فن کویل دیواری چیست؟ مزایا و معایب آن

یکی از بهترین سیستم‌های تهویه که می‌توانند هم برای سرمایش و هم گرمایش مورداستفاده قرار بگیرند، فن کویل‌ها هستند. این وسایل تهویه مطبوع بسته به مکان نصب در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند که یکی از پرکاربردترین آن‌ها فن کویل دیواری است. در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که فن کویل دیواری چیست و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

فن کویل دیواری چیست

فن کویل دیواری چیست؟

فن کویل دیواری هم مانند سایر فن کویل‌ها از لوله‌هایی تشکیل شده که آب گرم یا سرد را از خود عبور داده و از طریق تبادل دما با هوای اطراف، محیط را به دمای دلخواه می‌رسانند. تنها تفاوت این مدل فن کوئل با دیگر محصولات این است که بر روی دیوار نصب شده و از این نظر شباهت زیادی به کولر گازی دارد. علاوه بر این فن کویل‌های دیواری معمولا هوای ورودی را از طریق پنل زیری یا بالایی دریافت کرده و پس از تغییرات دمایی آن را از طریق پنل روبرو در محیط منتشر می‌کنند؛ به همین دلیل قدرت پرتاب باد و تناسب ظرفیت با مساحت محیط در این محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است. برای اطلاع از قیمت فن کویل دیواری بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

مشخصات فنی فن کویل دیواری

  • دارای فیلترهای قابل شستشو
  • امکان نصب ترموستات برای کنترل دمای محیط
  • دارای فن سانتریفیوژ
  • امکان چرخش حجم بالای هوا با فشار پایین
  • دارای الکتروموتور 3 یا 4 دور
  • دارای زمان‌بندی 24 ساعته

مزیت های خرید فن کویل دیواری

مزیت های خرید فن کویل دیواری

خرید فن کویل دیواری در مقایسه با دیگر انواع این محصول مزیت‌های به دنبال دارد که عبارتند از:

  • امکان نصب به دو صورت روکار و توکار

یکی از مزایای فن کویل دیواری این است که شما می‌توانید آن را هم به صورت توکار نصب کنید و هم قابلیت نصب به طور روکار را دارد. در حالت توکار تنها یک دریچه از فن کویل مشخص است و کل پنل در داخل دیوار قرار می‌گیرد؛ اما نگهداری از آن قدری دشوار بوده و برای نصب هم نیاز به تخریب دیوار دارد. به همین دلیل این گزینه بیشتر در ساختمان‌هایی انجام می‌شود که هنوز دیوار‌های خود را تکمیل نکرده اند. از سمت دیگر فن کویل دیواری روکار نگهداری آسانتری دارد؛ اما مشخص بودن پنل بر روی دیوار، ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد.

  • عدم اشغال فضای داخلی اتاق از مزایای فن کویل دیواری

از دیگر مزیت‌های فن کویل دیواری می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بر روی دیوار و در نزدیکی سقف قرار می‌گیرد؛ در نتیجه هیچ فضایی را در اتاق اشغال نکرده و به این ترتیب برای فضا‌های محدود و کوچک گزینه بسیار مناسبی است.

  • فن کویل دیواری، دارای قدرت پرتاب باد زیاد

از آنجا که فن کویل دیواری در مقایسه با اسپیلت دارای لوله‌هایی با سایز بزرگتری است، می‌تواند حجم بیشتری از آب خنک شده یا گرم شده را در خود جای دهد. در نتیجه نیاز است که برای انتشار هوای خنک یا گرم شده در محیط قدرت بالاتری داشته باشد که این موضوع نشان می‌دهد قدرت پرتاب باد در فن کویل دیواری هم زیاد است.

  • دارای فین های آلومینیومی‌

از دیگر مزایای فن کویل دیواری می‌توان به وجود فین‌های آلومینیومی‌ اشاره کرد که در برابر یخ زدن مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند. این مدل از فین‌ها در مقابل ذرات گرد و غبار یا آلودگی‌ها هم مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند و مانع از آلوده شدن هوای پخش شده در محیط خواهند شد.

