3 نکته مهم در هنگام خرید فن کویل

انتخاب و خرید فن کویل یکی از مواردی بوده که نیازمند راهنمایی و توجه ویژه‌ای دارد. با توجه به پیشرفت روز تکنولوژی، از وسایل انتظار می‌رود که چندین کار را با یکدیگر انجام داده و فقط محدود به یک کار نباشند. همانگونه که می‌دانید فن کویل دستگاهی است که برای تهویه هوا و همچنین تامین هوای سرد و گرم محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با توجه به نوع کاربرد خود، در مکان های مختلف استفاده می‌شود. پس در هنگام خرید باید توجه کنیم که از کدام نوع در چه مکانی استفاده ‌شود. بعد از آشنایی با نوع فن کویل، مارک و برند فن کویل مطرح بوده که در این مقاله قصد داریم به صورت کلی به آن بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید فن کویل خود تجربه کنید.

رعایت نکات مهم و اساسی درهنگام خرید فن کویل

1. انتخاب نوع فن کویل مناسب

همانگونه که از اسم این دستگاه مشخص است، فن کویل از دو قسمت فن و کویل تشکیل شده است. وظیفه این دستگاه تبادل حرارت و همچنین انتقال دما به ساختمان بوده و قسمت فن دستگاه عمل دمنده هوا را انجام می‌دهد. این دستگاه در فصول گرم هوای سرد، و در فصول سرد هوای گرم را به محیط منتقل می‌کند. در صورتی که قصد خرید فن کویل مناسب را دارید، باید در نظر بگیرید که در ابتدا چه نوع فن کویلی مناسب محل مورد استفاده شما می‌باشد. فن‌ کویل‌ها به مدل‌های سقفی، کانالی، کاستی، زمینی و دیواری تقسیم بندی می‌شوند. به عنوان مثال اگر مکان مورد نظر دارای سقف کاذب بود، فن کویل کاستی بهترین انتخاب برای خرید است. زیرا در سقف کاذب نصب می‌گردد.

انواع فن کویل

همانگونه که گفتیم فن‌ کویل‌ها به نوع سقفی (که به دو نوع روکار و توکار)، کاستی، کانالی، زمینی، دیواری تقسیم بندی می‌شوند. با این وجود که هدف اصلی تمامی آنها یکسان بوده و برای تامین هوای سرد و گرم استفاده می‌شوند، ولی در ساختار ظاهری و نصب و برخی ویژگی‌های دیگر با یکدیگر متفاوت‌اند. برای اطلاع از تفاوت فن کویل سقفی، کاستی و کانالی به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید. به صورت کلی هر کدام از این مدل‌ها شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد و قابل نصب در مکان‌های مختلفی هستند. در ادامه به توضیح هر یک پرداخته‌ایم:

فن کویل سقفی

فن کویل سقفی

یکی از پرکاربردترین دستگاه‌هایی که در ساختمان‌های اداری، تجربی و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فن کویل سقفی توکار است. مدل توکار درون سقف کاذب تعبیه می‌گردد. دارای ابعاد و وزن کمی است. نصب آسان و ساده‌ای دارند و همچنین سر و صدای آن نیز کم است. علاوه بر این از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کنند. یکی دیگر از مزایای فن کویل سقفی، هماهنگی محل نصب و همچنین دریچه خروجی بوده که طبق نظر و سلیقه مشتری از کنار یا زیر دستگاه تولید وعرضه می‌گردد. علاوه بر این ظرفیت آن 200 تا 1200 است که به صورت کابین دار و بدون کابین عرضه می‌شود.

نمایندگی فروش فن کویل زمینی

فن کویل زمینی

از کویل زمینی در دانشگاه‌ها، مدارس و یا راهروهای بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. در فصول مختلف سال هوای مطبوعی را در محیط ایجاد می‌کند. فن کویل زمینی از قسمت زیرین خود مکش هوا ایجاد کرده که خروجی آن از سمت فوقانی است. این مدل از فن کویل‌ها دارای ظرفیت 200 تا 1000 بوده که بدنه آنها در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاوم است و همچنین طراحی زیبا و مدرنی را نیز دارد.

