بهترین رادیاتور پنلی در ایران

یکی از تجهیزات رایج گرمایشی در ساختمان‌ها به ویژه منازل مسکونی،‌ رادیاتورها هستند. نسل سوم رادیاتورها را رادیاتورهای پنلی تشکیل می‌دهند. رادیاتور پنلی از یک یا دو پنل تشکیل شده است. این پنل به منظور انتقال حرارت آب گرمی که در داخل رادیاتور جریان دارد، در داخل فضای ساختمان استفاده می‌شود. عمده مکانیزم انتقال حرارت در رادیاتورها، مکانیزم جابه‌جایی است.

بهترین برندهای رادیاتور پنلی در ایران

رادیاتورهای آلومینیومی نیز به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت بالایی که دارند؛ روز به روز در میان مصرف‌کنندگان محبوب‌تر می‌شوند. این نوع رادیاتورها را می‌توان با استفاده از رنگ‌های مخصوص رنگ‌آمیزی کرده و به این ترتیب مقاومت آن‌ها را در برابر گرفتن دوده و سیاهی افزایش داد. در این مقاله ضمن بررسی مختصر مزایا و معایب رادیاتورهای پنلی و آلومینیومی، به معرفی بهترین رادیاتورهای پنلی و آلومینیومی موجود در ایران می‌پردازیم.

مزایای رادیاتور های پنلی

رادیاتورهای پنلی را تقریبا در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی شهری می‌توان مشاهده نمود. بدون شک مزایای قابل توجه‌ای برای این تجهیز گرمایشی باید وجود داشته باشد که در این مقیاس وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مهم‌ترین مزایای رادیاتورهای پنلی از نظر مردم به شرح زیر است:

  1.  امروزه مسئله طراحی دکوراسیون داخلی منازل از جایگاه بسیار ویژه‌ای در نزد عموم مردم برخوردار است. لذا تاسیسات مکانیکی که در داخل محیط ساختمان باید تعبیه شوند نیز به ناچار باید خود را با این مسئله سازگار کنند. رادیاتورهای پنلی از ویژگی ظاهری مناسبی برخوردار هستند و معمولا از این نظر توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند.
  2. رادیاتورهای پنلی را می‌توانید هم در مجاورت سطح زمین به صورت افقی نصب کنید و هم در نوع عمودی به عرض کم تولید می‌شوند که در روی دیوار تعبیه می‌گردند. بسته به سلیقه و فضای در اختیار می‌توان از هر کدام از این دو نوع رادیاتور استفاده نمود.
  3. تجهیزات گرمایشی قدیمی خطراتی نظیر گازگرفتگی و آتش سوزی را به همراه داشتند. اما در رادیاتورهای پنلی این مسئله با طراحی مهندسی درست و دقیق برطرف شده است. لذا درجه امنیت این تجهیز در مقایسه با نسل‌های قدیمی‌تر بسیار ارتقا پیدا کرده‌است.
  4. مسئله تنظیم دما به صورت دلخواه یک موضوع مهم دیگر است که به کمک رادیاتورهای پنلی می‌توان به آن دست پیدا کرد. به کمک ترموستات تعبیه شده در این رادیاتورها می‌توان دما را در سطح مطلوب تنظیم نمود.
  5. به دلیل استفاده از کنوکتور در این رادیاتورها، بازده انرژی در آنها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
  6. تمیز کردن رادیاتورهای پنلی به دلیل جنس فولادی آن‌ها راحت‌تر است و کمتر باعث سیاه شدن دیوار می‌شوند.

معایب رادیاتورهای پنلی

معایب رادیاتور پنلی

هر تجهیز تاسیسات مکانیکی در کنار مزایایی که دارد، چند عیب نیز خواهد داشت. این موضوع تقریبا در بین تمامی محصولات تولیدی صنعت تهویه مطبوع وجود دارد. رادیاتورهای پنلی نیز این موضوع مستثنی نیستند. برخی از مهم‌ترین نقاط ضعف این رادیاتورها عبارتند از:

  1. این تجهیز در برابر آب حساس است و اگر قطرات آب روی سطح آن ریخته شود، باعث وارد شدن آسیب به آن می‌شود. حتی ممکن است که رنگ آن دچار تغییر شود.
  2. در مقابل فرآیندها و فعل و انفعالات شیمیایی که در محیط رخ می‌دهد،‌ تقریبا ضعیف هستند.
  3. سطوح داخلی رادیاتور با اکسیژن در تماس نیستند.

همان‌طور که ملاحظه کردید، مزایای این تجهیز در مقایسه با معایب آن بسیار بیشتر است و قطعا ارزش استفاده در ساختمان‌ها را دارد.

