فن کویل کاستی چیست؟ بررسی مشخصات فنی

در زمان خرید فن کویل احتمالا نام مدل‌های مختلف به گوش شما خورده است و برای خرید هریک از آن‌ها سردرگم شده اید. در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم به بررسی مشخصات فنی فن کویل کاستی بپردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. پس اگر در فکر خرید فن کویل کاستی هستید و هنوز ویژگی‌های آن را به طور کامل بررسی نکرده اید، با ما همراه شوید.

بررسی مشخصات فنی فن کویل کاستی

فن کویل کاستی چیست؟

فن کویل کاستی یکی از انواع فن کویل‌های سقفی است که معمولا به صورت توکار نصب شده و هوا را به شکل یکنواخت، از بالا به سمت پایین هدایت می‌کند. این نوع از فن کویل‌ها به طور معمول نیاز به سقف کاذب برای نصب دارند؛ زیرا صدای نسبتا زیادی را تولید می‌کنند و نمایان بودن بدنه آن‌ها می‌تواند به دکوراسیون کلی منزل آسیب بزند. برای اطلاع از قیمت فن کویل کاستی در انواع مختلف بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انواع فن کویل کاستی

فن کویل‌های کاستی به دو دسته یک طرفه و چهار طرفه تقسیم می‌شوند که بدنه مربعی داشته و در داخل سقف نصب شده اند. فن کویل کاستی یک طرفه تنها هوا را از یک جهت در محیط پخش می‌کند و معمولا در جنب دیوارها نصب می‌شود؛ زیرا نصب آن در قسمت میانی کاربردی ندارد. علاوه بر این توصیه می‌شود که برای ایجاد جریان هوای بهتر، فن کویل کاستی یک طرفه را در نزدیکی درب یا پنجره نصب کنید. اما فن کویل کاستی چهارطرفه قادر به انتشار هوا از هر چهار سمت است و معمولا در قسمت میانه نصب سقف می‌شود. نوع دیگری از این فن کویل‌ها هم حالت دایره ای یا مدور دارند و می‌توانند به صورت یکنواخت هوا را در همه جهات پخش کنند.

همچنین بخوانید: مقایسه فن کویل کاستی، کانالی و سقفی

مشخصات فنی فن کویل کاستی

  • دارای فن‌های سانتریفیوژ با صدای نسبتا کم
  • امکان تولید به صورت دو لوله یا چهار لوله برای تنظیم دمای محیط
  • دارای موتور چند سرعته برای تنظیم سرعت چرخش فن
  • مجهز به کویل‌های مسی برای کاهش رطوبت محیط و انتقال بهتر حرارت
  • سازگاری با انواع ترموستات فن کویل
  • دارای سینی مناسب برای جمع آوری بخار آب
  • مجهز به انواع فیلتر‌ها برای تصفیه هوای ورودی

مزایای خرید فن کویل کاستی چیست؟

فن کویل کاستی به جز ظاهر زیبا و جمع و جوری که دارد، می‌تواند مزایای دیگری را برای شما به ارمغان آورد که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

مزایای خرید فن کویل کاستی چیست؟

1- دارای پمپ داخلی: وجود پمپ داخلی در فن کویل کاستی باعث جلوگیری از جمع شدن آب ناشی از تقطیر بر روی لوله‌ها خواهد شد. در نتیجه می‌تواند طول عمر فن کویل را به طور قابل توجهی افزایش دهد و آن را به سینی درین هدایت کند. این موضوع باعث خواهد شد که هیچ آبی در داخل یا بر روی لوله‌ها باقی نماند و سلامت دستگاه و افراد را حفظ خواهد کرد.

2- نگهداری آسان: یکی دیگر از مزیت‌های خرید فن کویل کاستی این است که نگهداری آسانی دارد. به عبارت بهتر، علی رغم توکار بودن این مدل، نیازی به باز کردن کل پنل برای تمیز کردن نیست و می‌توانید تنها دریچه‌هایی را که قابل دیدن هستید، تمیز کنید.

3- دارای ظاهر مناسب: مزیت فن کویل کاستی این است که در سقف نصب شده و هیچ فضای اضافی را به خود اختصاص نمی‌دهد؛ به همین دلیل انتخاب خوبی برای نصب در محیط‌هایی با متراژ کم است. همچنین به دلیل کم بودن ارتفاع، می‌تواند در اتاق‌هایی با سقف کوتاه هم مورداستفاده قرار بگیرد. ظاهر فن کویل کاستی شیک و زیباست و خدشه ای به دکوراسیون وارد نخواهد کرد.

معایب فن کویل کاستی چیست؟

یکی از معایب اصلی فن کویل کاستی این است که برای ساخت پنل آن از پلاستیک استفاده می‌شود که آن را آسیب پذیر خواهد کرد. زیرا ممکن است در زمان تمیز کردن یا نصب، فشاری به پره‌ها وارد شده و بشکنند یا اینکه دچار تاب خوردگی شوند. البته در برندهای مختلف، این موضوع متفاوت بوده و در فن کویل‌های امروزی تا حد زیادی، بدنه پنل تقویت شده است.

سخن پایانی

در این مقاله مشخصات فنی فن کویل کاستی و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. همچنین انواع فن کویل‌های کاستی را به شما معرفی کرده و ویژگی‌های هریک را بیان کردیم. شما می‌توانید برای هرید انواع فن کویل زمینی، دیواری یا سقفی با ما در رجا تاسیس تماس بگیرید و این محصولات را از بهترین برندها خریداری کنید.

خرید فن کویل کاستی برای چه فضا‌هایی مناسب است؟

شما می‌توانید فن کویل کاستی را در فضا‌هایی که با محدودیت جای نصب روبرو هستند، نصب کنید؛ این فن کویل‌ها برای نصب در دفاتر اداری، منازل، اماکن تجاری و دفاتر خدماتی مناسب هستند.

فن کویل کاستی چگونه نصب می‌شود؟

فن کویل کاستی برای نصب نیاز به سقف کاذب دارد و معمولا در زیر این قسمت قرار می‌گیرد.

سایر مقالات

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490