انواع فیلتر فن کویل و کاربردهای هر کدام

فن کویل‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند تا بتوانند سرمایش و گرمایش محیط را به بهترین نحو ممکن تامین کنند. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فن کویل‌ها، فیلتر آن‌هاست که در انواع مختلفی ساخته می‌شود. در ادامه با رجا تاسیس همراه باشید تا بیشتر با انواع فیلتر فن کویل و کاربردهای آن ها آشنا شوید.

بررسی انواع فیلتر فن کویل و کاربردهای آنها

فیلتر فن کویل چیست؟

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فن کویل فیلتر آن بوده که در تنظیم و کنترل دمای محیط، اثرگذاری فوق‌العاده بالایی دارد. بر اساس عملکرد فن کویل‌ها، در ابتدا هوا از فیلترهای مخصوصی که در دستگاه تعبیه شده، عبور کرده و سپس وارد فن کویل می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با اجزای فن کویل مقاله ما را در این مورد، مطالعه کنید.

انواع فیلتر فن کویل

فیلترهای به کاربرده شده در ساخت فن کویل، بسیار متنوع هستند؛ اما در دو مدل اصلی ساخته می‌شوند. در این بخش قصد داریم تا به معرفی و بررسی این دو سبک اصلی فیلتر فن کویل بپردازیم.

1- فیلتر فلزی

فیلتر فلزی، یکی از انواع فیلتر فن کویل

دسته دیگری از انواع فیلتر فن کویل فیلتر فلزی نام دارد؛ توری‌های این فیلترها از فلز تشکیل شده و مقاومت و استحکام نسبتا بالایی دارند. از دیگر قابلیت‌های فیلتر فلزی فن کویل می‌توانیم به امکان تعویض آن اشاره کنیم؛ در صورت هرگونه پارگی، خرابی و آسیب‌های دیگر، شما به سادگی می‌توانید اقدام به تعویض این فیلتر بکنید. امکان شست‌وشو و نظافت فیلتر فلزی هم به سادگی وجود دارد و بدون نگرانی از زنگ زدن، می‌توانید آن را بشویید.

2- فیلتر پلاستیکی

فیلتر پلاستیکی، از انواع دیگر فیلتر فن کویل

یکی از انواع فیلتر فن کویل، نوع پلاستیکی آن است که قابلیت تعویض دارد. از این رو در صورت بروز هرگونه خرابی یا آسیب، شما می‌توانید آن را با یک فیلتر جدید و سالم جایگزین کنید. همچنین فیلترهای پلاستیکی فن کویل قابلیت شستشو هم دارند. بر این اساس در مواقع سرویس دستگاه و یا تجمع گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها بر روی فیلتر، می‌توانید آن را به صورت کامل تمیز کنید.

محل نصب فیلتر فن کویل

یکی دیگر از نکات مهمی که درباره انواع فیلتر فن کویل باید در نظر داشته باشید، محل نصب آن است. بهترین محل نصب فیلتر فن کویل، در محل ورودی هوا به داخل سیستم است. از این رو فیلتر نصب شده، این قابلیت را دارد که بتواند از ورود هرگونه گرد و غبار به داخل سیستم تهویه جلوگیری کند. همچنین با وجود فیلتر در مسیر ورودی، این ذرات به هوای داخل محیط هم وارد نشده و شما یک هوای سالم و تمیز برای تنفس خواهید داشت. برای اینکه فیلتر نصب‌شده عملکرد بهتر و بهینه‌تری داشته باشد، توصیه می‌کنیم قبل از راه‌اندازی، سرویس شده و تمام گرد و غبار جمع شده بر روی آن به صورت کامل از بین برود.

همچنین بخوانید: بهترین فن کویل برای مراکز درمانی

کاربردهای انواع فیلتر فن کویل

امروزه در اکثر شهرها با معضل آلودگی هوا و هوای ناسالم رو به رو هستیم که باعث بسیاری از بیمارها و عارضه‌ها شده است. از این رو نصب و استفاده از فیلتر در سیستم‌های تهویه از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و باعث دسترسی به هوای تمیز در محیط داخلی می‌شود. برخی از کاربردهای انواع فیلتر فن کویل عبارتند از:

کاربردهای انواع فیلتر فن کویل

1- تهویه هوای مطبوع در ادارات

ادارات از محیط‌های پرترددی هستند که میزان آلودگی زیادی در آن‌ها جریان دارد. از این رو برای داشتن یک هوای سالم در این محیط‌ها، نیاز به فیلتر فن کویل خواهیم داشت. زیرا این فیلترها می‌توانند با انتشار هوای مطبوع در محیط، تا حد زیادی اثرات ناشی از گرد و غبار حاصل از رفت و آمد یا باز و بسته شدن دائمی درب‌ها را از بین ببرند.

2- تهویه مطبوع در واحدهای مسکونی

دیگر کاربردی که فیلترهای فن کویل دارند، ایجاد هوای مطبوع در واحدهای مسکونی و آپارتمان‌هاست. از این طریق می‌توان مانع از ورود هوای آلوده شهرها یا دود ماشین‌ها به فضای داخل خانه شد. در نتیجه محیط‌های مسکونی برای افراد آسیب‌پذیر مانند کودکان و سالمندان، امن‌تر خواهد شد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع فن کویل مناسب نصب در فضاهای مختلف، بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

3- تهویه مطبوع در بیمارستان‌ها و محیط‌های درمانی

در انواع محیط‌های درمانی و بیمارستان‌ها، داشتن هوای مطبوع و تمیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اصلا نباید نادیده گرفته شود. نصب فیلتر پلاستیکی و فلزی در فن کویل بیمارستان‌ها و سایر محیط‌های درمانی، می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد و هوای تمیزی را ایجاد کند. هوای پاک برای افراد حاضر در بیمارستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به صورت کاملا مستقیم با وضعیت سلامتی آن‌ها در ارتباط است.

سخن پایانی

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های فن کویل که می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده بالایی در راندمان دستگاه داشته باشد، فیلتر فن کویل است. در این مقاله به صورت کامل به معرفی انواع فیلتر فن کویل و کاربردهای مهم این قطعات پرداختیم. رجا تاسیس در زمینه فروش انواع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی فعالیت دارد و این محصولات را با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌کند.

آیا فیلتر فن کویل می‌تواند بر روی راندمان کاری دستگاه اثر بگذارد؟

بله. فیلتر با جلوگیری از ورود ضایعات و آلودگی‌ها به داخل سیستم تهویه و عملکرد مطلوب، می‌تواند راندمان دستگاه را افزایش دهد.

چند نوع فیلتر فن کویل وجود دارد؟

فیلتر فن کویل دارای دو دسته پلاستیکی و فلزی ساخته شده که هر دو قابل تعویض و شستشو هستند.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490