برای گرمایش از کف چه پکیجی با چه ظرفیتی مناسب است؟

در بسیاری از ساختمان‌هایی که سقف بلندی دارند یا مساحت آن‌ها زیاد است و در مناطقی از کشور با آب و هوای سرد، استفاده از سیستم گرمایش از کف برای تامین گرما بسیار لازم است. این سیستم می‌تواند از طریق انتقال گرما از کف ساختمان، آن را به صورت یکنواخت در محیط پخش کند و مصرف انرژی را تا حد زیادی برای شما کاهش دهد. اما نکته مهم اینجا است که باید پکیجی را انتخاب کنید که با این نوع سیستم گرمایشی سازگاری داشته باشد. به همین دلیل ما در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم پکیج مناسب برای گرمایش از کف را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین و مناسب ترین پکیج برای گرمایش از کف

پکیج یا موتور خانه ؟؟!!

اولین سوالی که در این زمینه مطرح می‌شود؛ این است که آیا اصلا پکیج برای سیستم گرمایش از کف، گزینه مناسبی است؟ اگر متراژ ساختمان شما از 200 متر بیشتر است یا حالت دوبلکس دارد؛ استفاده از سیستم گرمایش از کف می‌تواند گرمای مطبوعی را در محیط ایجاد کند. اما اگر می‌خواهید که مصرف انرژی را در ساختمان کاهش دهید و خود را از دردسرهای سرویس و نگهداری پیچیده راحت کنید؛ پیشنهاد ما خرید پکیج به جای تاسیس موتورخانه است. پکیج‌ها مصرف انرژی کمی دارند و فضای کمتری هم اشغال می‌کنند. به علاوه تعمیر و نگهداری از آن‌ها ساده‌تر است و صدای بسیار کمی دارند.

چهار فاکتور مهم برای انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش از کف

فاکتور های مهم در انتخاب پکیج مناسب برای گرمایش از کف

وقتی می‌خواهید بهترین پکیج سازگار با سیستم گرمایش از کف را انتخاب کنید؛ باید نکاتی را در نظر داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها از قرار زیر هستند:

1- راندمان پکیج گرمایش کف

به دلیل اینکه ایجاد گرما از کف ساختمان، معمولا در مکان‌هایی با متراژ زیاد استفاده می‌شود؛ باید پکیجی را خریداری کنید که راندمان بالایی داشته باشند. زیرا لوله‌هایی که در این نوع سیستم گرمایشی استفاده می‌شوند؛ بسیار بزرگ هستند و ممکن است در فاصله دوری از پکیج قرار بگیرند. به همین دلیل پکیج‌هایی با توان حرارتی زیاد، می‌توانند به شما در تامین آب مورد نیاز در همه این لوله‌ها کمک کنند. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم که بیشتر به سراغ پکیج‌های چگالشی بروید؛ زیرا این محصولات توان بسیار بالایی دارند و می‌توانند به عنوان جایگزین بسیار خوبی برای موتورخانه ایفای نقش کنند.

2- امکان نصب ترموستات اتاقی به پکیج

پکیج مناسب برای گرمایش از کف، باید قابلیت نصب ترموستات اتاقی داشته باشد تا بتوان دمای آن را کنترل کرد. باید بدانید که دمای لوله‌هایی که در کف ساختمان نصب می‌شوند؛ نباید از حد مشخصی بالاتر برود. زیرا باعث ترک خوردن مصالح یا تغییر رنگ کف‌پوش‌ها می‌شود. وجود ترموستات می‌تواند این افزایش دما را کنترل کند و مصرف سوخت را کاهش داد.

نکته مهم: پکیج‌های دیجیتال دارای ترموستات نصب شده بر روی خود هستند؛ به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به صورت مستقیم به دستگاه‌های گرمایشی کف ساختمان نصب کرد. اما برای اتصال پکیج‌های آنالوگ به این سیستم گرمایشی، نیاز به انجام یک سری تغییرات وجود دارد.

