راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ و نکات مهم آن

امروزه در بیشتر خانه و اداره‌های ما برای انتشار هوای گرم از رادیاتور شوفاژ استفاده می‌شود. این محصولات به دلیل اینکه در طول‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و بدنه آن‌ها بیش از حد داغ نمی‌شود؛ گزینه بسیار خوبی برای استفاده در محیط‌هایی با هر متراژی هستند و می‌توانند به خوبی گرما را در فصل سرد زمستان برای ما به ارمغان آورند. اما بسیار اهمیت دارد که پیش از هر اقدامی، راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ را مطالعه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم همه نکاتی را که برای تهیه یک محصول باکیفیت نیاز دارید؛ به شما گوشزد کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم در هنگام خرید رادیاتور شوفاژ

آیا رادیاتور شوفاژ برای شما مناسب است؟

مهم‌ترین سوالی که قبل از خرید این محصول باید از خودتان بپرسید؛ این است که آیا رادیاتور برای من مناسب است یا باید از گزینه‌های جایگزین مانند فن کویل استفاده کنم؟ فن کویل‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند گرما را در محیط پخش کنند؛ برای ایجاد سرما هم استفاده می‌شوند. اما در مقایسه با رادیاتورها قیمت بیشتری دارند. به همین دلیل اگر از کولر آبی یا گازی استفاده می‌کنید و نیازی به سیستم سرمایشی ندارید؛ پس نیازی به خرید فن کویل هم نیست. به علاوه این موضوع بستگی به سیستم گرمایش مرکزی شما هم دارد که با کدام یک از این محصولات سازگاری دارد. برای تصمیم‌گیری بهتر توصیه می‌کنیم مقاله ما را درباره تفاوت رادیاتور با فن کویل مطالعه کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

رادیاتور پنلی بخرم یا پره ای

رادیاتور پنلی بخرم یا پره ای؟

یکی دیگر از سوالات مهم در این زمینه این است که رادیاتور شوفاژ پره ای بهتر است یا پنلی؟ بزرگ‌ترین مزیت نمونه‌های پره ای این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد و نگهداری آن‌ها نیازی به صرف هزینه زیاد ندارد. اما رادیاتورهای پنلی چنین امکانی ندارند و باید در صورت خراب شدن، بلافاصله تعویض شوند. به علاوه رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل تا مدت بیشتری پس از خاموش شدن، گرما را در خود نگه می‌دارند. اما در عین حال در مقایسه با محصولات آلومینیومی پره ای، دیرتر گرم می‌شوند. از سوی دیگر فولاد در برابر رسوبات هم مقاومت بیشتری دارد و برای مناطقی با آب سخت و پر املاح بسیار گزینه مناسبی می باشد.

آیا رادیاتور شیشه ای گزینه مناسبی است

آیا رادیاتور شیشه ای گزینه مناسبی است؟

رادیاتورهای شیشه ای به دلیل ظاهر زیبایی که دارند؛ گزینه بسیار خوبی برای گرما بخشیدن به گالری‌های هنری یا مکان‌های عمومی مانند هتل‌ها هستند. به علاوه برای سازگاری با دکوراسیون داخلی هم گزینه بسیار مناسبی هستند. این محصولات معمولا ظرفیت کمی دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که آن‌ها را در اتاق خواب یا فضاهای کوچک نصب کنید. اگر می‌خواهید که هزینه نصب این محصولات برای شما کاهش پیدا کند و بتوانید به راحتی سیستم گرمایشی را با خود از خانه‌ای به خانه دیگر ببرید؛ توصیه ما به شما خرید رادیاتور شیشه ای برندهای آنیت و بهتاب است.

معرفی برندهای برتر تولید کننده رادیاتور شوفاژ

کدام برند بهترین رادیاتور شوفاژ را تولید می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ به آن اشاره کنیم این است که بهتر است خودتان را به یک برند خاص محدود نکنید. به عبارت بهتر زمانی باید درباره برند تصمیم بگیرید که میان دو یا چند گزینه با ویژگی‌های مشابه مردد باشید. در این موقع باید برندی را انتخاب کنید که گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر برندهای بوتان و ایران رادیاتور که در زمینه تولید انواع محصولات گرمایشی و سرمایشی بسیار شهرت دارند؛ تولیدکنندگان تازه‌ای هم هستند که محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند.

برای مثال اگر به دنبال یک محصول لوکس و باکیفیت می‌گردید؛ پیشنهاد ما به شما خرید رادیاتور کیمیا است. محصولات این برند علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارند؛ شکل‌های بسیار جذابی دارند. به همین دلیل می‌توانند برای یک محیط با متراژ زیاد، جایگزین خوبی برای محصولات شیشه ای باشند و نیاز شما را برطرف کنند. علاوه بر این اگر به دنبال محصولی هستید که در عین داشتن قیمت مناسب، کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد و در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت خوبی از خود نشان دهد؛ پیشنهاد ما خرید رادیاتور استیل دیما است. این محصول می‌تواند در محیط‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی، جایگزین بسیار خوبی برای انواع محصولات آلومینیومی باشد.

