پکیج یا بخاری ؟؟؟

برای بسیاری از افراد خانه‌دار این سوال پیش می‌‌آید که در میان تنوع بالایی که بین وسایل گرمایشی وجود دارد؛ پکیج انتخاب مناسب‌ تری است یا بخاری؟ برای پاسخ این سوال باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. این عوامل، شامل پاسخ به سوالاتی مانند: مکان سکونت شما کجا است؟ آیا در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید؟ متراژ خانه‌ی شما چقدر است؟ آیا در آپارتمان زندگی می‌کنید؟ فضای خانه‌ی شما چه سبکی دارد؟ مقدار بودجه‌ی مد نظر شما چقدر است؟ چه فضایی را برای آن مد نظر دارید؟ می شود. در  این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید به تصمیم درستی در انتخاب بین پکیج یا بخاری برسید.

خرید پکیج یا بخاری ؟

مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب پکیج یا بخاری …

مواردی مانند فضا و نحوه نصب، مصرف انرژی و هزینه پرداختی، مهم ترین مواردی هستند که به هنگام انتخاب و خرید باید به آن ها دقت کرد و بر اساس شرایط و مشخصات هر کدام ، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید که در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.

فضای مورد نیاز برای بخاری و پکیج

یکی از پارمترهای مهم انتخاب در نظر داشتن فضایی است، که توسط دستگاه‌های گرمایش اشغال می‌شود. برای بررسی این موضوع باید توجه داشت که پکیج و رادیاتور در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند و فضای اشغالی هم به همان نسبت باید در نظر گرفته‌ شود. البته این موضوع به نوع رادیاتور‌ هم بستگی دارد. به طور مثال رادیاتور‌های شیشه‌ای فضا‌ی بسیار کمی را اشغال می‌کنند و تعداد پره‌ها نیز در رادیاتور پره‌ای در فضای اشغالی آن تاثیرگذار است. بخاری‌های گازی از این نظر که قابلیت جابه‌جایی دارند و حتی در فصول گرم‌تر این امکان وجود دارد که بخاری را از فضای مورد نظر خارج‌کرد. با این‌حال، پکیج‌ها دائمی هستند و رادیاتور‌های نصب شده‌ قابلیت جابه‌جایی ندارند.

رادیاتور های شیشه ای در واقع از جنس آلومینیوم هستند که و یک صفحه ی شیشه ای بر روی آن قرار داده شده است. این مدل رادیاتور ها در دسته رادیاتور های دکوراتیو قرار می گیرند که با وجود اینکه به تازگی وارد بازار شده اند؛ اما به دلیل تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارند؛ طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. برای مشاهده لیست محصولات و برند های فعال ، به صفحه رادیاتور شیشه ای کلیک کنید.

فاکتور های اصلی برای انتخاب پکیج و بخاری

نحوه نصب پکیج و بخاری

در سال‌های اخیر پکیج‌ها، جایگزین مناسب‌تری برای موتور‌خانه‌ها شده‌اند و با این حال نصب پکیج نیازمند زیر‌ساخت است که به وجود آوردن این زیر ساخت‌ها هزینه قابل توجهی را در بر خواهد داشت. پکیج‌ها بیشتر مناسب فضا‌‌ی آپارتمانی هستند. این موضوع برای بخاری‌ ها بسیار ساده‌تر است زیرا نصب بخاری نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و فقط به لوله بخاری، شیلنگ و البته بست نیاز است و حتی افراد به تنهایی قادر به نصب آن هستند. به طور کلی می‌توان گفت که نصب بخاری راحت‌تر است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

در صورتیکه به دنبال آشنایی با محصولات و برند های فعال در زمینیه تولید پکیج هستند به صفحه فروش پکیج دیواری مراجعه کنید.

میزان مصرف انرژی بخاری و پکیج

همان‌طور که می‌دانید به دلیل استفاده‌ی بی‌رویه انسان‌ها از انرژی و تولید آلاینده‌هایی مانند منوکسید کربن، زمین حتی نسبت به چندین دهه‌ی قبل گرم‌تر شده‌است. بنابراین توجه‌ به این موضوع در هنگام خرید وسایل گرمایی باید مد نظر گرفته‌شود. البته مقدار انرژی مصرفی در میزان هزینه‌ها هم تاثیر زیادی دارد. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت که پکیج‌ نسبت به بخاری از برتری بیش‌تری برخوردار است زیرا مقدار اتلاف انرژی بسیار کمی دارند و مقدار ناچیزی آلاینده وارد هوا می‌کنند. این نکته نیز لازم به ذکر است که پکیج‌ها هم انواع مختلفی مانند: گازسوز، دوگانه‌سوز، گازوییل‌سوز و برقی دارند که منظور ما از پکیج، پکیج‌های گاز‌سوز هستند.