3- تک مبدله یا دو مبدله بودن پکیج گرمایش کف

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید پکیج مناسب برای این نوع سیستم گرمایشی در نظر داشته باشید؛ تعداد مبدل‌های آن است. محصولاتی که به صورت تک مبدله عرضه می‌شوند؛ برای تامین آب گرم مدار مصرفی و گرمایشی از یک مبدل استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولا ظرفیت حرارتی پایینی دارند. اما پکیج‌های دو مبدله به دلیل استفاده از مبدل جداگانه برای تولید آب گرم مدار گرمایش، ظرفیت حرارتی بیشتری دارند و می‌توانند به راحتی با لوله‌های دور از پکیج ارتباط برقرار کنند. برای شناخت بیشتر این مدل از پکیج‌ها، می‌توانید مقاله تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل را مطالعه کنید.

4- برند تولیدکننده

از دیگر معیارهای مهم برای خرید پکیج مناسب گرمایش از کف، باید به برند تولیدکننده اشاره کنیم. امروزه بیشتر برندهای تولیدکننده پکیج، محصولات خود را به امکانات مختلفی برای سازگاری با دستگاه‌های گرمایش مختلف مجهز کرده است. لورچ، ایران رادیاتور، آریستون، بوتان و فرولی از مشهورترین برندهای تولیدکننده انواع پکیج هستند که شما می‌توانید محصولات آن‌ها را در رجا تاسیس خریداری کنید. اما اگر نمی‌دانید که پکیج برند ایرانی برای شما بهتر است یا خارجی؟ پیشنهاد می‌کنیم که مقاله پکیج ایرانی یا خارجی را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

چگونه ظرفیت مناسب پکیج برای گرمایش از کف را محاسبه کنیم

چگونه ظرفیت مناسب‌ پکیج برای گرمایش از کف را محاسبه کنیم؟

تعیین ظرفیت پکیج برای گرمایش از کف، به نوع آب و هوای منطقه و ساختمان بستگی دارد. به علاوه جهت جغرافیایی ساختمان و موقعیت آن نسبت به تابش آفتاب هم بر روی این موضوع تاثیرگذار است. همچنین اینکه در کدام طبقه از ساختمان قرار دارید؛ برای تعیین این ظرفیت مهم است. برای مثال واحدهای نزدیک به پشت‌بام، باید از ظرفیت‌های بالاتر استفاده کنند. به طور کلی 4 نوع شرایط آب و هوایی در کشور ما وجود دارد که از قرار زیر هستند:

  • شهرهای شمالی که معتدل و مرطوب هستند
  • شهرهای کوهستانی، مشهد و تهران که آب و هوای سرد و خشک دارند
  • شهرهای مرکزی مانند اصفهان و یزد که آب و هوای گرم و خشک دارند
  • شهرهای جنوبی که آب و هوای گرم و مرطوبی دارند

از دید معماری و ساخت هم ساختمان‌ها به 3 دسته تقسیم می‌شوند که از قرار زیر هستند:

  • ساختمان‌هایی با پنجره‌های دوجداره و دیوارهای عایق‌بندی شده که افت حرارت در آن‌ها بسیار پایین است.
  • ساختمان‌هایی که از پنجره‌های معمولی فلزی در آن‌ها استفاده شده و هدر رفت انرژی در آن‌ها معمولی است.
  • ساختمان‌های قدیمی که هدر رفت انرژی در آن‌ها بسیار بالا است.

علاوه بر این موارد، برای سیستم‌های گرمایش از کف، قطر لوله‌هایی هم که برای انتقال حرارت استفاده شده‌اند و متراژ لوله‌کشی هم در تعیین ظرفیت پکیج تاثیرگذار است. با در نظر گرفتن همه این موارد، مناسب‌ترین ظرفیت پکیج برای سیستم گرمایش از کف با استفاده از جدول زیر قابل محاسبه است:

نوع آب و هوا معتدل و مرطوب سرد و خشک گرم و خشک گرم و مرطوب
نوع ساختمان
دسته اول 80 تا 100 وات به ازای هر مترمربع 100 تا 120 وات به ازای هر مترمربع 60 تا 80 وات به ازای هر مترمربع 60 تا 80 وات به ازای هر مترمربع
دسته دوم 100 تا 120 وات به ازای هر مترمربع 120 تا 140 وات به ازای هر مترمربع 80 تا 100 وات به ازای هر مترمربع 80 تا 100 وات به ازای هر مترمربع
دسته سوم 120 تا 140 وات به ازای هر مترمربع 140 تا 160 وات به ازای هر مترمربع 100 تا 120 وات به ازای هر مترمربع 100 تا 120 وات به ازای هر مترمربع

