معرفی انواع فن کویل

فن کویل دستگاهی است که برای تامین هوای سرد یا گرم بکار می‌رود. این دستگاه از یک مبدل حرارتی یا همان کویل و یک فن ساخته شده است. مبدل حرارتی موجود می‌تواند سرد یا گرم باشد. یا اینکه هر دو مورد را شامل گردد. از فن کویل برای ساختمان‌های تجاری، مسکونی، صنعتی و.. استفاده می‌شود. فن کویل ها در فصول سرد، هوای گرم و در فصول گرم هوای سرد را وارد محوطه می‌کنند.

معرفی انواع فن کویل و مشخصات آن‌ها

سیستم کارکرد آنها به این صورت است که با حرکت آب گرم و سرد به داخل کویل‌ها فعال شده و جریان هوای مناسب محیط را به وسیله فن ایجاد می‌کند. معمولا به کانال متصل نمی‌شود و هوا را به صورت مستقیم به محیط وارد می‌کند. فن کویل ‌ها دارای مدل‌ها و انواع مختلفی هستند که در این مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به صفحه فن کویل چیست؟ مراجعه فرمایید.

انواع فن کویل شامل

  • فن کویل سقفی
  • فن کویل کانالی
  • فن کویل کاستی
  • فن کویل زمینی
  • فن کویل دیواری

فن کویل سقفی

معرفی فن کویل سقفی

فن کویل سقفی همانگونه که از اسم آن پیداست در سقف خانه نصب می‌شود. زیرا در این دستگاه یک دریچه بزرگ قرار دارد. مکش هوا از زیر و یا پشت کویل انجام می‌شود. در جلوی آن دریچه‌ای مشبک قرار گرفته که در صورت مکش هوا از پشت، در پشت دستگاه نیز قرار گیرد. علاوه بر این در جلوی دستگاه نیز دریچه‌ی دیگری تعبیه شده که وظیفه آن پرتاب باد است. فن کویل سقفی در سقف کاذب نصب می‌شود. چون در سقف کاذب قرار گرفته نمای زیبایی را ندارد و ظاهر آن مشخص نیست. با وجود  یک ترموستات آنالوگ یا دیجیتال که در اطراف دستگاه قرار گرفته، متوجه حضور این فن کویل می‌شوید. فن کویل سقفی در سه مدل روکار و توکار و کانالی تولید می‌شود. در صورت نیاز به مشاوره، مشاهده لیست قیمت و یا خرید به صفحه خرید فن کویل سقفی مراجعه فرمایید.

معرفی فن کویل سقفی توکار

فن کویل سقفی توکار در داخل سقف نصب شده و یک دریچه بزرگ برای بازدید از آن قرار داده شده است. با استفاده از یک ترموستات فن کویل سقفی می‌توان دمای محیط و سرعت فن دستگاه را دلخواه تنظیم کرد. آب سرد مورد نیاز دستگاه، به وسیله دستگاه چیلر تامین شده که این دستگاه به صورت عمومی یا خصوصی وجود دارد. در فصل زمستان برای تامین آب گرم فن کویل سقفی از موتور خانه مرکزی یا پکیج‌ دیواری و زمینی استفاده می‌کنند.

معرفی فن کویل سقفی روکار

فن کویل سقفی روکار از یک یونیت مستطیل شکل تشکیل شده و در درون ساختمان نصب می‌شود. اجزای درونی آن شامل فن، الکتروموتور، کویل حرارتی، فیلتر، شیر هواگیری، سینی درین و… می‌باشد. فیلترهای سقفی قابل شستشو بوده و باید هر مدت یکبار برای از بین بردن غبار تمیزو شسته شوند و سپس بروی یونیت نصب گردد. فن کویل سقفی توکار نسبت به بقیه فن کویل‌ها قیمت مناسب‌تری را دارد. ظرفیت آنها از 200 تا CFM 1200 طراحی می‌شوند. علاوه بر قیمت پایین این دستگاه می‌توان به سطح صدای کم و فشار استاتیکی بالای بلوور نیز اشاره کرد. همچنین استفاده از لوله‌های مسی باعث انتقال حرارت و راندمان بالا شده که در نتیجه کیفیت کویل را بالا می‌برد.

فروش انواع فن کویل کانالی در فروشگاه رجا تاسیس

معرفی فن کویل کانالی

فن کویل کانالی نیز یکی از انواع فن کویل سقفی توکار بوده که مسیر ورود و خروج هوا کانالی است. به دلیل توانایی ایجاد فشار بالا در جریان هوا این مدل از کویل‌ها را به نام فن کویل کانالی پرفشار نیز می‌شناسند. ویژگی مثبت این دستگاه تامین کردن ظرفیت هوادهی سنگین و همچنین استفاده از هوای تازه است.

