تفاوت آب گرمکن و پکیج

در این مقاله از سایت رجا تاسیس قصد داریم تا به طور کامل و دقیق تمامی تفاوت ها و ویژگی های آب گرم کن و پکیج را بیان کنیم تا شما کاربران عزیز را از این سردرگمی خرید نجات دهیم در صورت نیاز به مشاوره رایگان و تخصصی کافیست با ما تماس بگیرید و از راهنمایی همکاران ما استفاده کنید. برای شرح تفاوت آب گرم کن و پکیج ابتدا به توضیح مختصر هر یک از آن ها می پردازیم.

تفاوت آبگرمکن و پکیج

آب گرمکن چیست؟

آب گرمکن ها همان طور که از نامشان مشخص است وظیفه گرم کردن آب برای مصارفی چون شستشو ظرف، استحمام، شستن دست و … را دارند.نحوه کار آب گرمکن های مخزنی(زمینی) به این شکل است که آب در مخزن یا دیگ توسط حرارت شعله داغ می شد و به لوله های ساختمان راه پیدا می کرد. معایب این دسته شامل اشغال فضای بسیار زیاد و سرد شدن ناگهانی آب بعد از اتمام آب دیگ و یا دیر گرم شدن آب می توان اشاره کرد. آب گرمکن های دیواری با اشغال فضای بسیار کم و داغ کردن آب در اسرع وقت بسیار مورد استفاده تر از مخزنی قرار گرفت. آب گرمکن ها توسط شبکه ای لوله مسی تشکیل شده که آب را توسط شعله گرم می کنند.

پکیج چیست؟

اطلاعات کاملی در مورد پکیج ها، برند ها و نحوه فعالیت آن ها بیان کردیم. در این جا قصد داریم به صورت مختصر توضیحی در مورد پکیج ها بیان کنیم. پکیج ها نیز به دسته زمینی و دیواری تقسیم می شوند که وظیفه ی آن ها گرم کردن آب برای مصارفی چون شستشو، استحمام و همچنین گردش آب گرم در تاسیسات ساختمانی همچون موتور خانه ها می باشند، به همین دلیل پکیج ها را موتور خانه کوچ ساختمان نیز می نامند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به خرید پکیج مراجعه کنید.

چند تفاوت مهم پکیج و آب گرمکن

  1. همان طور که در بالا گفتیم پکیج ها علاوه بر گرم کردن آب برای مصرف وظیفه گرم کردن و گردش آب در لوله های ساختمان جهت گرمایش را دارند که این کار توسط آب گرم کن ها امکان پذیر نیست.
  2. تفاوت بعدی پکیج با آب گرمکن در نیاز پکیج به اتصال به برق است این نیاز موجب می شود تا در مکان هایی که قطعی برق بسیار زیاد است پکیج ها مورد استفاده نباشند زیرا که با قطعی برق نه تنها آب گرم ندارد بلکه در فصل های سرد سال ساختمان به یک باره دچار سرما می شود.
  3. تفاوت قیمت این دو نیز بسیار زیاد است به حدی که پکیج 4 برابر گران تر از آب گرم کن می باشد. این قیمت بیشتر شاید در مقایسه با کسی که فقط احتیاج به گرم کردن آب برای استحمام و شستشو نیاز دارد صرفه اقتصادی نداشته باشد اما باید توجه داشته باشید که پکیج یک موتورخانه کوچک در ساختمان به حساب می آید. پس اینت اختلاف قیمت امریست طبیعی زیرا شما را از داشتن یک موتور خانه بی نیاز می کند.
  4. پکیج و آب گرمکن هر دو در صورت استفاده نکردن از سختی گیر بعد از مدتی دچار گرفتگی، فرسودگی خواهند شد و نیاز به تعمیر دارند. تعمیر پکیج و آب گرمکن بهتر است توسط نمایندگان و یا متخصصان کارآزموده سپرده شود. رجا تاسیس در زمینه فروش انواع پکیج با برند های معتبر فعالیت دارد در صورت  نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان با همکاران ما تماس بگیرید.
  5. پکیج و آب گرمکن هر دو باعث خشکی هوای محیط می شوند و شباهت دیگر این دو یخ زدگی و عدم کار درست در هنگام سرما است که البته پکیج هایی چون وایلانت قابلیت جلوگیری از یخ زدگی را در پکیج های خود قرارداده است.

با توجه به تفاوت و شباهت های گفته شده انتخاب پکیج یا آب گرمکن کاملا بستگی به استفاده شما دارد، اما در صورتی که فقط قصد گرم شدن آب برای شستشو و مصارف خانگی دارید تهیه آب گرمکن بسیار بیشتر پیشنهاد می شود.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربران رجا تاسیس مفید بوده باشد.

سایر مقالات

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490