4 مرحله برای راه اندازی پکیج ایتالیایی آریستون

پکیج آریستون یکی از باکیفیت‌ترین انواع پکیج‌های ایتالیایی است که در بازار ایران به فروش می‌رسد. این شرکت محصولات خود را با 30 ماه گارانتی طلایی تعویض قطعات ارائه می‌دهد؛ اما نکته مهم اینجاست که عدم نصب و راه اندازی صحیح، می‌تواند باعث ابطال کارت گارانتی شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که نصب و راه‌اندازی آن را به یک فرد مطمئن بسپارید. یا با خواندن مقاله راهنمای راه اندازی پکیج ایتالیایی آریستون و اجرای تمامی نکات از نصب و استفاده آن نهایت استفاده را ببرید.

آموزش گام به گام راه‌اندازی مدل‌های مختلف پکیج آریستون

پکیج آریستون را در کجا نصب کنیم؟

اولین نکته‌ای که باید برای راه‌اندازی پکیج آریستون در نظر داشته باشید؛ انتخاب محل نصب است. این مرحله، پس از خرید لوازم نصب پکیج انجام می‌شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این کار باید دقت داشته باشید که هرگز پکیج را در مکانی که ویژگی‌های زیر را دارد؛ نصب نکنید:

  • دودکش از سقف کاذب عبور کند یا نیاز به استفاده از دودکش آکاردئونی باشد.
  • محل نصب پکیج، کمتر از یک یا بیشتر از 2 متر با کف ساختمان اختلاف ارتفاع داشته باشد.
  • امکان اتصال دودکش اختصاصی برای پکیج وجود نداشته باشد.
  • محل نصب فضایی بسته و مرطوب مانند زیرزمین، راه پله، اتاق خواب یا سرویس بهداشتی باشد.
  • محل نصب به طور مستقیم در معرض تغییرات جوی مانند نور خورشید، برف و باران باشد.
  • در زیر پکیج سیستم‌های گرمایشی مانند اجاق گاز قرار داشته باشد
  • فاصله محل نصب تا کولر کمتر از 3 متر باشد.
  • فاصله محل نصب از دیواره‌های کناری، کمتر از 15 سانتی‌متر باشد.

مراحل کلی راه‌ اندازی پکیج

به طور کلی برای راه‌اندازی مدل‌های مختلف پکیج ایتالیایی آریستون نیاز به طی کردن یک سری مراحل ثابت دارید. از این میان برخی از مراحل کاملا به صورت مشابه انجام می‌شوند؛ اما سایر مراحل به دلیل تفاوت میان امکانات مختلف پکیج‌های اریستون، نیاز به طی کردن مراحل مختلفی دارند. با این حال می‌توان گفت که مراحل زیر راهنمای راه‌اندازی پکیج آریستون از قرار زیر است:

مرحله اول راه‌ اندازی پکیج ایتالیایی آریستون: تنظیم فشار آب داخل مدار گرمایش

در مرحله اول از راه‌اندازی پکیج آریستون، باید فشار آب را تنظیم کنید؛ برای این کار شیر پر کن استفاده می‌شود. این شیر در زیر پکیج قرار دارد و برای تنظیم فشار با آن، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • دسته پلاستیکی آبی رنگ را به سمت پایین حرکت دهید.
  • دسته را به سمت چپ بچرخانید تا آب سرد وارد مدار گرمایش شده و عقربه فشارسنج به سمت بالا حرکت کند.
  • وقتی فشار به 1.2 تا 1.5 رسید؛ دسته را به سمت راست بچرخانید.
  • مطمئن شوید که شیر را به طور کامل بسته‌اید و عقربه فشارسنج متوقف شده است.

