کد خطای پکیج دیواری شوفاژکار و نحوه رفع آن

در سال‌های اخیر استفاده از پکیج دیواری شوفاژکار به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از جمله مزایای آن می‌توان به صدای بسیار کم در حین کار کردن و نامحسوس بودن نوسانات دما اشاره کرد. مهم‌تر از همه این که راندمان پکیج دیواری شوفاژکار در مقایسه با آبگرمکن معمولی بسیار بالاتر است. ازجمله مدل های پرکاربرد پکیج دیواری شوفاژکار، الگانت، کامفورت و کاپریس می باشند. در این مقاله، به بررسی انواع ارورهای پکیج دیواری شوفاژکار و راه‌حل رفع عیب آن‌ها می‌پردازیم

معرفی و حل خطاهای پکیج دیواری شوفاژکار

ارور‌های پکیج دیواری شوفاژکار و چگونگی حل کردن آن ها

در این بخش، برخی از خطاهای پکیج دیواری شوفاژکار برای هر سه مدل الگانت، کامفورت و کاپریس به همراه روش برطرف کردن آن‌ها آورده شده است.

خطای E0 و رفع آن

این خطا مربوط به عدم کارکرد پکیج شوفاژکار است. همچنین ممکن است فشار آب زیر 0/5 بار باشد. به منظور رفع آن باید فشار آب بین 1 تا 1/5 قرار گیرد. در نتیجه، شیر پرکن آب پکیج دیواری را تا زمانی که مانومتر در ناحیه سبز قرار گیرد، باز کنید.

خطای E1 در پکیج دیواری شوفاژکار و برطرف کردن آن

مشکل در جرقه‌زن و عدم ایجاد شعله مربوط به خطای E1 است. علت آن می‌تواند به خاطر بسته بودن شیر گاز، گرفتگی یا باریک بودن مجرای لوله گاز، کم بودن فشار گاز یا اشکال در کابل جرقه‌زن باشد. به منظور برطرف کردن خطای E1 پکیج شوفاژکار دیواری کافی است یکی از راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:

  • باز کردن شیر گاز
  • رفع گرفتگی یا بزرگ‌تر کردن لوله گاز
  • اطمینان حاصل نمودن از فشار گاز حداقلی 180 میلی‌متر ستون آب
  • تعویض کابل جرقه‌زن

ارور E3 پکیج های شوفاژکار و حل آن

خطای E3 مربوط به عمل کردن سنسور آب گرم پکیج شوفاژکار دیواری است. به منظور رفع آن یا باید سنسور را تعویض کرد و یا آن را مجدداً و درست نصب نمود.

خطای E4 و رفع این مشکل

این خطا مربوط به اشکال در مسیر دودکش یا عدم اتصال سنسور هوا است. دلیل به وجود آمدن این مشکل یکی از موارد زیر می‌تواند باشد:

  • مسدود بودن خروجی دودکش
  • عیب در سنسور فشار
  • جابه‌جا شدن لوله سنسور فشار

به منظور رفع خطای E4 باید یا انسداد را برطرف کرد، یا سنسور فشار را تعویض نمود یا لوله سنسور فشار را مجدداً و در جای درست متصل کرد.

ارور E5 و برطرف کردن آن

خطای E5 نیز شبیه به خطای E4 است. برای رفع آن نیز باید از همان روش‌های مذکور استفاده کرد.

رفع خطای E6 پکیج دیواری شوفاژکار و راه حل رفع آن

ارور E6 به دلیل عمل نکردن حسگر شعله ایجاد می‌شود. عمل نکردن حسگر شعله می‌تواند یا به دلیل معیوب بودن حسگر یا معیوب بودن برد کنترل رخ دهد. به منظور برطرف کردن این خطا کافی است این دو مورد را بررسی کنید و در صورت نیاز هر یک را تعویض نمایید.

خطای E7 و حل این مشکل

خطای E7 به دلیل کار نکردن پمپ، بسته بودن شیر مسیر گرمایش یا معیوب بودن برد کنترل رخ می‌دهد. به همین دلیل است که مشعل بدون گردش آب در سیستم گرمایش یا بدون روشن شدن پمپ عمل می‌کند.
به منظور رفع این مشکل کافی است پمپ را به دقت بررسی و عیب‌یابی کنید. در صورت عدم وجود مشکل در پمپ، باز بودن شیر مسیر گرمایش را چک کنید و یا برد کنترل را تعویض نمایید.

خطای E8 و رفع آن

این ارور زمانی به وجود می‌آید که دمای آب گرم رفت شوفاژ بیشتر از 85 درجه باشد. این تجاوز دما از 85 درجه ممکن است به خاطر معیوب بودن سنسور آب گرم رفت شوفاژ رخ دهد. به منظور رفع خطای E8 در پکیج دیواری شوفاژکار کافی است یا سنسور آب گرم رفت شوفاژ یا سوئیچ حرارتی آن را تعویض کنید.

حل ارور E9 و خطای پکیج شوفاژکار دیواری

این مشکل نشان‌دهنده‌ی عمل کردن سوئیچ حرارتی 95 درجه به دلیل یا افزایش دمای مدار گرمایش از 95 درجه یا معیوب بودن سوئیچ حرارتی است. به منظور رفع این خطا، ابتدا از باز بودن مدار گرمایش اطمینان حاصل نمایید. در صورت عدم برطرف شدن خطای E9 باید سوئیچ حرارتی یا پمپ را عوض کنید.

