پکیج ایران رادیاتور یا بوتان

در زندگی‌ آپارتمانی امروز، برای مسائل تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش، از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. یکی از این تجهیزات که برای کار گرمایش منازل استفاده می‌شود، پکیج‌ها هستند. تولیدکنندگان ایرانی و خارجی بسیاری در زمینه تولید انواع پکیج در حال حاضر فعالیت می‌کنند. البته تولیدکنندگان ایرانی در زمینه تولید پکیج‌ها جایگاه بسیار خوبی در کشور دارند و محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند. در بین این تولیدکنندگان، دو شرکت ایران رادیاتور و بوتان در ردیف معروف‌ترین شرکت‌ها قرار دارند و در بسیاری از خانه‌ها از محصولات گرمایشی این دو برند استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و مقایسه دو پکیج ایران رادیاتور و بوتان بپردازیم.

پکیج ایران رادیاتور یا بوتان؟

پکیج دیواری ایران رادیاتور یا بوتان؟

قبل از مقایسه پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان با یکدیگر، لازم است تا ابتدا به معرفی هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

پکیج های تک مبدل برند ایران رادیاتور

مشخصات و ویژگی های پکیج ایران رادیاتور

گروه صنعتی ایران رادیاتور در سال 1358 فعالیت خود را به طور رسمی در بازار ایران آغاز کرد. یکی از اصلی‌ترین محصولات تولید این شرکت پکیج است. به طور کلی پکیج‌های تولید این شرکت در انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

  • پکیج تک مبدل یا بی‌ترمیک ایران رادیاتور

مبدل به کار رفته در ساخت این نوع پکیج، به عنوان مبدل اصلی دوبل شناخته می‌شود. در این نوع پکیج، آب بهداشتی و آب گرم رادیاتورها در اثر تماس مستقیم با شعله مشعل گرم می‌شود. آب سیستم گرمایش در یک مدار معین، به وسیله پمپ به داخل پکیج فرستاده می‌شود و پس از گرم شدن، مجدد به سیستم گرمایشی منتقل می‌شود و این سیکل مدام تکرار می‌‌شود. یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این پکیج‌ها، آن است که به دلیل اینکه آب تحت آتش مستقیم مشعل قرار می‌گیرد، میزان رسوب‌گذاری افزایش پیدا می‌کند. لذا دوره تعمیر و نگهداری این سیستم‌ها کوتاه است و باید هر چند مدت یکبار کار اسید شویی آن انجام شود. پکیج‌ ایران رادیاتور مدل تک مبدل در دو نوع فن‌دار و بدون فن تولید می‌شوند. ظرفیت حرارتی خروجی این پکیج‌ها عبارت است از:

1- پکیج تک مبدل ایران رادیاتور بدون فن: 24 کیلووات (راندمان حرارتی 90 درصد)

2- پکیج تک مبدل فن‌دار: 24 کیلووات (راندمان حرارتی 93 درصد)

همچنین حداکثر دمای آب گرم مصرفی و سیستم گرمایش در این پکیج‌ها به ترتیب 60 و 85 درجه سلسیوس است.

  • پکیج دو مبدل یا مونوترمیک ایران رادیاتور
  • پکیج‌های ایران رادیاتور مدل دو مبدل از دو نوع مبدل اصلی و صفحه‌ای استفاده می‌شود. به این صورت که مبدل اصلی برای تامین گرمای لازم برای سیستم گرمایش رادیاتور، و مبدل صفحه‌ای برای گرمایش آب گرم بهداشتی مورد نیاز ساختمان استفاده می‌شود. در این نوع سیستم‌ها، کنترل بهتری روی دمای آب گرم تولیدی وجود دارد و دمای آب نوسان کمتری می‌کند. همچنین چون آب گرم بهداشتی به صورت مستقیم با شعله در ارتباط نیست، میزان رسوب‌گذاری نیز به مراتب نسبت به پکیج تک مبدل کاهش پیدا می‌کند.