فروش انواع فن کویل کانالی در فروشگاه رجا تاسیس

فن کویل کانالی

فن کویل کانالی در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان کانال کشی وجود داشته باشد. محل قرارگیری این کویل‌ها مثل فن کویل‌ سقفی، درون سقف است. به صورت کلی فن کویل کانالی در مکان‌هایی مورد استفاده قرار گرفته که فاصله سقف تا کف هر طبقه زیاد بوده به علاوه در لابی‌ها و راهروهای بزرگ نیز کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه‌ها معمولا سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند.

نمایندگی فروش فن کویل کاستی

فن کویل کاستی

یکی از انواع فن کویل‌های سقفی است، که هوای سرد و گرم را از بالا به پایین به صورت یکسان پخش می‌کند. لازمه استفاده از این نوع فن کویل سقف کاذب بوده تا فقط دریچه‌ای از آن نمایان باشد. اگر سقف کاذب نباشد تمامی این دستگاه مورد دید همگان است. در صورتی که سقف کاذب نباشد، از نوع سقفی آن استفاده می‌شود. فن کویل کاستی در مقایسه با بقیه کویل‌ها کاربرد فروان و قیمت مناسب‌تری را دارد.

فروش انواع فن کویل دیواری در فروشگاه رجا تاسیس

فن کویل دیواری

فن کویل‌های دیواری قابل نصب بر روی تمامی مکان‌ها هستند. ظرفیت آنها 200 الی 800 فوت مکعب در دقیقه است و پرتاب هوا از سمت روبه رو است. این کویل‌ها از نوع دو لوله و چهار لوله می‌باشند. در نوع دو لوله، یک لوله رفت و یک لوله برگشت وجود دارد. در مدل چهار لوله، دو لوله برای رفت و دو لوله برای برگشت وجود داشته که همزمان آب سرد و گرم را وارد کویل می‌کند.

2. انتخاب برندی مناسب برای خرید فن‌ کویل

انتخاب برند نیز یکی از انتخاباتی است که برای خرید فن‌ کویل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای تولید کننده عبارتند از: سرما آفرین، تهویه، تهویه ساز، تهویه آریا، آذر نسیم، میدیا. کیفیت تمامی این برندها یکسان بوده زیرا از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت و همچنین دستگاه‌های پیشرفته و به روز برای تولید فن کویل استفاده می‌کنند. برای انتخاب بهترین برند فن کویل پیشنهاد می‌کنیم به مقاله لینک شده مراجعه فرمایید.

تمامی برندها ایرانی هستند که مزیت‌ ویژه‌ای را نسبت به برندهای خارجی دارد. از جمله به آسان بودن نصب آن می‌توان اشاره کرد. علاوه بر این در صورت خرابی دستگاه پیداکردن قطعه مورد نیاز و تعمیر دستگاه آسان است. باید بگوییم که فن کویل نیز مانند تمامی دستگاه‌ها نیازمند تعمیر و نگهداری است. مهم‌ترین بخش فیلتر آن است که باید در بازه‌های زمانی مشخص شسته شود تا آسیبی را به دستگاه وارد نکند. برای آگاهی از تفاوت فن کویل ایرانی و خارجی نیز به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

3. محاسبه ظرفیت فن کویل

ظرفیت فن کویل نیز یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید فن کویل باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر قصد محاسبه ظرفیت فن کویل را دارید، باید ابتدا بار سرمایشی ساختمان را محاسبه کنید. محاسبه بار ظرفیتی نیازمند اطلاعات ویژه‌ای نیز می‌باشد. اما می‌توان به صورت سرانگشتی هم آنرا محاسبه کرد. طبق این محاسبات، برای هر متر مربع BTU400 و ادرای BTU500 را در نظر می‌گیرند. ظرفیت مناسب آن از تقسیم کردن بار برودتی بر عدد 26 بدست می‌آید.

فن کویل ظرفیت فن کویل بار سرمایشی متراژ
1200 32000 ÷ 26 = 1230 80 × 400 = 32000 80
1000 24000 ÷ 26 = 923 60 × 400 = 24000 60
800 20000 ÷ 26 = 769 50 × 400 = 20000 50
400 12000 ÷ 26 = 461 30 × 400 = 12000 30
200 4800 ÷ 26 = 184 12 × 400 = 4800 12

 

سایر مقالات

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490