راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

گسترش استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی باعث شده تا مدل‌های مختلف و متنوعی از آن به بازار ارائه شوند که توسط برندهای متفاوت ساخته شده‌اند. بر این اساس برای خرید مطلوب، نیاز به راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دارید تا بتوانید بر اساس آن پیش بروید. در ادامه با رجا تاسیس همراه باشید تا توضیحات کامل و جامعی برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در اختیار شما قرار دهیم.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

1- نوع دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از اولین نکات برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب، نوع دستگاه است. دستگاه‌های تولیدشده را بر اساس شکل ظاهری و همچنین محل نصب، می‌توانیم در دو دسته رومیزی و زیر سینکی قرار دهیم. قبل از انتخاب نوع دستگاه باید فضای مورد نیاز برای نصب را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که فضای کافی برای نصب دستگاه زیر سینکی ندارید، می‌توانید از مدل رومیزی که فضای کمتری اشغال می‌کند استفاده کنید. از طرفی مدل زیر سینکی جلوه بهتری داشته و به مرتب دیده‌تر شدن فضا کمک می‌کند؛ از این رو با داشتن شرایط می‌تواند انتخاب بهتری محسوب شود.

2- برند تولید کننده

گستردگی برندهای تولیدکننده دستگاه تصفیه آب خانگی باعث شده تا در زمان انتخاب با سردرگمی‌هایی رو به رو شوید. در بازار ایران معمولا برندهای تایوانی بیشترین استقبال را دارند که از بهترین آنها میتوان به سافت واتر، CCK، کریستال و کوبلکو اشاره کرد.

اهمیت برند تولید کننده زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

سابقه این برندها باعث شده تا خریداران بتوانند با اطمینان خاطر بالاتری دستگاه مورد نظر را خریداری کنند. شما می‌توانید برای خرید هریک از این برندها، با ما در رجا تاسیس تماس بگیرید.

3- اهمیت کیفیت آب منزل در خرید دستگاه تصفیه آب

ازآنجایی‌که منابع آبی در موقعیت‌های جغرافیایی با یکدیگر متفاوت هستند، بدیهی است که درجه سختی، نوع املاح و آلودگی‌های موجود در آن نیز متفاوت خواهند بود. از این رو توصیه می‌کنیم به سراغ دستگاهی بروید که سازگاری بیشتری با آب موجود در منطقه شما داشته باشد. از این رو مناطقی که آب سالم‌تری دارند، می‌توانند به سراغ دستگاه‌های ارزان‌قیمت بروند که در مراحل کوتاه‌تری آب را تصفیه می‌کنند. از طرف مقابل برای مناطقی که آب پاکیزه‌ای ندارند، باید از دستگاه‌هایی با فیلتراسیون‌های قوی‌تر استفاده شود. برای اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه آب در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

4- توجه به مدت گارانتی در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی که باید خرید خود را بر این اساس انجام دهید، گارانتی دستگاه است. گارانتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها محسوب می‌شود که اغلب خریداران توجه ویژه‌ای به آن دارند.

توجه به مدت گارانتی در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

گارانتی و خدمات پس از فروش می‌توانند رضایت مشتری را کسب کرده و کمک کنند تا با اطمینان خاطر و رضایت به مراتب بیشتری خرید خود را انجام دهد. معمولا گارانتی این دستگاه شامل مواردی مانند تعویض فیلتر، تعویض قطعات شکسته شده یا تعمیر موتور می‌شوند؛ اما باید در زمان خرید، به طور کامل پوشش‌ها را بررسی کنید.

5- نوع اتصالات دستگاه

بعد از نصب دستگاه تصفیه آب شما در طول روز بارها از آن استفاده خواهید کرد؛ پس اگر می‌خواهید بتوانید سال‌ها از دستگاه خریداری‌شده بهره ببرید، توصیه می‌کنیم در مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب، حتما به اتصالات آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در اتصالات این دستگاه‌ها از دو مدل پیچ و مهره‌ای و فیتینگ استفاده می‌شود. امروزه مدل فیتینگ به دلیل جلوگیری از نشتی، کاربرد بیشتری دارد؛ بر این اساس توصیه می‌کنیم این مدل را برای خرید در اولویت قرار دهید.

6- داشتن گواهی NSF

هدف از خرید دستگاه تصفیه آب، دسترسی به آب سالم با کمترین میزان آلودگی است. از آنجایی که این آلودگی‌ها می‌توانند بر روی سلامتی بدن اثرگذار باشند، توصیه می‌کنیم از مواردی استفاده کنید که بهترین عملکرد را داشته باشند.