مرحله دوم: روشن کردن پکیج آریستون

برای طی کردن این مرحله معمولا یک دکمه روشن یا خاموش بر روی بدنه پکیج قرار دارد که می‌توانید از آن برای فعال یا غیر فعال‌سازی پکیج استفاده کنید. به طور معمول حالت پکیج، با استفاده از روشن و خاموش شدن یک چراغ مشخص می‌شود. در این مقاله با بررسی راهنمای راه اندازی پکیج ایتالیایی آریستون سعی داریم در نصب آن شما را راهنمایی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله سوم: راه‌ اندازی حالت تابستانه با زمستانه پکیج آریستون

اگر در فصل بهار و تابستان هستید؛ باید پس از روشن کردن، آن را بر روی حالت تابستانه قرار دهید. با این کار سیستم رادیاتورها، گرمایش از کف و فن کویل از کار میافتد. برای این کار هم بر روی پنل فرمان پکیج‌های مختلف، دکمه‌های متفاوتی قرار گرفته که معمولا بر روی یکی از آن‌ها علامت شیر آب و بر روی دیگری علامت رادیاتور وجود دارد. به این ترتیب برای راه‌اندازی حالت تابستانه نیاز به دکمه‌هایی با علامت شیر آب دارید و می‌توانید حالت زمستانه را با استفاده از دکمه‌های دارای علامت رادیاتور فعال کنید.

مرحله چهارم راه‌ اندازی پکیج ایتالیایی آریستون مدل آنالوگ: تنظیم دمای آب گرم در مدار مصرفی و گرمایش

در نهایت شما باید دمای آب گرم در مدار مصرفی و گرمایش را تعیین کنید. باید بدانید که دمای آب گرم مصرفی در این پکیج از 36 تا 60 و دمای آب گرم مدار گرمایش از 35 تا 82 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. برای تنظیم این دما بر روی پنل فرمان مدل‌های مختلف، دکمه‌ها یا ولوم‌هایی تعبیه شده است.

نحوه راه‌ اندازی پکیج ایتالیایی آریستون مدل MATIS 24FF

پکیج‌های آریستون در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که نحوه راه‌اندازی آن‌ها با هم متفاوت است. در این قسمت می‌خواهیم گام به گام، پکیج ایتالیایی آریستون مدل MATIS 24FF را راه‌اندازی کنیم. پیش از هر چیز باید قسمت‌های مختلف پنل فرمان این مدل را بشناسید. طبق شکل زیر، این پنل از 11 قسمت اصلی ساخته شده است که از قرار زیر هستند:

نحوه راه‌اندازی پکیج آریستون مدل MATIS 24FF

1) چراغ سبز رنگ 40 درجه: این چراغ در زمان باز شدن آب گرم، شروع به چشمک زدن می‌کند. اما در صورت بسته بودن آب، ثابت است.

2) دکمه خاموش و روشن

3) چراغ سبز رنگ که روشن یا خاموش بودن پکیج را نشان می‌دهد

4) فشارسنج عقربه‌ای: این قسمت فشار آب داخل مدار گرمایش را نشان می‌دهد و با شیر پرکن تنظیم می‌شود.

5) چراغ زرد رنگ که در صورت وجود مشکل در خروج محصولات احتراق روشن می‌شود

6) ولوم تنظیم دمای آب داخل مدار گرمایش

7) ولوم تنظیم دمای آب گرم مصرفی

8) محل نصب ساعت یا تایمر

9) چراغ قرمز هشدار برای عدم تشکیل شعله، نقص در عملکرد مجموعه شیر گاز و سیستم جرقه‌زنی

10) دکمه راه‌اندازی مجدد

11) چراغ قرمز رنگ 90 درجه که در زمان افزایش بیش از حد دمای آب گرم داخل مدار گرمایش، پکیج را تا زمان بازگشت به حالت عادی، از کار می‌اندازد.

برای راه‌اندازی این مدل پکیج، پس از تنظیم فشار، باید آن را روشن کنید. برای روشن کردن پکیج MATIS 24FF، باید دوشاخه برق را با استفاده از محافظ، به پریز متصل کنید. سپس دکمه on/off را یک بار فشار دهید تا چراغ سبز راه‌اندازی پکیج (شماره 3 در پنل فرمان) روشن شود.

راه اندازی پکیج برای حالت تابستانه یا زمستانه

برای تنظیم حالت تابستانه در MATIS 24FF، باید ولوم سمت چپ (شماره 6 در پنل فرمان) را روی عدد صفر قرار دهید. اما با رسیدن فصل پاییز و زمستان، باید برای فعال‌سازی سیستم‌های گرمایشی، این ولوم را به سمت راست بچرخانید تا پکیج در حالت گرمایش محیط قرار بگیرد.

