شیر سه طرفه پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر سه طرفه یا سه راهه یکی از بخش‌های اصلی در پکیج دیواری است که می‌تواند در تولید آب گرم نقش موثری را ایفا کند. در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که شیر سه طرفه پکیج چیست و کاربردهای آن را بررسی کنیم.

شیر سه طرفه پکیج چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر سه طرفه یا سه راهه پکیج چیست؟

شیر سه طرفه یا سه راهه پکیج با استفاده از جریان الکتریکی کار می‌کند و می‌تواند با اتصال جریان برق و باز شدن شیر آب گرم، میله شاسی را حرکت داده و دریچه شوفاژ را ببندد. این موضوع بیشتر در زمانی انجام می‌شود که پکیج بر روی حالت تابستانه تنظیم شده باشد و بخواهیم آب را به سمت مبدل ثانویه هدایت کنیم. به این ترتیب فشار آب گرم به خوبی تامین خواهد شد و نوسانات فشار در آن مشاهده نمی‌شوند. این شیر معمولا به یک موتور متصل شده و یک شاسی دارد که با حرکت آن، دریچه شوفاژ باز و بسته خواهد شد.

این صفحه را هم ببینید: قیمت پکیج دیواری

مشخصات فنی شیر سه راهه پکیج

  • ساخته شده از مواد اولیه مرغوب
  • دارای طول عمر زیاد
  • استفاده از مواد ضد زنگ در ساختار شیر سه راهه
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ زدگی
  • کاملا ضد ضربه و مقاوم در برابر شوک‌های مکانیکی

علائم خرابی شیر سه طرفه

شیر سه طرفه پکیج به دلیل مجاورت با جریان برق و رطوبت ممکن است که دچار خرابی شود؛ این خرابی دارای نشانه‌هایی است که عبارتند از:

علائم خرابی شیر سه طرفه

  • گرم نشدن رادیاتورها: در صورتی که شیر سه طرفه خراب باشد، دریچه شوفاژها به درستی باز و بسته نخواهد شد؛ در نتیجه آب گرم به خوبی در آنها جریان پیدا نمی‌کند و رادیاتورها گرم نمی‌شوند.
  • نبود آب گرم: از دیگر علائم خرابی شیر سه راهه پکیج گرم نشدن آب مصرفی است که نشان می‌دهد موتور شیر خراب شده یا مشکلی در کیت‌های آن وجود دارد.
  • وجود صداهای ناهنجار: اگر صدای زیادی در پکیج وجود داشته باشد، ممکن است کیت شیر جرم گرفته یا کثیف شده باشد. در این صورت یا باید کیت را شستشو دهید یا اینکه آن را تعویض نمایید.
  • نشتی آب از اطراف شیر سه راهه: اگر اورینگ‌های شیر سه راهه پکیج معیوب شوند، آب از اطراف آن نشت پیدا خواهد کرد. در این صورت برای جلوگیری از برق گرفتگی، باید بلافاصله مشکل را برطرف نمود.

نحوه تست شیر سه راهه پکیج

برای اینکه از سلامت شیر سه طرفه پکیج اطمینان حاصل کنید، باید آن را هم در حالت زمستانه و هم در حالت تابستانه کنترل نمایید. در صورتی که پکیج در حالت زمستانه است، باید با باز کردن شیر، مشعل روشن شده و آب به سرعت گرم شود. در این صورت باید دقت کنید که دمای رادیاتورها هم با باز شدن شیر آب، کم نشود.

همچنین در حالت تابستانی هم باید دمای آب گرم مصرفی ثابت بماند و در لوله رفت گرمایی حس نشود؛ در غیر این صورت سوپاپ نشتی خواهد داشت. در کنار اینها باید مطمئن شوید که شیر سه طرفه کاملا تمیز است و هیچ حشره یا گرد و غباری در اطراف آن نفوذ نکرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که شیر سه راهه پکیج چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین علائم خرابی این شیر را بررسی کرده و گفتیم که چطور می‌توان از صحت عملکرد آن مطمئن شد؟ شما می‌توانید برای خرید وسایل نصب پکیج با ما در رجا تاسیس تماس بگیرید. علاوه بر این، امکان خرید انواع پکیج دیواری و زمینی هم از طریق فروشگاه ما در رجا تاسیس فراهم شده و شما می‌توانید این محصولات را با بهترین قیمت و به طور مستقیم خریداری کنید.

آیا ساختار شیر سه راهه در مدل‌های مختلف پکیج متفاوت است؟

بله. معمولا هر تولیدکننده‌ای شیرهای سه راهه را متناسب با ساختار کلی پکیج خود تنظیم خواهد کرد؛ اما نحوه عملکرد آن به صورت کلی یکسان خواهد بود.

آیا خودمان می‌توانیم شیر سه طرفه پکیج را تعویض کنیم؟

در صورتی که شیر مناسب برای پکیج خریداری کرده باشید، می‌توانید با قطع کردن برق و آب دستگاه، شیر سه راهه را تعویض کنید. اما اگر در این زمینه تخصصی ندارید، بهتر است این کار را به نمایندگی مخصوص بسپارید.

سایر مقالات

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490