انواع حوله خشک کن و کاربردهای آن

پس از یک روز کاری شلوغ داشتن یک حمام داغ و در انتها استفاده از یک حوله گرم می‌تواند حال شما را دگرگون کند. امروزه با کمک تکنولوژی و پیشرفت دستگاه‌های گرمایشی، حوله خشک کن‌ها به عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از حمام و دکوراسیون آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی خاص و ویژه حوله خشک کن‌ها به صورت ایستاده به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی آن‌ها را جایگزین شوفاژهای داخل حمام کنید و از گرمای آن لذت ببرید. اگر شما هم می‌خواهید یک رادیاتور حوله ای مناسب خریداری کنید، بهتر است قبل از هر کاری انواع حوله خشک کن را شناخته و در مورد کاربرد آن‌ها بهتر بدانید.

معرفی مدل های مختلف رادیاتور حوله ای و کاربرهای آنها

انواع حوله خشک کن از نظر جنس

رادیاتورهای حوله ای از لحاظ ظاهر و متریال استفاده‌شده در ساخت به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

حوله خشک کن از جنس آلومینیوم

  • حوله خشک کن آلومینیومی

به جرات می‌توان گفت یکی از مناسب‌ترین انواع حوله خشک کن برای نصب در داخل حمام، از جنس آلومینیوم است. مقاومت بالای آلومینیوم در برابر رطوبت موجب شده تا به آسانی در حمام به کار برده شود. وزن سبک، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و مقرون به صرفه بودن از جمله ویژگی‌های دیگر این نوع از رادیاتور است. رادیاتور حوله ای آلومینیومی به دو صورت لوله‌ای و تخت تولید می‌شود و قابلیت نصب به صورت ایستاده ، دیواری و نصب در کف را دارد.

حوله خشک کن از جنس شیشه

  • رادیاتور حوله ای شیشه‌ ای

با توجه به وزن بسیار سبک شیشه، حوله خشک کن شیشه‌ای یکی از سبک‌ترین و راحت‌ترین انواع رادیاتورها است که به آسانی در محل مورد نظر نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. پخش یکنواخت گرما در فضا، یکی دیگر از ویژگی‌های رادیاتور حوله ای شیشه ای است. نصب سریع و آسان این نوع به دو صورت عمودی و افقی امکان‌پذیر است.

استفاده از شیشه‌های سخت و مقاوم در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر خوردگی و رسوب، ضربه و شکستگی و صرفه‌جویی 20 درصدی در مصرف انرژی از قابلیت‌های دیگر حوله خشک کن شیشه‌ای به شمار می‌رود. علاوه بر این تولید این نوع محصولات در طرح‌ها، گستردگی در رنگ‌بندی و شکل ظاهری متفاوت می‌تواند تمامی سلیقه‌های مصرف‌کننده را پوشش دهد. برای خرید رادیاتور شیشه ای برای نصب در حمام و سرویس بهداشتی، بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

حوله خشک کن از جنس استیل

  • حوله خشک کن استیل

برخلاف ظاهر ساده این محصول، یکی از جذابیت‌های دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها به ویژه در محیط حمام و سرویس بهداشتی، استفاده از حوله خشک کن استیل است. این محصول در عین سادگی قابلیت تولید در رنگ‌های مختلف را دارد که به منظور اطمینان از عدم رنگ‌پریدگی پیشنهاد می‌شود نمونه رنگی آن خریداری شود. تولید گرما و پخش یکنواخت در سیستم و فضای مربوطه موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود. از طرفی مقاومت بالا در برابر رسوب گرفتگی، ضربه، رطوبت و زنگ‌زدگی، خوردگی و هم‌چنین شکستگی نقش به سزایی در طولانی‌تر شدن مدت‌زمان استفاده از حوله خشک کن استیل دارد. یکی از بهترین نمونه‌های این محصول در بازار ایران، رایاتور حوله خشک کن دیما رادیاتور است که ضمن داشتن ظاهر جذاب، کیفیت بالایی دارد. برای خرید این محصول می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

حوله خشک کن از جنس فولاد

  • رادیاتور حوله ای فولادی

رادیتور حوله خشک کن فولادی نسبت به نوع استیل دارای وزن بیشتری بوده و نصب آن به مدت‌زمان طولانی‌تری نیاز دارد. حوله خشک کن فولادی به دلیل جنس مواد استفاده شده در ساخت آن دارای طول عمر بالا بوده و سازگاری مناسبی با انواع شرایط آب و هوایی دارد. این محصول مقاوم در برابر پوسیدگی و رطوبت است و از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر انواع حوله خشک کن برخوردار است.