این گروه از پکیج‌های ایران رادیاتور در شش مدل تولید می‌شود که عبارتند از:

1- مدل M 24CF: ظرفیت حرارتی 26 کیلووات و راندمان 90 درصد (توقف تولید)

2- مدل M 24FF: ظرفیت حرارتی 24 کیلووات و راندمان 93 درصد

3- مدل E 24FF: ظرفیت حرارتی 24 کیلووات و راندمان 93 درصد

4- مدل ES 28FF: ظرفیت حرارتی 28 کیلووات و راندمان 93 درصد

5- مدل K 24CF: ظرفیت حرارتی 24 کیلووات و راندمان 90 درصد (توقف تولید)

6- مدل K 24FF: ظرفیت حرارتی 26 کیلووات و راندان 93 درصد

همچنین حداکثر دمای آب گرم مصرفی و سیستم گرمایش در این پکیج‌ها به ترتیب 60 و 85 درجه سلسیوس است. پیشنهاد میکنیم برای دیدن لیست محصولات، قیمت ها و یا خرید پکیج ایران رادیاتور بر روی لینک درج شده کلیک کنید

انواع مدل های پکیج بوتان

مشخصات و ویژگی های پکیج بوتان

در ادامه مقاله، نوبت به معرفی پکیج بوتان می‌رسد. شرکت بوتان فعالیت خود را از سال 1332 در شهر تهران آغاز نمود. این شرکت در زمینه تولید لوازم خانگی و محصولات گرمایشی فعالیت می‌کند. پکیج‌های دیواری بوتان در پنج مدل تولید و روانه بازار می‌شود. این مدل ها عبارتند از: Pavia ،Parma ،Verona ،‌CV ،Perla Pro ،Bita. در ادامه به معرفی سه مدل از پرکاربردترین مدل‌های پکیج این شرکت می‌پردازیم.

  • مدل Pavia 24RSi

این مدل از پکیج‌های شرکت بوتان دو مبدل دارند و آب گرم بهداشتی و آب گرم سیستم حرارتی را به صورت جداگانه تامین می‌کند. همچنین این پکیج دارای فن نیز میباشد. ظرفیت حرارتی خروجی این پکیج، 24.3 کیلووات است. حداکثر دمای آب گرم مصرفی و آب گرم مدار گرمایش را به ترتیب 60 و 90 درجه سلسیوس تامین می‌کند.

  • مدل Parma

عمده تغییرات مدل پارما، روی ابعاد و اندازه پکیج بوده است. این گروه از پکیج‌های شرکت بوتان نیز در سه دسته تولید می‌شوند. مشخصات ظرفیت حرارتی و دمای آب گرم مصرفی و مدار گرمایش آنها مشابه مدل Pavia است.

  • مدل Perla Pro

شرکت بوتان به‌روزترین فناوری خود در زمینه تولید پکیج را در این مدل به کار گرفته است. به طوری که ظرفیت حرارتی خروجی این مدل تا 32.14 کیلووات می‌رسد. این مدل از پکیج‌های بوتان، آب گرم مصرفی مورد نیاز را به سرعت تامین می‌کند و از مجهزترین پکیج‌های موجود در بازار امروز ایران به حساب می‌آید. چند محصول برتر از پکیج دیواری بوتان در زیر قرار داده‌ایم. برای کسب اطلاعات و مقایسه بیشتر بین محصولات بوتان به صفحه خرید پکیج بوتان در اصفهان مراجعه فرمایید.

نکات مهم هنگام خرید پکیج ایران رادیاتور و بوتان

موارد مهم در هنگام خرید پکیج ایران رادیاتور و بوتان!؟

تا اینجای مطلب، با پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان به طور مختصر آشنا شدید. به طور کلی در خرید پکیج باید به سه نکته اساسی توجه نمود تا اینکه بتوان یک خرید موفق را داشت. این سه نکته عبارتند از:

  • ظرفیت حرارتی پکیج

در ساختمان‌های مختلف بسته به میزان مساحت ساختمان و همچنین میزان آب گرم مصرفی مورد نیاز پکیج با ظرفیت حرارتی مختلفی مورد نیاز است. لذا باید برای خرید پکیج مناسب کاتالوگ شرکت‌ها را مشاهده نمود و با توجه به اطلاعات مندرج در آن‌ها تصمیم به خرید پکیج با ظرفیت حرارتی مناسب نمود. نکته مهم بعدی این است که با افزایش ظرفیت حرارتی پکیج‌ها طبیعتا، قیمت تمام شده آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. آنچه به طور مرسوم برای آپارتمان‌های با مساحت کمتر از 120 متر مربع مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ پکیج‌هایی با ظرفیت حرارتی 24000 کیلوکالری بر ساعت است.