  • دارای قابلیت اتصال به ترموستات از مزایای فن کویل دیواری

در صورتی که می‌خواهید دما به درستی تنظیم شده و بتوانید برای اتاق‌های مختلف بر اساس نیاز، دمای متفاوتی را تنظیم کنید، خرید ترموستات فن کویل توصیه می‌شود. اما نکته مهم این است که فن کویل باید دارای قابلیت اتصال به این وسایل را داشته باشد. از مزیت های خرید فن کویل دیواری این است که با انواع ترموستات ارتباط برقرار کرده و امکان کنترل از راه دور دما در اتاق‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند.

معایب فن کویل دیواری

معایب فن کویل دیواری

با وجود همه مزیت‌هایی که می‌توان برای فن کویل دیواری در نظر گرفت، این وسیله دارای یک سری عیب‌ها هم هست که عبارتند از:

  • امکان ورود هوا به کویل

ورود هوا به کویل باعث می‌شود که آب نتواند به خوبی در لوله‌ها جریان پیدا کرده و به مرور زمان کند شود. در نتیجه آلیاژ‌های کویل‌ها در مجاورت دائمی‌ هوا دچار خوردگی می‌شوند و واکنش‌های شیمیایی در درون آن‌ها اتفاق می‌افتد که در ن‌هایت باعث خرابی فن کویل خواهد شد. به همین دلیل نیاز به هواگیری فن کویل در دوره‌های زمانی مشخص وجود دارد؛ با این حال شیر هواگیری بر روی این فن کویل‌ها نصب نشده است. برای آشنایی با نحوه هواگیری فن کویل دیواری بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • امکان وجود رسوب در کویل های حرارتی از معایب فن کویل دیواری

یکی دیگر از معایب فن کویل دیواری این است که امکان وجود رسوب بر روی کویل‌های حرارتی در این مدل بیشتر از سایر انواع فن کوئل‌ها است. زیرا سیال در آن‌ها با کویل‌ها به طور دائمی‌ در تماس است و انجام واکنش شیمیایی در میان آن‌ها می‌تواند منجر به رسوب زدگی شود.

کاربرد فن کویل دیواری چیست؟

فن کویل‌های دیواری به دلیل بازدهی بالایی که دارند، برای محیط‌های بزرگ قابل استفاده هستند؛ به همین دلیل در فضا‌های اداری، بانک‌ها، سالن‌ها و مراکز تجاری نصب می‌شوند. علاوه بر این، برای محیط‌های بیمارستانی هم استفاده از این فن کویل توصیه می‌شود؛ زیرا هم صدای کمی‌ ایجاد می‌کند و هم فیلتر‌های قدرتمندی در درون خود جای داده است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که فن کویل دیواری چیست و در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟ همچنین مزایا و معایب فن کویل دیواری را بررسی کردیم و گفتیم که چطور می‌توان راندمان کاری این محصولات را افزایش داد. رجا تاسیس در زمینه فروش انواع فن کویل فعالیت دارد و این محصولات را بدون واسطه در اختیار شما قرار می‌دهد.

سوالات متداول

تفاوت فن کویل دیواری با اسپیلت چیست؟

تفاوت فن کویل دیواری و اسپیلت در سایز لوله‌ها و نوع سیال مبرد آن‌ها است. در اسپیلت از گاز برای ایجاد سرما استفاده می‌شود؛ اما فن کویل دیواری از آب خنک شده توسط چیلر استفاده خواهد کرد. همچنین لوله‌های انتقال در فن کویل دیواری از اسپیلت بزرگتر هستند.

ظرفیت فن کویل دیواری چقدر است؟

این محصولات در ظرفیت‌های متنوع از 200 تا 800 فوت مکعب در دقیقه به بازار عرضه می‌شوند.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490