مزایای رادیاتور های آلومینیومی

  1. وزن سبک
  2. مقاومت بالا در برابر زنگ زدن حتی در صورت قرارگیری در محیط‌های مرطوب
  3. طول عمر زیاد
  4. مقاومت در برابر خم شدن یا ترک خوردن
  5. سازگاری با محیط زیست
  6. تعمیر و نگهداری آسان
  7. ضریب حرارتی بالاتر نسبت به رادیاتور فولادی
  8. طراحی ظاهری زیبا
  9. قابلیت تغییر تعداد پره‌ها برای تغییر توان گرمایشی

معایب رادیاتور آلومینیومی

  1. سرعت زیاد در از دست دادن حرارت در صورت قطع سیستم گرمایشی
  2. قیمت بالاتر نسبت به نمونه‌های مشابه فولادی
  3. آسیب‌پذیری در برابر فرورفتگی یا لب پریدگی

انواع برندهای تولید کننده رادیاتور پنلی

بهترین رادیاتور پنلی موجود در بازار ایران

تولیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی در زمینه تولید و فروش رادیاتورهای پنلی فعالیت می‌کنند. برخی از مهم‌ترین تولیدکنندگان که در بازار ایران در حال حاضر فعال هستند، عبارتند از:

رادیاتور پنلی لورچ

شرکت تولیدی صنعتی لورچ، فعالیت خود را در سال 1365 در استان اصفهان آغاز کرده است. این شرکت در زمینه تولید لوازم خانگی و تاسیساتی فعالیت می‌کند. رادیاتورهای پنلی لورچ از آلیاژ فولاد ساخته می‌شوند. بدنه این رادیاتورها یکپارچه بوده و با پوشش رنگ اپوکسی سفید، ظاهر جذاب و زیبایی پیدا کرده‌ است. این رادیاتورها موفق به اخذ استاندارد EN 10130 شده‌اند.

یکی از مشخصات مهم این دسته از رادیاتورها، بازده حرارتی خوب آنها است. تولید کننده این محصول، رادیاتور پنلی خود را با ضمانت 12 ساله در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. رادیاتور پنلی لورچ دارای سه مدل پربازده، افروز و آذر است که مدل پربازده جزو بهترین رادیاتور پنلی لورچ در ایران می‌باشد.

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور

گروه صنعتی ایران رادیاتور، بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع رادیاتورها در سطح کشور ما به حساب می‌آید. این شرکت در سال 1358 در استان تهران آغاز به کار نمود. تمرکز این شرکت به طور کامل روی تولید انواع رادیاتور است. به همین دلیل از تکنولوژی پیشرفته‌ای در ساخت رادیاتورهای خود استفاده شده است. همچنین رادیاتورها را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌کند. بازده حرارتی رادیاتورهای پنلی ایران رادیاتور در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای بسیار بالاتر است. ایران رادیاتور محصولات خود را با ضمانت‌نامه 10 ساله به مشتریان خود عرضه می‌کند.

 رادیاتور پنلی بوتان

شرکت صنعتی بوتان چیزی قریب به هفتاد سال سابقه فعالیت در زمینه تولید محصولات گرمایشی و سرمایشی در سطح کشور را دارد. این شرکت با انتقال تکنولوژی از کشور ایتالیا، تولید رادیاتور پنلی را نیز در چند سال گذشته به محصولات تولید خود اضافه کرده‌ است. شرکت بوتان، رادیاتورهای خود را با ضمانت 12 ساله به مشتریان عرضه می‌کند.

رادیاتور پنلی بوتان از بازده حرارتی بالایی برخوردارند و همچنین دارای دو پنل هستند. رادیاتور این شرکت بر مبنای استاندارد EN 442 تولید می‌شود و قابلیت نصب دو طرفه را دارند. شرکت بوتان رادیاتورهای پنلی خود را در مدل‌های ایرتورپن، سیلورپن، آیو تولید و عرضه می‌کند که بهترین رادیاتور پنلی بوتان مدل ایرتورپن است.

 

رادیاتور های پنلی ایساتیس

شرکت ایساتیس با انتقال تکنولوژی روز کشور ایتالیا، در سال 1387 فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در استان یزد آغاز نمود. یکی از ویژگی‌های مهم رادیاتورهای پنلی تولید شرکت ایساتیس،‌ قابلیت نصب دو طرفه آن است. در خصوص بازده حرارتی این رادیاتورها هم عملکرد بسیار خوبی ثبت شده است.

