تفاوت فن کویل ایرانی و خارجی؟

در این مقاله قصد داریم تا به انتخاب افرادی که در خرید فن کویل ایرانی یا خارجی دچار مشکل شده‌اند کمک کنیم! به خلاصه‌ای از این محتوا می‌پردازیم و سپس به طور کامل به بیان این خلاصه‌ها می‌پردازیم. انتخاب کردن فن کویل ایرانی یا خارجی با توجه به کاربرد آن که برای منازل مسکونی باشد یا اداری متفاوت است. فن کویل یک وسیله سرمایشی_گرمایشی است که در انواع برندها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌گردد و به صورت یک هسته مرکزی از طریق چندین یونیت، سرمایش یا گرمایش قسمت‌های مختلف را تامین می‌کند.

فن کویل ایرانی یا خارجی تفاوت‌هایی را در ساخت و تولید، استحکام و ماندگاری، شکل ظاهری دارند ولی مصرف برق هر دوی آنها یکسان است و هیچگونه تفاوتی را با یکدیگر در زمینه مصرف انرژی با یکدیگر ندارند. در صورت نیاز می‌توانید به مقاله‌ی برند‌های مطرح و بهترین فن کویل مراجعه فرمایید.

در مقایسه فن کویل ایرانی یا خارجی باید گفت که فن کویل ایرانی از ماندگاری و استحکام بالایی نسبت به فن کویل خارجی برخوردار است. زیرا برای ساخت فن کویل ایرانی از موادی استفاده می‌شود که دارای استحکام بسیار بالایی هستند. ولی شرکت‌های خارجی تولید کننده فن کویل، از قطعات سبکتری استفاده می‌کنند و سبک بودن کالا برای آنها ارجعیت دارد. علاوه بر این از نظر شرایط آب و هوایی انتخاب کویل ایرانی بهتر از خارجی است. زیرا فن کویل ایرانی مطابق با شرایط آب و هوایی ایران که گرم و خشک است تولید می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح تمامی تفاوت فن کویل‌های ایرانی و خارجی بپردازیم.

تفاوت فن کویل ایرانی و خارجی در چیست

تفاوت فن کویل ایرانی و خارجی

تولید فن کویل ایرانی با خارجی از نظر استحکام و مقاومت، سازگاری با آب و هوا متفاوت است. به همین دلیل فن کویل ایرانی و خارجی دارای تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر هستند. در نوع ایرانی استحکام و مقاومت در رده اول قرار گرفته و از مواد تولیدی سنگین برای ساخت استفاده می‌کنند. علاوه بر این در صورتی که فن کویل خراب شود یا قطعه‌ای از آن دچار مشکل گردد، جایگزین کردن قطعه و تعمیر آن به دلیل ایرانی بودن کالا بسیار آسان است.

شرکت‌های خارجه تولید کننده فن کویل ویژگی‌هایی همچون سر و صدای کمتر، سبکتر و همچنین طراحی طبق اصول زیبا شناسی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. سبکتر بودن کالا در لوکس بودن و همچنین نصب آسان آن تاثیر فراوان دارد. ولی در صورت خرابی پیدا کردن قطعه خارجی نسبت به ایرانی دشوارتر بوده و هزینه بیشتری را دارد.  در صورتی که جنبه‌های زیبایی و سر و صدای زیاد برایتان اهمیتی ندارد و فقط هدف تامین کردن هوای سرد و گرم است، فن کویل‌های ایرانی بهترین هستند.

مصرف برق فن کویل ایرانی و خارجی

مصرف برق فن کویل ایرانی و خارجی چگونه است؟

تفاوت فن کویل ایرانی و خارجی در زمینه مصرف برق صفر است. یعنی در مقایسه با میزان مصرف انرژی، فن کویل‌ها هیچگونه تفاوتی را با یکدیگر ندارند. برای اندازه‌گیری دقیق میزان مصرف برق و انرژی یک واحد فن کویل، باید توان الکتریکی محصول(w) و ظرفیت هوادهی(CFM) و ظرفیت سرمایشی و گرمایشی که با Btu/h نشان داده می‌شود، را حساب ‌کنیم. علاوه بر این می‌توان آب و هوایی که فن کویل در آن کار می‌کند را به عنوان یک ظریب نیز برای محاسبه قرار دهیم. اگر همزمان با انتخاب در خرید فن کویل ایرانی یا خارجی به دنبال محاسبه ظرفیت فن کویل مورد نیاز خود هستید به مقاله‌ی محاسبه ظرفیت فن کویل و انتخاب آن مراجعه کنید.

قبل از آغاز محاسبات میزان مصرف برق، باید از جداولی استفاده کنیم که نتایج بدست آمده را در آنجا یادداشت کنیم. بعد از یادداشت می‌توان یک چارت آماری ایجاد کنیم و به وسیله نمودارها آنها را برسی کنیم. جهت محاسبه برق مصرفی کویل اعداد را در رابطه qc = 0.5 (qtca + qtcw – qe) قرار می‌دهیم که نتیجه بدست آمده، متوسط ظرفیت برق مصرفی سرمایشی را نشان می‌دهد. شما می‌توانید از این طریق به تفاوت ناچیز مصرف برق فن کویل ایرانی و خارجی پی ببرید.

قدرت و عملکرد فن کویل خارجی و ایرانی چه تفاوت‌هایی دارد؟

فن کویل ایرانی به دلیل آنکه در ساخت دستگاه از قطعات سنگین استفاده می‌کنند، قدرت پرتاب باد بیشتری را در مقایسه با نوع خارجی داشته و برای مکان‌های اداری و سالن‌های بزرگ جوابگو است. در فن کویل‌های خارجی از مواد و قطعات سبکتر استفاده می‌شود که باعث شده عملکرد و قدرت دستگاه تولیدی نیز کاهش یابد و بر خلاف فن کویل ایرانی سر و صدای کمتری دارد.

