4 تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه

بسیاری از افرادی که قصد خرید فن کویل کاستی را دارند، این سوال برایشان پیش می‌آید که تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه در چیست؟ به همین دلیل در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم تفاوت این دو نوع فن کویل را بررسی کرده و با نحوه عملکرد آن‌ها آشنایی پیدا کنیم

4 تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه با چهار طرفه

1- تفاوت در ساختار

اولین تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه در ساختار و تعداد کانال‌های خروجی هوا در آن‌ها است. همانطور که مشخص است، فن کویل‌های 4 طرفه دارای 4 دریچه خروجی هوا هستند؛ اما فن کویل‌های یک طرفه، تنها یک خروجی هوا دارند. در نتیجه با خرید فن کویل کاستی یک طرفه، هوا تنها از یک جهت در محیط پخش می‌شود؛ اما فن کویل‌های چهار طرفه کاستی این قابلیت را دارند که هوا را از چهار طرف بالا، پایین، چپ و راست وارد محیط کنند. برای اطلاع از قیمت فن کویل بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

2- تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه از نظر محل نصب

تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه از نظر محل نصب

یکی دیگر از تفاوت‌های فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه، محل نصب آن‌ها است؛ به طور معمول فن کویل‌های یک طرفه در کنار دیوار یا در نزدیکی درب و پنجره نصب می‌شوند و در گوشه‌ها قرار می‌گیرند. اما فن کویل‌های چهار طرفه را باید در وسط سقف نصب کنید که هوا را از جهت‌های مختلف وارد کرده و از روی کویل‌ها عبور دهد.

3- تفاوت نوع نصب

تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه از نظر نوع نصب هم باید در زمان خرید این محصولات موردتوجه قرار بگیرد؛ زیرا فن کویل‌های چهارطرفه قابلیت نصب به صورت توکار را ندارند. در نتیجه اگر به دنبال فن کویلی هستید که به طور کامل در قسمت زیرین سقف کاذب قرار بگیرد و تنها دریچه آن مشاهده شود، باید به سراغ فن کویل کاستی یک طرفه بروید. البته مدل‌های یک طرفه روکار هم وجود دارد که می‌توان در ساختمان‌های کوچک از آن‌ها استفاده کرد.

همچنین بخوانید: قیمت فن کویل کاستی یک و چهار طرفه

4- نحوه عملکرد

نحوه عملکرد فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه

هرچند هر دو نوع فن کویل اساس عملکرد یکسانی دارند و هوای عبور داده شده از روی کویل‌ها را وارد محیط می‌کنند؛ اما فن کویل یک طرفه تنها در یک جهت هوا را خارج می‌کند. به همین دلیل نمی‌تواند گردش هوای یکنواختی را در محیط به وجود آورد؛ اما فن کویل چهار طرفه از همه جهات هوا را وارد محیط کرده و آن را در تمامی‌ نقاط پخش می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت فن کویل کاستی یک طرفه و چهار طرفه از جنبه‌های مختلف پرداختیم. به طور کلی نمی‌توان یک حکم کلی صادر کرد که کدامیک از این دو گزینه بهتر هستند؛ تنها شما باید با در نظر داشتن تفاوت‌ها و شرایط خود، بهترین نوع را انتخاب کنید.

فن کویل یک طرفه سر و صدای بیشتری دارد یا چهار طرفه؟

سر و صدای ایجادشده توسط فن کویل یک طرفه بیشتر است؛ زیرا هوا در آن تنها از یک جهت هدایت می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که بیشتر به صورت توکار نصب شود.

برای زیبایی دکوراسیون فن کویل کاستی یک طرفه بهتر است یا چهار طرفه؟

برای زیبایی دکوراسیون از فن کویل کاستی یک طرفه استفاده می‌کنند؛ زیرا قابلیت نصب به صورت توکار را دارد و نیاز به فضای مشخصی نخواهد داشت.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490