علت گرم نشدن آب پکیج

پکیج یکی از تجهیزات گرمایشی و تأمین آب محسوب می‌شود که در فضاهای مختلف اعم از مسکونی، اداری یا تجاری به کار گرفته می‌شوند. از آنجایی که بسیاری از وظایف تأمین آب مورد نیاز و گرمایش خانه‌ها و سایر محیط‌ها به این تجهیزات سپرده شده است، بروز مشکلاتی نظیر گرم نشدن آب پکیج نوعی دغدغه برای کاربران به حساب می‌آید. در ادامه قصد داریم دلایل گرم نشدن آب پکیج را بررسی کنیم.

دلایل گرم نشدن آب پکیج و بررسی این عوامل

برندهای مشهوری در حال طراحی و تولید انواع پکیج‌ها هستند که از جمله مشهورترین آن‌ها باید به بوتان، لورچ، ایمرگاس و آریستون اشاره کرد. از آنجایی که عملکرد و ساختار پکیج ساخت هر یک از این برندها متفاوت است، بهتر است دلایل را به تفکیک هر برند ارائه دهیم.

ارور پکیج بوتان

دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان چیست؟

معمولا در پکیج‌های ساخت شرکت بوتان مشکل را باید از جوانب مختلفی بررسی کرد. به عنوان مثال ممکن است شما در محصول شاهد شعله نباشید. در این صورت باید به اختلال در سیستم جرقه‌زن آن شک کرد. همچنین بررسی اتصالات و سیم‌کشی باعث رفع این مشکل خواهد شد.

از دیگر دلایل گرم نشدن آب پکیج بوتان اختلال در عملکرد فلومتر یا دبی سنج است. این قطعه دارای نوعی حس‌گر است که باعث تشخیص حرارت آب و تصمیم‌گیری سیستم در این خصوص می‌شود. همچنین خرابی سنسور NTC و حتی گرفتگی در قسمت دودکش می‌تواند باعث بروز چنین اشکالاتی در پکیج شوند.

ارور-پکیج-ایران-آریستون

چرا آب پکیج آریستون به خوبی گرم نمی‌شود؟

یکی از مشکلاتی که باعث عدم گرم شدن آب در پکیج آریستون می‌شود، وجود رسوب‌‌های ناشی از سختی آب مصرفی است. در فضاهایی با چنین آبی باید حتما نسبت به رسوب‌زدایی و سرویس‌های دوره‌ای اقدام کرد. همچنین گاهی ممکن است ایراد به وجود آمده از هوا گرفتن لوله‌ها نشأت بگیرد. در چنین شرایطی پکیج آریستون سروصداهای غیر طبیعی از خود بروز می‌دهد.

در برخی موارد بهتر است حتما به مواردی نظیر فشار پایین گاز نیز توجه کنید. گاهی در برخی فصول سرد که میزان مصرف گاز افزایش می‌یابد، فشار به اندازه‌ای کم می‌شود که باعث اختلال در سیستم پکیج آریستون می‌شود که یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج است.

ارور-آب-گرم-پکیج-لورچ

اختلالات در پکیج لورچ

در بسیاری از انواع پکیج مخصوصا مدل‌های شرکت لورچ ممکن است به علت خرابی در سنسور دما آب مورد نیاز تولید نشود یا گرمای کافی نداشته باشد. به این قطعه NTC یا ترمیستور گفته می‌شود که میزان دما و حرارت آب را در هر لحظه تشخیص می‌دهد. در صورت اختلال این قطعه احتمال آنکه آب به اندازه مورد نیاز گرم نباشد بیشتر می‌شود.

گاهی نیز دلایل گرم نشدن آب پکیج به اختلال در سیستم احتراق باز می‌گردد. حل چنین مشکلاتی توسط شما و در خانه امکان‌پذیر نیست. در این خصوص باید حتما به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنید. ممکن است قطعات مختلفی نظیر شیر گاز، یون جرقه زن، فن، پرشر فن و بسیاری قسمت‌های دیگر در این اختلال رخ داده در سیستم احتراق دخیل باشند.

ارور-گرم-نشدن-آب-پکیج-ایمرگاس

شناسایی گرم نشدن آب پکیج ایمرگاس

شناخت اختلال و مشکلات پیش‌آمده در مسیر عملکرد پکیج در انواع مختلف این تجهیزات ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال این احتمال رایج است که برخی شیرهای به کار رفته در ساختار پکیج نظیر شیر سه طرفه موتوری دچار مشکل شده باشد. در صورتی که این شیر در زمان مناسب و به درستی باز و بسته نشود، از ورود آب به مبدل بعدی جلوگیری می‌کند و همین مسئله از دلایل گرم نشدن آب پکیج است.

از طرفی برخی انواع سوپاپ نظیر بای پاس در پکیج‌ها باید به درستی فعالیت کنند؛ در غیر این صورت باعث گرم نشدن آب در این مجموعه خواهند شد. در واقع خرابی در این ساختار باعث مسدود شدن مسیر آب درون پکیج می‌شود که در نهایت به گرم نشدن آب منجر می‌شود.

نگاه اجمالی

پکیج‌ها تجهیزات گرمایشی بسیار مناسبی هستند و بیشتر آب مورد نیاز کاربران خانگی و صنعتی را مهیا می‌کنند. اختلال در قطعات و بخش‌های مختلف این قبیل تجهیزات باعث می‌شود آب به خوبی گرم نشود. در برندهای مختلف ممکن است این اختلالات کمی متفاوت باشند.

به طور کلی بروز عیب ممکن است در قطعاتی مانند انواع شیرهای داخلی پکیج، سوپاپ‌ها، فلوسویچ، سنسور دما یا NTC رخ دهد. از طرفی در بسیاری از موارد شعله به خوبی شکل نمی‌گیرد که ناشی از اختلالات مختلفی است. از طرفی ممکن است سختی آب مصرفی باعث ایجاد رسوب در لوله‌کشی شده باشد.

سایر مقالات

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490