  • انتخاب پکیج فن‌دار یا بدون فن

فرآیند احتراق داخل پکیج رخ می‌دهد. هر جا که این فرآیند به وقوع می‌پیوندد، باید برای خارج کردن آلاینده‌های ناشی از احتراق فکری کرد. در گذشته عمده پکیج‌هایی که تولید و روانه بازار می‌شد، بدون فن بودند. اما امروز نوع فن‌دار پکیج‌ها برای خارج کردن محصولات ناشی از احتراق تولید می‌شود. از نظر ایمنی و مقررات آتش‌نشانی در ساختمان‌ها نیز توصیه می‌شود حتما از پکیج‌های فن‌دار استفاده شود. البته در برخی ساختمان‌ها با توجه به حساسیت کارها، استفاده از پکیج فن‌دار الزامی است.

  • میزان صدای فن پکیج ایران رادیاتور و بوتان (صدای فن و مشعل)

طبیعی است که استفاده از فن در پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان باعث بروز سر و صدای در آنها خواهد شد. البته با توجه به اینکه عمدتا پکیج‌ها در محیط بالکن ساختمان‌ها نصب می‌شوند، این مسئله چندان پیچیده و آزاردهنده نخواهد بود. با این‌حال، به هر ترتیب باید آن را در نظر گرفت. یک موضوع دیگر که باعث ایجاد صدا در فن‌ها می‌شود، کارکردن مشعل‌ها است. البته با توجه به نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت پکیج و ظرفیت حرارتی آن، میزان صدایی که ناشی از کارکرد مشعل ایجاد می‌شود، متفاوت است.

  • پکیج تک مبدل یا دو مبدل

موضوع مهم دیگری که در هنگام خرید پکیج ایران رادیاتور و بوتان باید مورد توجه قرار دارد، تعداد مبدل‌هایی است که در پکیج استفاده شده است. در خصوص نوع عملکرد پکیج‌های تک مبدل و دو مبدل در بالا توضیح دادیم. آنچه در خصوص تعداد مبدل‌ها اهمیت پیدا می‌کند، میزان رسوب‌گذاری در داخل پکیج و همچنین روند گرمایش آب گرم مصرفی و آب گرم سیستم گرمایش است. با توضیحاتی که ارائه دادیم، پکیج‌های دارای دو مبدل گزینه مناسب‌تری هستند. چون برای کار گرمایش آب مصرفی و آب گرم سیستم گرمایش رادیاتورها، به صورت مجزا انجام می‌شود و رسوب‌گذاری کمتری در این سیستم‌ها وجود دارد. برای شناخت و اطلاع از مشخصات انواع پکیج ها از برندهای دیگر به صفحه خرید پکیج دیواری مراجعه فرمایید.

پکیج بوتان بهتر است یا ایران رادیاتور؟

حال نوبت به انتخاب رسیده است. باید تصمیم بگیرید که با توجه به نکات گفته شده بین پکیج ایران رادیاتور و بوتان، کدام یک را انتخاب کنید؟ در خصوص سه ویژگی اساسی که در قسمت بالا  مطرح کردیم،‌ باید گفت که هر دو شرکت پکیج‌های فن‌دار و همچنین دو مبدله تولید می‌کنند. لذا این دو نقطه وجه مشترک میان آن‌ها است. البته لازم به ذکر است که ایران رادیاتور، پکیج‌های تک مبدله نیز تولید می‌کند. اما شرکت بوتان عمده پکیج‌های خود را به صورت دو مبدله تولید می‌کند.