اهمیت داشتن گواهی nfc زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

بنیاد ملی بهداشت به صورت کلی این دستگاه‌ها را بررسی کرده و در صورتی که عملکرد مطلوبی داشته باشند، گواهینامه NSF به آن‌ها تعلق می‌گیرد. بر این اساس توصیه می‌کنیم در زمان خرید به سراغ دستگاه‌هایی بروید که از این نشان برخوردار هستند و شما می‌توانید از اعتبار و اصالت آن‌ها مطمئن شوید.

7- ظرفیت شبانه روزی دستگاه

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. بر این اساس باید به سراغ گزینه‌ای بروید که با میزان آب مورد نیاز شما در طول شبانه روز، سازگاری کاملی داشته باشد. در غیر این صورت همواره برای تامین آب تصفیه شده دچار مشکل خواهید شد. البته دقت داشته باشید که آب خروجی از این دستگاه تنها برای آشامیدن است؛ در نتیجه برای خانواده‌هایی با جمعیت کم، ظرفیت‌های پایین به خوبی جواب می‌دهند.

8- کیفیت مخزن دستگاه

آب تصفیه شده بعد از عبور از فیلترهای مختلف، در نهایت وارد مخزن دستگاه شده و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو این مخزن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید کاملا استاندارد و بدون آلودگی باشد.

اهمیت کیفیت مخزن هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در صورتی که مخزن دستگاه از کیفیت کافی برخوردار نباشد، ممکن است آب بعد از تصفیه شدن مجددا درگیر آلودگی شود. میزان کیفیت این مخزن می‌تواند بر روی طعم و آب اثر بگذارد؛ پس توصیه می‌کنیم در زمان خرید حتما به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.

9- توجه به تعداد و نوع فیلتر ها در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب با هدف حذف آلودگی‌های موجود در آب ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس تعداد و نوع فیلترهای به کار برده شده در ساخت این محصولات را می‌توانیم به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات بدانیم. این موضوع رابطه‌ای کاملا مستقیم با کیفیت آب خروجی از دستگاه داشته و اصلا نباید نادیده گرفته شود.

فیلترهای به کار برده شده در ساخت این محصولات تنوع گسترده‌ای دارند که از میان آن‌ها می‌توانیم به مواردی از قبیل پلی اتیلن، کربن گرانولی، اکتیو بلاکی، ممبران و … اشاره کنیم. هرچه تعداد فیلترهای به کاربرده شده بیشتر باشد، عملکرد دستگاه بهتر شده و قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. شما با مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب، می‌توانید بهترین نوع و تعداد فیلتر را بر اساس کیفیت آب منطقه جغرافیایی خود انتخاب کنید.

10- قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

توجه به قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی هنگام خرید

قیمت دستگاه را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بدانیم. قیمت تمام‌شده دستگاه تصفیه آب به فاکتورها و عوامل مختلفی وابسته است که از میان آن‌ها می‌توانیم به نوع دستگاه، تعداد فیلترها، کیفیت و اعتبار برند، ظرفیت دستگاه و … اشاره کنیم. شما می‌توانید انواع دستگاه تصفیه آب را با بهترین قیمت از رجا تاسیس خریداری کنید.

سخن پایانی

امروزه دستگاه تصفیه آب یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی محسوب می‌شود تا بتوانید با استفاده از آن به آب پاکیزه و بدون آلودگی دسترسی داشته باشید. دستگاه‌های مورد استفاده دارای تنوع گسترده‌ای هستند؛ به همین دلیل در بخش‌های قبلی به معرفی مهم‌ترین فاکتورهایی که در زمان انتخاب دستگاه تصفیه آب باید در نظر داشته باشید پرداختیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره خرید دستگاه تصفیه آب با ما در رجا تاسیس تماس بگیرید.

کیفیت مخزن دستگاه چه اهمیتی دارد؟

از آنجایی که آب تصفیه شده در مخزن قرار گرفته و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرد، کیفیت مخزن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورت استاندارد نبودن می‌تواند بر روی سلامت آب اثر بگذارد.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی چه انواعی دارند؟

این دستگاه‌ها در دو مدل رومیزی و زیر سینکی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از پایه هم استفاده کنید تا دستگاه در وضعیت بهتری قرار بگیرد.

سایر مقالات

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490