ویژگی های یک رادیاتور شوفاژ ایده آل چیست

ویژگی‌ های یک رادیاتور شوفاژ ایده آل چیست؟

  • مصرف انرژی کمی داشته باشد.
  • راندمان حرارتی بالایی از خود نشان دهد.
  • قادر باشد از حداکثر ظرفیت حرارتی خود برای ایجاد گرما در محیط استفاده کند.
  • ثبات حرارتی داشته باشد.
  • با متراژ خانه و سیستم گرمایش مرکزی تناسب داشته باشد.
  • از لحاظ ظاهری و زیبایی، با دکوراسیون داخلی خانه تناسب داشته باشد.
  • کیفیت رنگ بالایی داشته باشد.
  • در برابر زنگ زدن، آسیب‌های مکانیکی و رسوبات مقاومت خوبی از خود نشان دهد.
  • به خوبی ترازبندی شده باشد و لبه‌های تیزی نداشته باشد.
  • با قیمت مناسب عرضه شود.
  • نصب و نگهداری مشکلی نداشته باشد.

چهار نکته مهم در خرید و انتخاب رادیاتور شوفاژ

4 نکته مهم در خرید و انتخاب رادیاتور شوفاژ

علاوه بر سؤال‌هایی که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها پاسخ دادیم؛ باید یک سری نکته مهم را هم در زمان خرید و انتخاب این محصول رعایت کنید که شما را تا مدت‌ها از خرید رادیاتور شوفاژ بی‌نیاز کند.

  • توان حرارتی مورد نیاز را با دقت محاسبه کنید

قبل از هر اقدامی برای خرید باید با کمک یک کارشناس، توان حرارتی مورد نیاز محیط را مشخص کنید. این توان با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، متراژ محیط و موقعیت قرارگیری ساختمان تعیین می‌شود. در نتیجه میدانید که به چه تعداد پره یا چه طولی از پنل نیاز خواهید داشت. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان ما در رجا تاسیس تماس بگیرید و در این رابطه با آن ها مشورت نمایید.

  • محل نصب رادیاتور را مشخص کنید

بهتر است رادیاتور شوفاژ را در جایی نصب کنید که محل ورود سرما به محیط است. برای مثال زیر پنجره و نزدیک جداره‌های خارجی بنا بهترین محل برای نصب این محصولات است. با تعیین دقیق محل نصب می‌توانید ویژگی‌های محصول مورد نیاز را هم به دقت مشخص کنید. باید بدانید که استفاده از رادیاتور در محیط‌هایی توصیه می‌شود که ارتفاع سقف آن‌ها کمتر از 3متر باشد.

  • رادیاتوری انتخاب کنید که قطعات در دسترسی داشته باشد

این نکته را به ویژه در زمانی که می‌خواهید یک محصول پره ای تهیه کنید؛ باید با دقت رعایت نمایید. زیرا در صورت نیاز به تعمیر می‌توانید به سادگی به بازار مراجعه کرده و خیلی زود قطعه مورد نیاز را تهیه کنید. به علاوه اگر آن را از برندی تهیه میکنید که خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه می‌دهد؛ می‌توانید به راحتی به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کرده و قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

  • لوازم نصب رادیاتور را هم خریداری کنید

بهتر است زمانی که این محصول را خریداری می‌کنید؛ در همان زمان، لوازم مورد نیاز برای نصب را هم تهیه کنید. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که با مشکلی برای قرار دادن این محصول در مدار گرمایشی خانه خود مواجه نخواهید شد. ما در فروشگاه رجا تاسیس، علاوه بر ارائه انواع محصولات گرمایشی، لوازم نصب پکیج و رادیاتور را هم به شما ارائه می‌دهیم تا دیگر نیازی به مراجعه به هیچ فروشگاه دیگری نداشته باشید.

جمع‌ بندی

امروزه انواع مختلفی از محصولات گرمایشی در بازار وجود دارند که باعث شده انتخاب بهترین گزینه برای افراد بسیار دشوار شود. ما در این راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ تلاش کردیم تا به اصلی‌ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده و مهم‌ترین نکات را در این باره به شما یادآور شویم.

کدام یک از جنس‌ های رادیاتور طول عمر بیشتری دارند؟

به طور معمول رادیاتورهای آلومینیومی طول عمر و دوام بیشتری دارند. اما محصولات فولادی در برابر رسوبات مقاوم‌تر هستند.

توان حرارتی رادیاتور های تزیینی چقدر است؟

این نوع از رادیاتورها می‌توانند گرمای مطلوبی را در محیط‌های کوچک ایجاد کنند. اما رادیاتورهای کیمیا همانند سایر محصولات، توان‌های حرارتی مختلفی دارند و در محیط‌هایی با متراژ زیادی هم قابل‌استفاده هستند.

آیا با استفاده از رادیاتور شوفاژ می‌ توان دمای اتاق را کنترل کرد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از شیر ترموستات، حرارت رادیاتورها را کم و زیاد کرده یا کنترل کنید.

سایر مقالات

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490