مقایسه اجمالی دسته‌ بندی حوله خشک کن‌ ها بر اساس جنس

نوع حوله خشک کن مقاومت در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی میزان طول عمر وزن صرفه‌جویی در هزینه‌ها نصب آسان
آلومینیومی دارد قابل قبول سبک مقرون به صرفه آسان
شیشه‌ای دارد کمترین سبک‌ترین کاهش قابل‌توجه هزینه‌ها آسان
استیل دارد طول عمر زیاد سنگین مصرف پایین و قیمت مناسب سخت
فولادی دارد طول عمر زیاد سنگین‌ترین دارای قیمت مناسب سخت با طول زمان بیشتر

انواع رادیاتور حوله خشک کن از نظر انرژی مصرفی

حوله خشک کن‌ها علاوه بر دسته‌بندی بر اساس جنس و مواد استفاده‌شده در ساخت، بر اساس عملکرد و میزان انرژی مصرفی در دو دسته برقی یا هیدرونیکی قرار می‌گیرند.

  • حوله خشک کن برقی

رادیاتورهای حوله ای بیشترین کاربرد را در محیط‌هایی با مقدار رطوبت بالا دارند. در اکثر مواردی که دسترسی و امکان نصب لوله‌های آب گرم نباشد، نوع حوله خشک کن برقی به کار برده می‌شود. این نوع با کمک جریان الکتریکی یا برق کار می‌کند. در حالت کلی به منظور تامین گرما در سیستم، نیاز به اتصال به پریز برق دارد. فضاهای ساختمانی که عدم دسترسی به پکیج یا رادیاتور داشته باشند و هم چنان از سیستم گرمایشی بخاری برای ایجاد گرمای منزل استفاده می‌کنند، می‌توانند با خرید حوله خشک کن برقی نیاز خود را تامین کنند. بهتر است این محصول در فضای رختکن و یا بیرون از حمام در فاصله 180 سانتی‌متری از وان یا دوش حمام، متناسب با سبک دکوراسیون منزل و سلیقه شما نصب شود.

المنت‌های موجود در رادیاتور حوله ای برقی پس از اتصال به برق، انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند و از طریق کابل‌های سیلیکونی استفاده‌شده موجب گرمایش میله‌های حوله خشک کن می‌شوند. همان‌طور که متوجه شدید در این دستگاه خبری از آب و هیچ‌گونه مایع دیگری نیست تا با گردش خود درون سیستم، گرما تولید کند. نصب آسان و مستقل بودن از سیستم‌های گرمایشی دیگر موجود در ساختمان از جمله ویژگی‌های مثبت این محصول به حساب می‌آید. بیشترین میزان حرارت تولیدشده توسط حوله خشک برقی بین 100 تا 150 وات است.

  • حوله خشک کن هیدرونیکی

حوله خشک کن هیدرونیکی یا آبی یکی دیگر از انواع رادیاتور حوله ای است که به سیستم گرمایشی کل ساختمان یا همان پکیج متصل می‌شود که این خود مستلزم استفاده از یک سیستم لوله‌کشی خاص است. این دستگاه با استفاده از جریان آب و گردش آن با فشار در لوله‌های خشک کن، گرمای مورد نیاز را تولید و پخش می‌کند. در اکثر ساختمان‌سازی‌های جدید بر اساس سیستم لوله‌کشی می‌توان از رادیاتور حوله ای هیدونیکی درون حمام و یا سرویس بهداشتی استفاده کرد. تولید گرمای سریع پس از روشن شدن، یکی از مزایای ویژه رادیاتور حوله خشک کن هیدرونیکی است. این دستگاه قابلیت نصب به دو صورت عمودی یا ایستاده و افقی یا بر روی کف را دارد.

بررسی کاربردهای رادیاتور حوله خشک کن

کاربردهای حوله خشک کن

استفاده از حوله خشک کن درون حمام و یا سرویس بهداشتی دارای مزیت‌های مختلفی است. در این قسمت با کاربرد و مزایای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

  • خشک کردن لباس

یکی از مشکلاتی که زندگی آپارتمان‌نشینی با خود به همراه داشته است، نبود فضای مناسب برای خشک کردن لباس‌ها در برخی ساختمان‌ها و عدم دسترسی به نور کافی خورشید در این زمینه است. شما می‌توانید با استفاده از حوله خشک کن در کمترین زمان، لباس‌های خود را خشک کنید. علاوه بر این آویزان کردن حوله خیس پس از حمام کردن بر روی این دستگاه موجب می‌شود تا ضمن میکروب‌زدایی، بوی نم حوله در کمترین زمان از بین برود.