خطای EC و رفع آن

خطای EC زمانی رخ می‌دهد که ارتباط بین برد نمایشگر و برد کنترل کاملاً قطع شود. این عدم ارتباط ممکن است به دلیل قطع بودن سیم برد نمایشگر ایجاد شده باشد. در نتیجه، ابتدا سیم برد نمایشگر را به دقت بررسی کنید. در صورت عدم وجود قطعی، اتصالات الکترونیک موجود روی برد کنترل و روی برد نمایشگر را عیب‌یابی کنید.

رفع خطای EE

خطای EE مربوط به نامطلوب بودن دمای آب گرم خروجی است. دلیل این موضوع می‌تواند معیوب بودن سنسور آب گرم مصرفی باشد. گاهی اوقات نیز سنسور به درستی نصب نشده است. در نتیجه، برای رفع خطای EE ابتدا نحوه نصب سنسور را بررسی کنید. در صورت عدم وجود مشکل در نصب، آن را تعویض نمایید.

برطرف کردن خطای EF و ارور پکیج دیواری شوفاژکار و راه حل آن

خطای EF زمانی رخ می‌دهد که دمای آب گرم مصرفی بیشتر از 80 درجه شود. این افزایش دما ممکن است به سه علت رخ دهد:

  • معیوب بودن سنسور دمای آب گرم مصرفی
  • درست نصب نشدن سنسور دمای آب گرم مصرفی
  • معیوب بودن سوئیچ حرارتی

به منظور رفع خطای EF ابتدا علت اصلی مشکل را پیدا کنید و سپس با توجه به آن یکی از راه‌حل‌های زیر را انتخاب نمایید.

  • تعویض سنسور دمای آب گرم مصرفی
  • نصب مجدد و درست سنسور آب گرم مصرفی
  • تعویض سوئیچ حرارتی

عیب‌یابی پکیج دیواری شوفاژکار و روش برطرف کردن آن

عیب‌یابی پکیج دیواری شوفاژکار و روش برطرف کردن آن

برای هر سه مدل پکیج دیواری شوفاژکار الگانت، کامفورت و کاپریس ممکن است سه مورد زیر به وجود آید. در ادامه، راه‌حل رفع عیب برای هر یک از موارد را ارائه می‌دهیم.

عدم رسیدن درجه حرارت پکیج شوفاژکار دیواری به مقدار تعیین شده

عدم رسیدن درجه حرارت پکیج شوفاژکار به مقدار تعیین شده ممکن است یا به دلیل بالا بودن حجم آب ورودی یا به خاطر پایین بودن فشار گاز و ظرفیت حرارتی گاز ورودی ایجاد شود. به منظور برطرف کردن این عیب کافی است یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • کم کردن حجم آب ورودی به وسیله‌ی شیر دستگاه
  • تنظیم رگولاتور (فشار 180 میلی‌متر ستون آب)

پایین بودن دمای محیط

پایین بودن دمای محیط به سه دلیل ممکن است رخ دهد.

  • افت زیاد گرما در محیط
  • کم بودن تعداد رادیاتورها
  • کافی نبودن ظرفیت حرارتی پکیج دیواری شوفاژکار

برای رفع مشکل، یکی از سه روش زیر بسته به علت اصل کارساز خواهد بود.

  • بهبود عایق‌کاری و بستن تمام روزنه‌های موجود
  • افزایش تعداد رادیاتورها
  • استفاده از دستگاهی با ظرفیت حرارتی بیشتر

تفاوت میان درجه حرارت واقعی و درجه حرارت تنظیمی

زمانی میان درجه حرارت واقعی و درجه حرارت تنظیمی تفاوت ایجاد می‌شود که برد کنترل معیوب باشد. در این صورت، با تعویض برد کنترل می‌توان این مشکل را به طور کامل برطرف کرد. در سال‌های اخیر، پکیج شوفاژکار دیواری به دلیل تامین همزمان آب گرم مصرفی خانه و آب گرم مورد نیاز برای شوفاژ‌های معمولی یا سیستم گرمایش از کف مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند.
پکیج‌های دیواری شوفاژکار نسبت به شوفاژ‌های معمولی دارای راندمان بالاتر هستند و مصرف انرژی آن‌ها نیز کمتر است. به علاوه، این نوع پکیج‌ها نسبت به سیستم شوفاژخانه مرکزی فضای کمتری را اشغال می‌کنند و در حین کار نیز سر و صدای کمتری دارند. همچنین به دلیل داشتن صفحه نمایشگر هوشمند، امکان عیب‌یابی و رفع خطاهای پکیج‌ دیواری شوفاژکار را برای کاربر و تعمیرکار ساده تر کرده است.

سایر مقالات

4.2/5 - (4 امتیاز)

سایر مقالات

4.2/5 - (4 امتیاز)

۲ دیدگاه در “کد خطای پکیج دیواری شوفاژکار و نحوه رفع آن

  1. خودکام وحید گفت:

    سلام
    خدا قوت .من پکیجم شفاژ کار مدل ۴۰fh2 هستش همزمان پست سر هم خطای E8 و E7 رو میده و آب گرم نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید با سپاس

    1. modir site گفت:

      با سلام و عرض احترام
      برای حل مشکل با نمایندگی تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490