نمایندگی فروش فن کویل کاستی

معرفی فن کویل کاستی

فن کویل کاستی یکی از کویل‌های سقفی بوده که هوای گرم و سرد را از بالا به پایین به صورت یکسان توضیع می‌کند. لازمه استفاده از فن کویل کاستی، سقف کاذب است. این کویل‌ها فقط در سقف کاذب نصب می‌شوند. اگر سقف کاذب وجود نداشته باشد کل دستگاه در معرض دید قرار می‌گیرد. برای ساختمان‌هایی که فاقد سقف کاذب هستند می‌توان از مدل سقفی توکار استفاده کرد. کویل کاستی به دونوع یک طرفه و دو طرفه تقسیم می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاهده لیست محصولات به صفحه فن کویل کاستی مراجعه فرمایید.

فن کویل کاستی یک طرفه

ساختار کویل یک طرفه نیز همانند فن کویل سقفی است ولی مزیت‌هایی را نسبت به کویل سقفی دارد. کاستی یک طرفه، دارای کویل سه ردیفه با فشار کاری 16 اتمسفر بوده که در ساختمان‌های بلند حدودا 22 طبقه جوابگو است. صدای کم و وجود ریموت خودکار برای توزیع هوا و همچنین قابلیت زمانبندی خودکار باعث شده که این مدل طرفداران زیادی را داشته باشد.

فن کویل کاستی چهار طرفه

فن کویل کاستی چهار طرفه همانند بقیه کویل‌های سقفی بوده فقط تفاوت آن در میزان هوادهی آن است. کویل‌ها به وسیله ترموستات دمای اتاق را تنظیم می‌کنند. کاستی چهار طرفه در ظرفیت‌های متنوعی ساخته می‌شوند. همچنین حرارت و برودت را با استفاده از کانال‌های مخصوص در سقف کاذب منتقل می‌کنند. مزیت‌های فن کویل کاستی چهار طرفه شامل : سرمایش و گرمایش یکنواخت، فیلترهای قابل شستشو، هزینه نگهداری کمتر، قابلیت نصب ترموستات برای کنترل و برنامه ریزی.

نمایندگی فروش فن کویل زمینی

معرفی فن کویل زمینی

فن کویل زمینی در تمامی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ظرفیت هوادهی آنها 200 تا 1000 فوت معکب در ساعت بوده که هوا را به صورت عمودی در محیط پخش می‌کنند. این فن کویل‌ها از نظر نصب بسیار راحت بوده و جز پرکاربردترین نوع فن کویل می‌باشند. فن کویل زمینی همانگونه که از نام آن پیداست بر روی زمین قرار می‌گیرد. لوله کشی آنها به صورت روکار و توکار است. در لوله کشی توکار، لوله درون ساختمان و در روکار، لوله بر روی دیوار قرار می‌گیرد که ظاهر زیبایی را ایجاد نمی‌کند. علاوه بر نصب آسان قیمت فن کویل زمینی در مقایسه با بقیه دستگاها  ارزانتر است. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که اطلاعات کافی در مورد این مدل یعنی مدل زمینی ندارید و انواع دیگر در ساختمان شما کارآیی ندارد برای انتخاب و یا خرید به صفحه فن کویل زمینی سایت رجا تاسیس مراجعه فرمایید.

فروش انواع فن کویل دیواری در فروشگاه رجا تاسیس

معرفی فن کویل دیواری

فن کویل دیواری روکار است. این دستگاه شبیه یونیت‌های داخلی گازی بوده که هیچگونه فضایی را اشغال نمی‌کند. نصب آنها مانند فن کویل زمینی است. فن کویل دیواری مستقل بوده و می‌تواند هوای محیطی که در آن قرار گرفته است را به صورت جداگانه تهویه کند. علاوه بر این دارای وزن سبکی بوده که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و ظاهری زیبا را به وجود می‌آورد. مزیت دیگر این نوع دستگاه این است که دارای فیلترهای شستشو بوده و باکتری‌ها و ویروس‌ها را در هوا جمع می‌کند و مانع منتشر آنها رد محیط می‌شود. دسترسی به این فیلترها آسان بوده و به راحتی تعویض می‌شوند. فن کویل دیواری جر گرانترین فن کویل‌های موجود در بازار هستند.

در این مقاله از سایت رجا تاسیس سعی کردیم تا شما را با انواع فن کویل به صورت مختصر آشنا کنیم تا متوجه بشوید که هر نوع در چه ساختمان‌ها و مکان‌هایی قابل استفاده هستند. در صورت ایجاد هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهادی با ما تماس بگیرید و یا در ادامه همین صفحه در قسمت دیدگاه بیان فرمایید در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد.

سایر مقالات

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490