دودکش دوجداره پکیج چیست؟ انواع و کاربردهای آن

یکی از تجهیزات گرمایشی که برای جلوگیری از نشت گاز مونوکسید کرین استفاده می شود، پکیج های گازسوز بوده که با دیگر تجهیزات گازی تفاوت دارند. یکی از این تفاوت‌ها در نوع دودکش مصرفی پکیج‌ها برای خارج کردن دود و دریافت هوای تازه است که پکیج‌ها برای فضاهای کوچک از آن استفاده می‌کنند. این محصولات از دودکش دوجداره استفاده می‌کنند که بازدهی احتراق را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. اگر نمی‌دانید دودکش دوجداره پکیج چیست این مطلب از رجا تاسیس را برای آشنایی با این محصول و کاربردهای آن از دست ندهید.

بررسی انواع و کاربرد دودکش دوجداره پکیج

دودکش دوجداره پکیج چیست؟

بیشتر وسایل گرمایشی و پکیج‌ها برای گرم کردن آب در فصول سرد سال و فضاهای مختلف به انرژی نیاز دارند که این انرژی از سوختن گاز تأمین می‌شود. وقتی گاز می‌سوزد، دود تولید و این دود توسط دودکش به فضای بیرون از محیط انتقال داده می‌شود. وسایل گرمایشی مانند بخاری و آبگرمکن از دودکش‌های تک جداره که دارای یک مسیر هستند، استفاده می‌کنند. اما پکیج‌ها به جای استفاده از دودکش تک جداره، دودکش دوجداره را به کار می‌برند.

سیستم این دستگاه‌ها به این صورت است که به جای استفاده از هوای محیط داخلی، باید اکسیژن موردنیاز خود را از فضای آزاد تأمین کنند‌. به همین خاطر از دودکش دوجداره استفاده می‌کنند تا علاوه بر خارج کردن دود، همیشه به اکسیژن تازه دسترسی داشته باشند. پس می‌توان گفت که یکی از مزایای دودکش دوجداره همیشه تازه بودن هوای محیط است.

انواع دودکش دوجداره پکیج

دودکش‌های دوجداره پکیج را می‌توان از نظر جنس در سه دسته تقسیم کرد:

انواع دودکش دوجداره پکیج

  • دودکش‌های دوجداره آلومینیومی
  • دودکش‌های دوجداره فولادی
  • دودکش‌های دوجداره PVC

این دودکش‌ها قادر هستند به طور موثری دود را از محیط خارج کرده و گردش هوا را در آن ایجاد کنند. همچنین در برابر افزایش حرارت هم مقاوم هستند و مانع از تجمع دود خواهند شد.

کاربرد دودکش دوجداره پکیج

انواع دودکش دوجداره پکیج‌ها در نصب رادیاتورها کاربرد دارند. آن‌ها برای پکیج‌های دیواری به ویژه پکیج‌های فن دار در فضاهای داخلی و تراس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما بتوانید برای ورود هوای تازه و خروج دوده‌ها، از دو مسیر جداگانه استفاده کنید. نحوه کار انواع دودکش دوجداره پکیج به این صورت است که به کمک این محصول هوای موردنیاز برای سوختن به شوفاژ رسیده و گازهای حاصل از این فرایند نیز به بیرون منتقل می‌شوند. دیگر کاربرد دودکش دوجداره پکیج، مصرف نکردن اکسیژن در داخل خانه است که باعث شده تا بیشتر از فضای بیرونی اکسیژن تازه به دستگاه منتقل شود. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پکیج دیواری با ما در رجا تاسیس تماس بگیرید.

تفاوت دودکش‌ های دوجداره ایران رادیاتور و بوتان

برای بررسی تفاوت دودکش‌های دوجداره پکیج تولیدشده توسط این دو شرکت باید بدانید که هر دو قطر داخلی ۶ و قطر خارجی ۱۰ سانتی‌متر دارند و برای پکیج‌های دیواری به کار می‌روند. دودکش دوجداره پکیج بیشتر برای پکیج‌های فن دار استفاده شده و در رنگ‌های دلخواه تولید می‌شود. هر دو شرکت، این محصولات خود را در پوشش رنگ توسط پلی‌استری مخصوص و پودرهایی از این جنس با مقاومت شیمیایی در برابر اتصالات تولید می‌کنند.

تفاوت دودکش‌های دوجداره ایران رادیاتور و بوتان

با این حال دودکش دوجداره پکیج ایران رادیاتور اغلب برای تراس‌ها و فضاهای باز کاربرد دارد؛ اما محصول شرکت بوتان در محیط داخلی استفاده شده و وجود کلاهک در دودکش برای بخش انتهایی لوله، به منظور عدم ورود دود به داخل ساختمان ضرورت دارد. برای خرید پکیج ایران رادیاتور بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

بررسی نکات مهم در خرید دودکش دوجداره

برای اینکه بتوانید هنگام خرید یک دودکش دوجداره پکیج، متناسب با نیاز خود یک انتخاب خوب داشته باشید باید به چند نکته مهم توجه کنید که عبارت‌اند از:

بررسی نکات مهم در خرید دودکش دوجداره

1- جنس دودکش دوجداره پکیج

این محصولات می‌توانند در جنس‌های مختلفی مثل فولاد، آلومینیوم و یا PVC تولید می‌شوند. درواقع شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید؛ اما بهتر است با توجه به نیاز خود و محیط مدنظرتان دودکش دوجداره پکیج با جنس مناسب را انتخاب کنید.

2- قطر دودکش دوجداره

در هنگام خرید دودکش دوجداره پکیج حتماً به این موضوع توجه کنید که قطر دودکش باید با قطر لوله دودکش پکیج شما تناسب داشته باشد.

3- کیفیت ساخت دودکش

دودکش‌های دوجداره‌ای که از کیفیت خوبی برخوردار باشند معمولاً یک عایق حرارتی مناسب و جداره داخلی ضخیم‌تر نسبت به دودکش‌های دیگر دارند که می‌تواند مقدار گرمای ازدست‌رفته در محیط را کمتر کند.

4- قیمت دودکش دوجداره پکیج

دودکش‌های دوجداره‌ به طور معمول با توجه به جنس و کیفیتی که دارند تعیین قیمت می‌شوند. اما بهتر است برای داشتن یک خرید مناسب از فروشگاه‌های معتبر و صاحب‌نام دودکش انواع دودکش دوجداره پکیج را بخرید.

5- نصب و استفاده

به هنگام نصب دودکش دوجداره پکیج و استفاده از آن حتماً به دستورالعمل‌های شرکت سازنده توجه داشته باشید تا بتوانید به درستی آن را نصب و از آن به طور صحیح استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره اینکه دودکش دوجداره پکیج چیست صحبت کرده و اطلاعات مهمی درباره کاربرد یا انواع مختلف آن به دست آوردیم. شما می‌توانید پس از خرید پکیج یا دیگر وسایل گرمایشی از رجا تاسیس، انواع دودکش را با در نظر گرفتن نکات ذکرشده، برای داشتن ایمنی بیشتر خریداری کنید.

اندازه استاندارد دودکش‌های دوجداره پکیج چقدر است؟

دودکش‌های دوجداره پکیج که در داخل کشور تولید شده‌اند، معمولاً بین ۳۰ سانتی‌متر تا ۳ متر طول دارند.

برای چه خانه‌هایی استفاده از دودکش دوجداره پکیج ضروری است؟

بر اساس استانداردهای ساختمان‌سازی این دودکش‌ها باید حتماً برای خانه‌هایی که زیر ۶۰ متر فضا دارند استفاده شوند.

سایر مقالات

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490