بهترین فن کویل برای مراکز درمانی چیست؟

مراکز درمانی و بیمارستان‌ها یکی از محیط‌های حساس به آلودگی هستند؛ به همین دلیل باید در زمان انتخاب تک تک وسایل و جزییات آن‌ها، اصول را رعایت کرد. در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم اصول انتخاب فن کویل بیمارستانی را بررسی کرده و بگوییم که بهترین فن کویل برای این مراکز باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین فن کویل برای مراکز درمانی

فن کویل بیمارستانی چیست؟

به دلیل اینکه باید تا حد امکان از انتشار عوامل بیماری زا در محیط‌های بیمارستانی و مراکز درمانی جلوگیری کرد، نیاز است که از یک سیستم تهویه مطبوع با فیلتر‌های چندگانه کمک بگیریم. به طور معمول فن کویل بیمارستانی دارای فیلتر‌های مختلفی برای جذب باکتری‌ها، ذرات موجود در هوا و گرد و خاک است و می‌تواند از انتشار ذرات آلوده در محیط جلوگیری کند. همچنین این مدل از فن کویل‌ها صدای بسیار کمی‌ داشته و می‌توانند بیشترین کیفیت هوا را با ایجاد کمترین نویز به وجود آورند.

همچنین بخوانید: فن کویل بی صدا چی بخرم

ویژگی های بهترین فن کویل بیمارستانی

ویژگی های بهترین فن کویل بیمارستانی

در زمان خرید فن کویل بیمارستانی و انتخاب بهترین نوع آن، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

1- ظرفیت فن کویل بیمارستانی

میزان هوادهی و ظرفیت فن کویل از مهمترین ویژگی های بهترین فن کویل مناسب مراکز بیمارستانی است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید. برای انتخاب بهترین ظرفیت فن کویل باید به موارد زیر دقت کنید:

  • ارتفاع سقف
  • میزان آفتابگیر بودن اتاق
  • دمای هوای منطقه
  • موقعیت و ابعاد پنجره‌ها
  • نوع پنجره‌ها و عایق بندی اتاق
  • فضای موجود برای نصب فن کویل
  • طبقه قرارگیری اتاق در ساختمان

با در نظر گرفتن این موضوعات می‌توانید ظرفیت فن کویل مناسب برای یک طبقه خاص یا یک اتاق را تعیین کنید. دقت داشته باشید که فن کویل‌هایی با ظرفیت بالاتر، قدرت هوادهی بیشتری دارند؛ اما به همان نسب جای بیشتری را برای نصب اشغال می‌کنند و با قیمت بالاتری هم به بازار عرضه می‌شوند.

2- فیلتر‌های فن کویل بیمارستانیاستفاده از فیلتر‌های فن کویل بیمارستانی از ویژگی های بهترین فن کویل بیمارستانی

یکی دیگر از ویژگی های بهترین فن کویل بیمارستانی این است که فیلتر‌های متعدد و خوبی داشته باشد که بتوانند تا حد زیادی انواع ذرات را با قطر‌های مختلف جذب کنند. به ویژه در اتاق‌هایی که بیماران تنفسی نگهداری می‌شوند، بالا بودن کیفیت فیلتر‌ها بسیار اهمیت دارد و نیاز است که حتما از یک دریچه هوای تازه برای تامین هوای به گردش درآمده در فن کویل استفاده کنید. همچنین باید دقت کنید که فیلتر‌های فن کویل مناسب مراکز درمانی باید قابل شستشو و تعویض باشند که هزینه زیادی را به شما تحمیل نکنند.

3- گردش هوای خوب

یک سیستم تهویه مطبوع مناسب برای مراکز درمانی باید هوای پاکیزه را وارد کرده و از آن برای گرم یا سرد کردن آب استفاده کند؛ در نتیجه نیاز است که از هواساز‌های مخصوص برای آن استفاده شود که تا حد زیادی آلودگی موجود در هوا را به خود جذب می‌کنند. از سوی دیگر این فن کویل‌ها باید بتوانند هوای آلوده را به بیرون هدایت کنند تا یک محیط بدون آلودگی در مراکز درمانی ایجاد شود.

4- سطح صدای فن کویل بیمارستانی

از مهمترین ویژگی‌های بهترین فن کویل بیمارستانی می‌توان به سطح صدای آن اشاره کرد که باید در حدود 30 تا 35 دسی بل باشد. توصیه می‌شود که از فن کویل‌های توکار برای محیط‌های بیمارستانی استفاده کنید که صدای کمتری تولید می‌کنند و می‌توانند سطح آرامش بیشتری را در محیط فراهم کنند. همچنین مهم است که پس از گذشت مدتی از کار فن کویل، سطح صدای تولیدشده توسط آن افزایش پیدا نکند.

بهترین مدل های فن کویل بیمارستانیبهترین مدل های فن کویل بیمارستانی

اگر می‌خواهید بدانید که از میان گزینه‌های موجود در بازار، بهترین مدل فن کویل بیمارستانی کدام است؛ باید بگوییم که به سراغ خرید فن کویل سقفی و کاستی بروید. زیرا این فن کویل‌ها می‌توانند جریان هوا را از بالا به پایین برقرار کرده و به این ترتیب از انتشار عوامل بیماری زا در نزدیکی بیماران و همراهانشان جلوگیری کنند. علاوه بر این، فن کویل کانالی هم به دلیل قابلیت پخش هوا در چند اتاق و ظرفیت بالا می‌تواند یک انتخاب مقرون به صرفه برای مراکز درمانی باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به شما گفتیم که بهترین فن کویل بیمارستانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین 3 مدل از بهترین انواع فن کویل را برای نصب در مراکز درمانی به شما معرفی کردیم. در صورتی که به دنبال یک فن کویل کم صدا و باکیفیت برای بیمارستان یا مراکز درمانی می‌گردید، می‌توانید استعلام قیمت فن کویل را از ما بگیرید و بهترین مدل‌ها را خریداری نمایید.

ظرفیت بهترین فن کویل بیمارستانی باید چقدر باشد؟

انتخاب ظرفیت فن کویل به طور کامل بستگی به شرایط آب و هوایی و موقعیت بیمارستان دارد؛ اما توصیه ما این است که فن کویل‌هایی با ظرفیت بالا را انتخاب کنید. زیرا رفت و آمد در بیمارستان‌ها زیاد بوده و نیاز به قدرت بیشتری برای دفع آلودگی‌ها و ایجاد هوای مطبوع دارند.

بهترین فن کویل بیمارستانی از چه نوعی است؟

فن کویل‌های کاستی، سقفی و کانالی از بهترین انواع فن کویل بیمارستانی هستند؛ زیرا هوا را از بالا به پایین پخش می‌کنند، ظرفیت زیادی دارند، برای محیط‌های عمومی‌ مناسب هستند و امکان نصب آن‌ها به صورت توکار وجود دارد.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490