رادیاتورهای ایساتیس با انواع مختلف سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی (موتورخانه) و مستقل (پکیج) قابل استفاده هستند. همچنین هزینه تمام شده این محصول در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار کمتر است. ایساتیس رادیاتورهای خود را با ضمانت 15 ساله به بازار عرضه می‌کند.

سانیکا،‌ برند رادیاتور پنلی ترکیه

از جمله برندهای خارجی تولید کننده رادیاتور پنلی که در کشور ما فعالیت می‌کند، برند سانیکا است. این شرکت ترکیه‌ای چند سالی است که محصولات تاسیساتی خود را در بازار کشور ما عرضه کرده است. سانیکا، رادیاتورهای پنلی خود را از جنس گالوانیزه بدون سایش می‌سازد. این فلز در مقابل خوردگی و فرسودگی مقاومت بالایی دارد. قیمت مناسب این رادیاتور در مقایسه با سایر برندهای خارجی موجود در بازار ایران، باعث شده است که جایگاه ویژه‌ای برای خود به وجود بیاورد.

برند والترو،‌ رادیاتور پنلی ایرانی یا خارجی

شرکت والترو، یک برند چند ملیتی به شمار می‌آید. این شرکت با سرمایه‌گذاری کشورهای ایران، چین،‌ ترکیه و ایتالیا فعالیت می‌کند. یکی از محصولات گرمایشی تولیدی این شرکت، رادیاتورهای پنلی است. رادیاتورهای پنلی این شرکت از آلیاژ‌های بسیار مرغوبی ساخته می‌شود و در طراحی ظاهری آن کار بسیار زیادی صورت گرفته است که نتیجه این تلاش، ظاهری زیبا و چشم نواز است. میزان جمع شدن رسوب در این رادیاتور به دلیل تکنولوژی به‌کار رفته در ساخت آن، تقریبا صفر است.

بهترین رادیاتور آلومینیومی موجود در ایران

به دلیل گسترش استفاده از رادیاتور آلومینیومی، تولیدکنندگان زیادی در سرتاسر جهان و ایران به تولید این محصول پرداخته‌اند. از این میان دو برند ایرانی توانسته‌اند با تولید محصولات بسیار باکیفیت، در این بازار شناخته شده و در جمع برترین‌ها قرار بگیرند. با این توضیح می‌توان گفت که بهترین رادیاتور آلومینیومی موجود در ایران متعلق به دو برند ایران رادیاتور و بوتان است.

رادیاتور آلومینیومی ایران رادیاتور

گروه صنعتی ایران رادیاتور حدود 40 سال است که در زمینه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی و فولادی و دیگر محصولات سرمایشی و گرمایشی فعالیت دارد. تمامی محصولات این برند از سوی سازمان استاندارد ایران تایید شده‌اند؛ همچنین دریافت گواهینامه‌های مختلف مانند CE اروپا، BSI انگلیس و NF فرانسه نشان از کیفیت بسیار بالای محصولات ایران رادیاتور دارد.

تولید رادیاتور آلومینیومی ایران رادیاتور از سال 1358 آغاز شد. در این سال شرکت ایران رادیاتور توانست گام بسیار بزرگی را در ملی‌سازی صنعت تولید رادیاتور آلومینیومی بردارد؛ تاجایی‌که توانست بدون دریافت هیچ کمکی از کشورهای خارجی، تمامی فرایند تولید رادیاتور آلومینیومی را با اتکا به توان داخلی تولید کند. امروزه این شرکت انواع مختلفی از رادیاتورهای آلومینیومی را برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

رادیاتور آلومینیومی بوتان

شرکت بوتان در سال 1338 افتتاح شد و از همان زمان توانست با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا، خود را در میان مصرف‌کنندگان محبوب کند. امروزه شرکت بوتان با داشتن بیش از 6000 سرویس‌کار مجاز در سرتاسر کشور، بزرگترین شبکه سرویس‌دهی در ایران را تشکیل داده است. در شرکت بوتان برای تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی از روبات‌ها استفاده شده است؛ همین موضوع دقت ترازبندی در رادیاتورهای این شرکت را تا حد زیادی بالا برده است. به علاوه در رادیاتورهای آلومینیومی بوتان از مغزی‌های ایتالیایی استفاده شده است که باعث شده آب بندی محصولات راحت‌تر شود.

رجا تاسیس

سال 1395 زمانی است که رجا تاسیس فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است. تمام تلاش این فروشگاه برای عرضه محصولات تاسیسات مکانیکی و تهویه مطبوع با کیفیت و معتبر داخلی و خارجی به مشتریان است. برای خرید رادیاتور پنلی نیز می‌توانید به سایت فروشگاه رجا تاسیس مراجعه کنید و بعد از مشاوره با کارشناسان ما، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490