تنظیم دمای آب گرم در مدار مصرفی و گرمایش

برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی، باید ولوم سمت راست (شماره 7 در پنل فرمان) را در جهت عقربه‌های ساعت یا به سمت راست بچرخانید. با این کار می‌بینید که چراغ‌های سبز رنگ 40 و 60 درجه روشن می‌شوند. این چراغ‌ها علاوه بر نشان دادن دمای آب گرم مصرفی، می‌توانند با تغییر وضعیت از چشمک زن به ثابت، باز یا بسته بودن آب را هم نمایش دهند.

برای تنظیم دمای آب گرم در مدار گرمایش باید ولوم سمت چپ (شماره 6 در پنل فرمان) را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در نتیجه چراغ‌های نمایش دما در قسمت بالایی پنل فرمان یکی‌یکی روشن می‌شوند و شما می‌توانید دمای آب را بر روی مقدار دلخواه خود تنظیم کنید.

راهنمای راه‌ اندازی پکیج ایتالیایی آریستون مدل EGIS PLUS 24FF

برای راه‌اندازی مدل EGIS PLUS 24FF هم ابتدا باید با قسمت‌های مختلف بر روی پنل فرمان آشنا شوید. پنل فرمان این مدل پکیج، از 8 قسمت تشکیل شده است که از قرار زیر هستند:

راه‌اندازی پکیج آریستون مدل EGIS PLUS 24FF

1) دکمه‌های مربوط به تنظیم دمای آب گرم مصرفی

2) فشارسنج عقربه‌ای برای نمایش فشار آب داخل مدار گرمایش

3) دکمه on/off

4) مشخص‌کننده فعال بودن حالت تابستانه یا زمستانه پکیج

5) دکمه راه‌اندازی مجدد

6) دکمه‌های مربوط به تنظیم دمای آب مدار گرمایش

7) محل نصب ساعت یا تایمر

8) صفحه‌نمایش دیجیتال برای نمایش کدهای خطا، حالت کارکرد و دمای آب گرم مدار مصرفی و گرمایش

برای راه‌اندازی پکیج آریستون مدل EGIS PLUS 24FF هم ابتدا نیاز به تنظیم فشار آب دارید. پس از این کار باید پکیج را روشن کنید که این کار با فشردن دکمه خاموش و روشن انجام می‌شود. با این کار، صفحه‌نمایش دیجیتال روشن می‌شود و برای خاموش کردن پکیج، باید این دکمه را دوباره فشار دهید.

راه‌ اندازی حالت تابستانه و زمستانه

برای راه‌اندازی حالت تابستانه در این مدل پکیج، باید دکمه حالت تابستانه و زمستانه (شماره 4 در پنل فرمان) را فشار دهید. با این کار علامت پره‌های رادیاتور از روی نمایشگر حذف می‌شود و تنها علامت شیر آب باقی می‌ماند؛ در نتیجه حالت تابستانه فعال شده و سیستم گرمایشی غیرفعال خواهد شد. در زمان نیاز به فعال‌سازی حالت زمستانه، باید همین دکمه را دوباره فشار دهید تا هر دو علامت بر روی نمایشگر دیجیتال روشن شوند.

تنظیم دمای آب گرم در مدار مصرفی و گرمایش

برای تنظیم دمای آب گرم در مدار مصرفی یا گرمایش EGIS PLUS 24FF، باید از دکمه‌های مثبت و منفی که در سمت چپ و راست نمایشگر دیجیتال قرار گرفته‌اند، استفاده کنید. دکمه‌های سمت چپ که با عدد 1 در پنل فرمان نشان داده شده‌اند؛ مربوط به تنظیم دمای آب گرم مصرفی هستند. دکمه‌های سمت راست هم که شماره 6 را در پنل فرمان دارند؛ دمای آب گرم مدار گرمایش را تغییر می‌دهند.