آن چیزی که در این جا تفاوت میان محصولات این دو برند را رقم می‌زند، بحث ظرفیت حرارتی خروجی پکیج است. همان طور که گفته شد، پکیج مدل پرلا پرو از شرکت بوتان، ظرفیت حرارتی بیش از 32 کیلووات را برای ما ایجاد می‌کند. راندمان حرارتی بالای 93 درصد این پکیج بر کیفیت این محصول اضافه کرده است. لذا در زمینه میزان ظرفیت حرارتی خروجی،‌ محصولات شرکت بوتان از ایران رادیاتور پیشی گرفته‌اند. برای مقایسه و بررسی انواع پکیج بوتان به صفحه انواع پکیج بوتان مراجعه فرمایید.

چرا پکیج بوتان مدل پرلاپرو را انتخاب کنیم؟

پیشنهاد ما پکیج مدل پرلا پرو شرکت بوتان است.

حال که در مقایسه پکیج‌های ایران رادیاتور و بوتان به این نتیجه رسیدیم که مدل پرلا پرو شرکت بوتان، ظرفیت حرارتی بیشتری را نسبت به سایر پکیج‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد،‌ خوب است در خصوص سایر مشخصات و ویژگی‌های این محصول نیز کمی اطلاعات بدست بیاوریم. این پکیج برای واحدهای مسکونی تا سقف مساحت 285 متر مربع قابل استفاده است. این یعنی تقریبا بیش از 90 درصد ساختمان‌های مسکونی که امروز در کشور ما ساخته می‌شود را پوشش می‌دهد. آب گرم بهداشتی در این پکیج بسیار سریع تولید می‌شود.

این پکیج مجهز به قطعات استاندارد اروپایی است. دو مبدل به کار رفته در مدل پرلا پرو، ایتالیایی هستند و کمترین میزان رسوب‌گیری در پکیج را ایجاد می‌کنند. راندمان حرارتی این پکیج 93 درصد است. همچنین قابلیت اتصال به حسگر دمای محیط بیرونی و ترموستات اتاقی را دارد.

برخی دیگر از سیستم‌های پیشرفته مکانیکی و الکترونیک به کار رفته در این پکیج عبارتند از:

1- سیستم هواگیر خودکار

2- سیستم احتراق آهسته

3- سیستم خودکار تنظیم جریان گاز

4- سیستم بای‌پس خودکار

5- سیستم ضدیخ‌زدگی

6- سیستم آیونایز حفاظت از شعله

7- مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه‌زن خودکار

8- سیستم تخلیه گازهای ناشی از احتراق

9- سیستم عیب یابی الکترونیکی

10- سیستم ضد نوسان دمای آب گرم مصرفی

11- سیستم ضد گریپاژ پمپ و شیر سه طرفه

12- سیستم ایمنی کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایش

13- سیستم ایمنی محدودکننده حداکثر دمای مدار آب گرمایش

رجا تاسیس تلاش کرده است تا با گرد هم آوردن متخصصین صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات، کادری مجرب را برای ارائه مشاوره در زمینه خرید محصولات HVAC به شما عزیزان ارائه کند. لذا می‌توانید با مشورت با کارشناسان ما نیاز خود را برای تهیه سیستم مورد نظر خود برطرف کنید. یک خرید ایمن و باکیفیت را می‌توانید با رجا تاسیس تجربه کنید.

سایر مقالات

4.7/5 - (3 امتیاز)

۶ دیدگاه در “پکیج ایران رادیاتور یا بوتان

  1. ایمان بختیاری گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان
    ممنون از سایت خوبتون

    1. رجا تاسیس گفت:

      ممنون از شما بابت کامنت انرژی بخشتون انشاا… بتونیم خدمات بهتری ارائه دهیم.
      با تشکر
      رجا تاسیس

  2. احمد رصایی گفت:

    من از پکیج بوتان استفاده می کنم و به دو علت توصیه می کنم، خرابی کم و صدای کم.

    1. modir site گفت:

      متشکریم بابت به اشتراک گذاری تجربتون با کاربران رجا تاسیس

  3. احمد گفت:

    متاسفانه تلفن ها رو جوابگو نیستید

    1. modir site گفت:

      سلام و عرض احترام
      رجا تاسیس در ساعات کاری ۸:۳۰ الی ۱۴ و ۱۶ الی ۲۱ در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490