آیا پکیج برقی برای سیستم گرمایش از کف مناسب است؟

پکیج‌های برقی نسل جدیدی از پکیج‌ها هستند که به دلیل سازگار با محیط زیست در بسیاری از فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات معمولا راندمان گرمایشی بالایی دارند و می‌توانند در محیط‌هایی با متراژ زیادی هم مورد استفاده قرار بگیرند. به علاوه انواع پکیج‌های برقی معمولا دارای ظرفیت حرارتی مناسبی هم هستند. بر این اساس می‌توان گفت که احتمالا خرید پکیج برقی برای سیستم گرمایش از کف گزینه مناسبی است. اما باید دقت کنید که اگر متراژ ساختمان زیاد است؛ بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. زیرا احتمالا نیاز به انواع پکیج‌های برقی صنعتی خواهید داشت که مصرف برق را تا حد زیادی افزایش می‌دهند.

پکیج زمینی یا دیواری؟؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای شما در زمان خرید پکیج سازگار با این سیستم گرمایش مطرح شود؛ این است که پکیج زمینی بخرم یا دیواری؟ باید بدانید که پکیج‌های زمینی معمولا دارای توان حرارتی بالایی هستند و به همین دلیل در ساختمان‌هایی با متراژ بالا یا ساختمان‌های چند طبقه نصب می‌شوند. به علاوه بیشتر پکیج‌های زمینی دارای مخزن برای ذخیره آب هستند؛ در نتیجه می‌توانند در زمان قطع آب یا نوسانات فشار آب، به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.

بهترین پکیج برای گرمایش از کف دارای چه ویژگی هایی میباشد

بهترین پکیج برای سیستم گرمایش از کف کدام است؟

معرفی یک مدل پکیج به عنوان بهترین پکیج مناسب برای سیستم گرمایش از کف کار دشواری است. با این حال ما در این قسمت می‌خواهیم فهرستی از ویژگی‌های این نوع پکیج را به شما ارائه دهیم تا بتوانید در زمان خرید پکیج با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. پس یک پکیج خوب برای سیستم گرمایش از کف باید:

  • دیجیتال باشد
  • دو مبدله باشد
  • زمینی باشد
  • ظرفیت حرارتی بالایی داشته باشد
  • راندمان حرارتی بالایی را ارائه دهد
  • قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی را داشته باشد

سوالات متداول

1- کاربرد ترموستات اتاقی در پکیج مناسب گرمایش از کف چیست؟

این قطعه می‌تواند دمای سیستم گرمایشی را کنترل کرده و مانع افزایش دمای بیش از حد آن شود. به علاوه مصرف سوخت سیستم را کاهش خواهد داد.

2- استفاده از پکیج برای گرمایش از کف، چه مزیت‌هایی در مقایسه با موتورخانه دارد؟

  • هزینه نگهداری کمتر
  • مصرف سوخت پایین‌تر
  • صدای تولیدی و نویز کمتر
  • ابعاد جمع و جور و ظاهر زیبا
  • قابلیت نصب در فضای داخلی منزل و عدم نیاز به فضای جداگانه

3- برای این نوع سیستم گرمایشی پکیج مخزن دار بهتر است یا بدون مخزن؟

باید بگوییم که داشتن یا نداشتن مخزن در توان حرارتی پکیج تاثیر چندانی ندارد؛ در نتیجه به طور مستقیم در زمان خرید پکیج مناسب سیستم گرمایش از کف، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما وجود یا عدم وجود مخزن، می‌تواند قدرت آن را در زمان قطع یا نوسانات فشار آب نشان دهد. به همین دلیل اگر می‌خواهید سیستم گرمایشی شما در این مواقع دچار مشکل نشود؛ می‌توانید گزینه‌های مخزن دار را تهیه کنید.

سایر مقالات

4.7/5 - (3 امتیاز)

۲ دیدگاه در “برای گرمایش از کف چه پکیجی با چه ظرفیتی مناسب است؟

  1. خسرو گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490