راهنمای راه‌ اندازی پکیج ایتالیایی آریستون مدل‌ های CLAS EVO 24FF/28FF، CLAS PREMIUM EVO 30/35FF و CLAS B EVO 30FF

همانند دو مدل قبلی، برای راه‌اندازی این مدل‌های پکیج آریستون هم باید با پنل فرمان آن‌ها آشنا شوید. این پنل از 12 قسمت تشکیل شده است که از قرار زیر هستند:

راه‌اندازی پکیج آریستون مدل‌های CLAS EVO 24FF28FF، CLAS PREMIUM EVO 3035FF و CLAS B EVO 30FF

1) صفحه‌نمایش دیجیتال

2) دکمه‌های مخصوص تنظیم دمای آب گرم مصرفی

3) تغییر حالت پکیج از تابستانه به زمستانه یا برعکس

4) فشارسنج عقربه‌ای

5) راه‌اندازی عملکرد اتوماتیک یا حالت آسایش

6) و 7 و 8- تغییر پارامترهای مربوط به کارکرد پکیج

7) دکمه خاموش و روشن

8) محل نصب تایمر

9) دکمه Reset

10) دکمه‌های مربوط به تنظیم دمای آب گرم در مدار گرمایش

همانند مدل‌های قبلی، پس از تنظیم فشار آب می‌توانید این مدل پکیج‌های آریستون را با استفاده از دوشاخه به پریز وصل کرده و دکمه خاموش و روشن را فشار دهید. در نتیجه صفحه‌نمایش روشن می‌شود.

نکته مهم: در راه‌اندازی مدل های مختلف این پکیج مدل CLAS EVO 24FF/28FF، CLAS PREMIUM EVO 30/35FF و CLAS B EVO 30FF هرگز به صورت خودسرانه دکمه‌های 6، 7 و 8 را در پنل فرمان فشار ندهید. زیرا این دکمه‌ها بر روی کارکرد پکیج تاثیر دارند و حتما باید توسط یک متخصص تنظیم شوند. در این مقاله به گونه ای راهنمای راه اندازی پکیج ایتالیایی آریستون را به همراه نکات مهم برای شما شرح داده ایم بهتر است قبل از راه اندازی آن نکات مهم را خوانده تا مشکلات متعدد برای شما به وجود نیاید.

تنظیم حالت تابستانه و زمستانه و دمای آب گرم

برای تنظیم حالت تابستانه در این مدل‌ها تنها کافی است دکمه مربوط به آن یعنی شماره 3 را فشار دهید تا نشانه‌های مربوط به حالت‌های زمستانه و تابستانه بر روی نمایشگر دیجیتال ظاهر شوند. برای تنظیم دمای آب گرم در مدار مصرفی و گرمایش هم باید دکمه‌های مربوط به آن‌ها را در قسمت‌های 2 و 12 فشار دهید. دمای آب بر حسب درجه سانتی‌گراد بر روی نمایشگر دیجیتال ظاهر می‌شود.

عملکرد حالت آسایش یا اتوماتیک در زمان راه‌ اندازی پکیج آریستون چگونه است؟

با فعال شدن عملکرد آسایش یا Comfort Mode دمای آب گرم مصرفی بر روی 42 درجه نگه داشته می‌شود. همچنین حالت اتوماتیک به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید دمای محیط را با توجه به شرایط ب و هوایی تنظیم کنید. برای این کار نیاز به نصب یک سری سنسور دما در داخل و خارج از محیط دارید که اختلاف دمایی را شناسایی می‌کنند. به این ترتیب دمای داخل محیط همواره در حالت مطلوبی قرار دارد. در ادامه اشاره ای کوتاه به راهنمای راه اندازی پکیج ایتالیایی آریستون در انواع مختلف می پردازیم تا بتوانید از بین سری های مختلف یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

راهنمای راه‌ اندازی پکیج آریستون مدل‌ های GENUS EVO 30FF/32FF/35FF، GENUS PREMIUM EVO 35FF و GENUS PREMIUM EVO FS 35FF

برای راه‌اندازی پکیج مدل GENUS EVO 30FF/32FF/35FF، GENUS PREMIUM EVO 35FF و GENUS PREMIUM EVO FS 35FF، پکیج آریستون جنیوس ایکس GENUS X 35FF نیاز به شناخت پنل فرمان وجود دارد. این پنل از 12 قسمت تشکیل شده است که از قرار زیر هستند:

راهنمایی پکیج آریستون مدل‌های GENUS EVO 30FF32FF35FF، GENUS PREMIUM EVO 35FF و GENUS PREMIUM EVO FS 35FF

1) صفحه‌نمایش دیجیتال

2) دکمه‌های تنظیم دمای آب گرم مصرفی

3) دکمه روشن و خاموش

4) فشارسنج عقربه‌ای

5) چراغ مربوط به وجود شعله که در زمان تشکیل آن روشن می‌شود

6 و 7 و 8- مربوط به تغییرات پارامترهای پکیج (6 برای برگشت به گام قبل، 7 برای برنامه‌ریزی انتخاب گزینه‌ها و 8 برای تایید گزینه‌های انتخاب شده)

  • تعیین حالت تابستانه و زمستانه
  • دکمه Reset
  • دکمه عملکرد اتوماتیک
  • دکمه‌های تنظیم دمای آب گرم مدار گرمایش

همانند سایر مدل‌ها، در این مورد هم باید پس از تنظیم فشار، با فشردن دکمه روشن و خاموش این پکیج‌ها را روشن کنید. سپس نوبت به تنظیم حالت تابستانه و زمستانه می‌رسد که برای این کار تنها کافی است دکمه مربوطه را فشار دهید تا علامت مربوط به هر قسمت بر روی نمایشگر دیجیتال ظاهر شود.

نکته مهم مربوط به GENUS PREMIUM EVO FS: با استفاده از این مدل پکیج آریستون می‌توان آب گرم مصرفی را از مدار خارج کرده و از پکیج تنها برای گرمایش استفاده کنید. در این حالت هم باید از همان دکمه شماره 9 در پنل فرمان استفاده کنید.

تنظیم دما هم در همه مدل‌های گفته شده، با استفاده از دکمه‌های مخصوص انجام می‌شود. دقت کنید که نباید دکمه‌های 6 و 7 و 8 را خودتان فشار دهید؛ بلکه برای تنظیم پارامترهای عملکردی با استفاده از این امکانات حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید. این دکمه‌ها امکانات زیر را در اختیار شما قرار می‌دهند:

  • تنظیم زبان
  • تنظیم ساعت و تاریخ
  • فعال‌سازی عملکرد کامفورت یا آسایش
  • انتخاب نوع منوی دسترسی و نحوه نمایش اطلاعات بر روی نمایشگر
  • تنظیمات مربوط به صفحه‌نمایش دیجیتال مانند زمان‌بندی، نور پس‌زمینه و سطح روشنایی

در این مقاله به صورت کامل راهنمای راه اندازی پکیج ایتالیایی آریستون را برای شما شرح دادیم تا در صورت نیاز و ایجاد مشکل بتوانید آن را برطرف نمایید.

سوالات متداول

  • چگونه می‌توان آب داخل مدار گرمایش پکیج آریستون را تخلیه کرد؟ 

برای این کار باید شیر ورودی آب سرد را ببندید. سپس شیر تخلیه را در زیر پکیج به سمت چپ بچرخانید تا عقربه فشارسنج به صفر برسد. پس از این کار، شیر تخلیه را به سمت راست بچرخانید. دقت کنید که برای این کار باید زیر شیر تخلیه، یک ظرف آب قرار دهید.

  • چه زمانی نیاز به راه‌اندازی مجدد پکیج آریستون است؟ 

در صورت روشن شدن چراغ زرد رنگ که نشانه وجود مشکل در دودکش است یا روشن شدن چراغ قرمز مربوط به عدم تشکیل شعله، باید پس از برطرف کردن خطا، پکیج را Reset کنید.

  • آیا امکان ریست کردن پکیج آریستون وجود دارد؟ 

بله. شما می‌توانید به راحتی و با فشردن لحظه‌ای دکمه Reset، پکیج آریستون را مجددا راه‌اندازی کنید. این دکمه در قسمت 10 پنل فرمان آنالوگ و قسمت 5 پنل فرمان دیجیتال قرار دارد.

سایر مقالات

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490