  • گرم کردن محیط

رادیاتورهای حوله خشک کن یکی از کاربردی‌ترین وسایل در تولید گرما هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک گزینه مناسب برای گرم نمودن فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی می‌توان استفاده کرد. در حالت کلی، حوله خشک کن نوعی از رادیاتور یا شوفاژ است که با کاربری گرم کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت بهتر شما می‌توانید در مواردی که فضای کوچکی در اختیار دارید، برای کاهش مصرف انرژی از رادیاتور حوله ای برای گرم کردن آن استفاده کنید.

  • کاهش غلظت رطوبت هوا

محیط‌های حمام و سرویس بهداشتی به دلیل رطوبت بالا از میزان حساسیت بالایی برخوردار هستند. همان‌طور که می‌دانید رطوبت موجب بروز و رشد باکتری، کپک و قارچ‌ها می‌شوند. استفاده از یک حوله خشک کن در این محیط‌ها موجب می‌شود تا میزان رطوبت تا میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده و از بروز قارچ و باکتری در فضای حمام و سرویس بهداشتی جلوگیری نماید.

سخن پایانی

حوله خشک کن یکی از انواع دستگاه‌های گرمایشی است که به منظور ایجاد گرما و کاهش رطوبت فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی به کار برده می‌شود. رادیاتورهای حوله ای  بر اساس جنس مواد استفاده‌شده در ساختار آن‌ها و نحوه عملکرد دارای انواع مختلفی است که هرکدام با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سیستم گرمایشی می‌تواند به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی منزل بر اساس سلیقه و درخواست مصرف‌کننده به صورت‌های ایستاده و افقی نصب و بهره‌برداری شود.

اگر سیستم داخلی پکیج یا گرمایش مرکزی نداشته باشیم، چه نوع حوله خشک کنی مناسب‌تر است؟

چنانچه سیستم پکیج یا گرمایش مرکزی در ساختمان وجود نداشته باشد می‌توانید با استفاده از حوله خشک کن برقی، گرمای موردنیاز محیط را فراهم کنید.

برای نصب رادیاتور حوله خشک کن هیدرونیکی نیاز به سیستم لوله‌ کشی خاصی است؟

حوله خشک کن هیدرونیکی یا آبی همانند رادیاتور یا شوفاژ عمل کرده و با اتصال به سیستم گرمایشی مرکزی یا پکیج قابلیت استفاده دارد. از این رو هنگام لوله‌کشی گرمایشی ساختمان می‌توان تمامی لوله‌کشی‌های مورد نیاز را انجام داد.

رادیاتور حوله ای برقی چه مزایایی نسبت به سایر انواع دارد؟

یکی از ویژگی‌های حوله خشک کن برقی، استفاده مجزا از سیستم گرمایشی ساختمان است. علاوه بر این ساختمان‌هایی که دارای پکیج نیستند می‌توانند به آسانی با اتصال این حوله خشک کن به جریان برق از گرمای آن در حمام و یا سرویس بهداشتی استفاده کنند. علاوه بر این بدون نیاز به وجود آب یا مایعی دیگر توانایی تولید گرما را دارد.

از لحاظ جنس و متریال به کار برده شده، کدام نوع حوله خشک کن بهتر است؟

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید حوله خشک کن به آن دقت کرد میزان مقاومت آن در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی است. هر چه مقدار این قابلیت بیشتر باشد در نهایت می‌توان گفت که بالاترین کاربرد را خواهد داشت. در بین انواع حوله خشک کن‌ها، نوع آلومینیوم و استیل از کاربردی‌ترین انواع آن‌ها به شمار می‌روند.

نوع سیستم گرمایشی مورد استفاده برای حوله خشک کن کدام است؟

در حالت کلی تمامی حوله خشک کن‌ها به غیر از نوع برقی نیاز به سیستم گرمایشی مرکزی یا پکیج دارند که با استفاده از یک لوله‌کشی مناسب به یکدیگر متصل شده و با گردش آب داخل رادیاتورها، گرمای موردنیاز را تولید می‌کند.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490