مقرون به صرفه بودن

هزینه‌ی اولیه خرید بخاری نسبت به پکیج، به بودجه‌ی کمتری نیاز دارد و همان طوری که می‌دانید نصب و ایجاد زیر ساخت برای پکیج‌ هزینه بیشتری نسبت به بخاری نیاز دارد. علاوه بر در نظر گرفتن این هزینه ‌ها باید توجه داشت که پکیج‌‌ افزون بر تامین آب گرم برای رادیاتور، آب گرم مصرفی را نیز تامین می‌کند و دیگر نیازی به هزینه‌ی اضافی برای آب‌گرم‌کن نیست. به طورکلی نمی‌توان گفت که کدام‌ هزینه‌ی ماهیانه‌ی بیشتری در بر خواهد داشت زیرا میزان هزینه‌ی ماهیانه‌ی پکیج‌ها به مصرف خانوار و متراژ محل سکونت بستگی دارد.

درصد امنیت پکیج و بخاری

اگر اخبار را گوش داده باشید‌، متوجه می‌شوید درصد قابل توجه‌ای از مرگ ‌و میر‌ها به دلیل خفگی گاز ناشی متاسفانه از لوله‌های بخاری گازی صورت گرفته‌است. البته بخاری ‌های بدون دودکش هم اگر تهویه مناسبی در فضا وجود نداشته باشد؛ آلاینده‌های تولیدی آن، سلامت انسان را در معرض خطر جدی قرارخواهد داد. با در نظر گرفتن این موارد اگر بخاری‌های گازی اصولی نصب شوند و تهویه مناسبی در فضا باشد این خطر رفع خواهد شد. البته در پکیج هم امکان نشتی گاز و دود وجود دارد که می‌توان با سرویس‌های دوره‌ای و نصب سنسور خطر بروز این مشکل را به راحتی برطرف ساخت.

در فصل زمستان که با وجود هوای سرد و دیر خشک شدن لباس‌ها، ممکن است افراد برای خشک شدن لباس‌ها، آن‌ها را روی بخاری قرار دهند. که در اینجاست که تجربه‌ی ناگوار سوختن لباس‌هایتان را تجربه می‌کنید. البته اگر لباس‌های ‌تان نسوزد حتما بوی ناخوشایندی را به خود خواهند گرفت. همچنین خشک‌ کردن لبا‌س‌ها با رادیاتور‌ها نیز توصیه نمی‌شود زیرا باعث افزایش انرژی مصرفی پکیج خواهد شد.

زیبایی پکیج و بخاری

با توجه به این که تنوع طرح‌های بخاری ‌گازی نیز در چند سال اخیر افزایش یافته و انتخاب را برا‌ی مشتریان بسیار راحت‌ کرده‌ است؛ با این وجود پکیج‌ها و رادیاتور‌ها به دلیل تنوع در شکل، طراحی و اندازه‌ای که دارند، برای استفاده در فضا‌های مدرن قطعا حرف اول را می‌زنند. باید توجه داشت که بخاری‌های گازی تولید دوده دارند و این دوده باعث تیرگی دیوار‌ها و پرده‌های اطراف آن می‌شوند.
حوله خشک کن ها از انواع رادیاتور ها هستند که در حمام ها و سرویس های بهداشتی نصب می شود. علاوه بر خشک کردن لباس برای گرم کردن و تنظیم رطوبت سرویس های بهداشتی از این وسیله استفاده می شود. به علاوه یک مدل حوله خشک کن هم در بازار موجود است که بر روی رادیاتور نصب می شود و از آن برای خشک کردن لباس به صورت ایمن می توان استفاده کرد. برای مشاهده انواع محصولات و اطلاعات از شرایط فروش حوله خشک کن کلیک کنید.

رجا تاسیس

رجا تاسیس به عنوان مرجعی جهت فروش و مشاوره تخصصی و رایگان تجهیزات و تاسیسات گرمایشی،از جمله پکیج و رادیاتور، همواره در تلاش بر این بوده که مصرف‌کنندگان بهترین انتخاب را با توجه به نیاز‌شان، در بین بهترین برند‌های کشور داشته باشند تا با خیالی آسوده گرما را به خانه‌ها خود بیاورند.

سایر مقالات

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490