودجه در اختیارتان تهیه نمایید.

سایر مقالات

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490