ماندگاری و استحکام فن کویل وابسته به چه عواملی است؟

ماندگاری و استحکام

فن کویل‌های ایرانی در مقایسه با فن کویل خارجی سنگین‌تراند. در برسی نوع خارجی و ایرانی از نظر استحکام باید گفت که شرکت‌های ایرانی تولید کننده فن کویل به ماندگاری محصول تولیدی توجه بسیار ویژه‌ای را دارند. به همین دلیل برای ساخت و تولید نمونه‌های ایرانی از قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. استفاده از قطعات سنگین باعث شده که فن کویل ایرانی سنگین‌تر از خارجی باشد. ولی این سنگین بودن استحکام و عمر دستگاه را بالا برده و فقط در زمینه نصب و راه‌اندازی مشکل ساز است. ما در سایت تاسیسات رجایی مقاله‌ای جهت راهنمایی نصب انواع فن کویل تهیه و آماده کرده‌ایم در صورت نیاز به این صفحه مراجعه فرمایید.

کویل ایرانی فن بالانس استاتیکی و دینامیکی بیشتری نسبت به کویل خارجی دارد. علاوه بر این با توجه به اینکه شرکت تولیدی آن در ایران حضور دارد، پس دارای خدمات پس از فروش بهتری نسبت به خارجی بوده و قطعات یدکی آن در صورت خرابی به راحتی تامین می‌شود. فیلتری که در فن کویل ایرانی بکار می‌رود قابل شستشو و از جنس آلومینیوم است و ماندگاری بالایی را دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در صورتی که فن کویل خارجی خراب شود یا در قطعه‌ای دچار مشکل گردد خدمات پس از فروش نداشته و یا بهتر بگوییم که به سختی قطعات یدکی آن یافت می‌شود و این موضوع ماندگاری محصول را کاهش می‌دهد زیرا که دیگر قابل تعمیر نیست.

سازگاری با شرایط آب و هوایی انواع فن کویل

سازگاری با شرایط آب و هوایی انواع فن کویل

یکی از مهم‌ترین تفاوت فن کویل ایرانی و خارجی سازگار بودن آنها با شرایط آب و هوایی منطقه و محیطی با دستگاهی است که در آنجا مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته با اینکه شرکت‌های بزرگ تولید کننده در سراسر دنیا مدل‌های زیادی را طبق سازگاری با مناطق مختلف طراحی و تولید کردند، ولی به دلیل هزینه انتقال و گمرگ قیمت آنها بسیار گران بوده و به صرفه نیست که از هر کدام از آنها برای مناطق خاص استفاده گردد.

فن کویل‌های ایرانی متناسب با آب و هوای ایران که گرم و خشک است تولید می‌گردد. که معمولا قدرت سرمایشی آنها بیشتر از گرمایشی است. البته غیر از مناطقی که آب و هوای خنک و سردی دارند. بیشتر شهرهای ایران تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل را تجربه می‌کنند. طراحی و ساخت این دستگاها مطابق با نیاز تمامی مصرف کنندگان ایرانی در سراسر ایران است.

خرید فن کویل ایرانی به صرفه تر است یا فن کویل خارجی

چه تفاوتی در قیمت فن کویل ایرانی و خارجی وجود دارد؟

قیمت نیز در انتخاب فن کویل ایرانی یا خارجی دخیل است. قاعدتا کویل‌های خارجی به دلیل هزینه‌های گمرک قیمت بالاتری را نسبت به کویل ایرانی دارند. البته باید بگوییم که فن کویل ایرانی که هم قیمت با خارجی است، بسیار قوی‌تر از آن بوده و کیفیت بالاتری را نیز دارد. افزایش قیمت در کویل‌های خارجی علاوه بر گمرک، مربوط به سبک بودن محصول و همچنین طراحی ظاهری آنها که مطابق با اصول زیباشناسی اروپایی و استرالیایی بوده، می‌باشد. سروصدای پایین کویل نیز در دسته این اصول قرار گرفته که اندکی از کویل ایرانی پایین‌تر است. در صورتیکه در شهر اصفهان هستید و نیاز به خرید فن کویل، مقایسه و یا مشاوره دارید به صفحه فن کویل در اصفهان مراجعه فرمایید.

در نمونه ایرانی توجه‌ای به این اصول زیباشناسی نمی‌شود. زیرا از نظر مشتریان ایرانی ساکت بودن و دکوراتیو بودن جز ویژگی‌های لوکس حساب نشده به همین دلیل ارزش هزینه گزاف را ندارند. قطعات استفاده شده در فن کویل خارجی به دلیل کمیاب بودن گرانتر است و در صورتی که فن کویل خراب گردد، به دلیل هزینه‌های سنگین ارزش تعمیر کردن را ندارد. به صورت کلی می‌توان گفت که انتخاب کویل ایرانی بسیار به دلیل قیمت پایین‌تر و قدرت و کارایی و همچنین ماندگاری بیشتر به صرفه تر بوده و در صورت خراب شدن قابل تعمیر می‌باشد. علاوه بر این به دلیل داشتن قدرت بالا، در مکان‌های اداری و ساختمان‌های بزرگ کاربرد فراوانی را دارند. پس انتخاب بین کویل خارجی یا ایرانی اگر برای منازل مسکونی باشد، خارجی بهتر است و اگر برای مناطق بزرگ و اداری باشد، انتخاب کویل ایرانی مناسب‌تر است. برای انتخاب، مشاوره و خرید انواع فن کویل زمینی، دیواری، کانالی،کاستی و سقفی به صفحه خرید فن کویل سایت تاسیسات رجایی مراجعه فرمایید.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490