نحوه هواگیری فن کویل

هواگیری فن کویل از مهمترین اقدامات لازم در زمان نصب این وسایل است که باید پس از هر بار تعمیر یا نیاز به راه اندازی دستگاه، انجام شود. در این مقاله از رجا تاسیس می‌خواهیم طریقه هواگیری فن کویل در انواع مختلف زمینی، سقفی و دیواری را به شما آموزش دهیم.

نحوه هواگیری فن کویل

علت نیاز به هواگیری در فن کویل

بعضی مواقع ممکن است شما نشانه‌هایی مانند ایجاد سر و صدای زیادی را در فن کویل‌ها مشاهده کنید که بیان کننده وجود هوا در لوله‌های آن هستند. در این موارد برای جلوگیری از ایجاد اختلال در گردش آب در لوله‌ها و عملکرد مبدل، نیاز به هواگیری وجود دارد. به این ترتیب فن کویل می‌تواند به راحتی حرارت ایجادشده را منتقل کرده و گرمایش یا سرمایس موردنظر را در محیط ایجاد کند. البته باید برای انجام این کار، با نحوه هواگیری فن کویل آشنایی داشته باشید؛ در غیر این صورت دستگاه به درستی کار نخواهد کرد و حتی ممکن است به طور کامل از کار بیفتد. برای خرید فن کویل بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

مراحل کلی هواگیری انواع فن کویل

طریقه هواگیری فن کویل در انواع مختلف، بسیار شبیه به هم است؛ اما ممکن است به دلیل نحوه نصب متفاوت، ممکن است تفاوت‌هایی را در میان آن‌ها مشاهده کنید. مراحل کلی هواگیری انواع فن کویل عبارتند از:

  • پیدا کردن پیچ هواگیری یا شیر هواگیری
  • اطمینان از سالم بودن منابع تولید آب گرم و سرد
  • بررسی جریان آب در داخل لوله‌های فن کویل و اطمینان از عدم قطعی در آن‌ها
  • باز کردن شیر هواگیری
  • صبر کردن تا زمان خارج شدن کامل آب از لوله‌ها و پایدار شدن جریان آب خروجی

دقت داشته باشید که در صورت عدم وجود سینی درین در فن کویل، امکان ریزش آب از آن وجود دارد و این آب ممکن است به صورت بخار یا جوش باشد؛ بنابراین حتما اقدامات ایمنی در زمان باز کردن شیر هواگیری را رعایت کنید.

نکات مهم هواگیری فن کویل

نکات مهم هواگیری فن کویل

  • در صورت عدم وجود سینی درین، از یک شلنگ یا تشت برای جلوگیری از پاشش آب خروجی استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از سیالات دیگر برای خنک کاری، هواگیری دستگاه را بدون حضور متخصص انجام ندهید.
  • در صورت پایدار نشدن جریان آب، نیاز به اسید برای رسوب زدایی لوله‌ها خواهید داشت.

نحوه هواگیری انواع مختلف فن کویل

در قسمت قبلی مراحل کلی نحوه هواگیری فن کویل را توضیح داده و گفتیم که مهمترین گام، پیدا کردن شیر هواگیری است. اما باید بدانید گه در فن کویل‌های مختلف، محل قرارگیری شیر هواگیری تفاوت دارد و به همین دلیل ممکن است طی کردن این فرایند قدری متفاوت باشد. در ادامه به بررسی طریقه هواگیری فن کویل در انواع مختلف می‌پردازیم.

نحوه هواگیری فن کویل سقفی

نحوه هواگیری فن کویل سقفی

یکی دیگر از انواع فن کویل، به نام فن کویل سقفی شناخته می‌شود که در انواع مختلف توکار و روکار نصب خواهد شد. نحوه هواگیری فن کویل سقفی توکار در مقایسه با روکار سخت‌تر است؛ زیرا امکان دسترسی به تجهیزات وجود ندارد و در صورت عدم کنترل آب خروجی، ممکن است به سقف یا کناف آسیب بزند. در مدل‌های روکار هم به دلیل محل قرارگیری فن کویل، این امکان وجود دارد که آب با فشار به پایین بریزد. بنابراین حتما این کار را به یک متخصص بسپارید. برای خرید فن کویل سقفی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نحوه هواگیری فن کویل زمینی

در دستور العمل نحوه هواگیری فن کویل زمینی ذکر شده که نیاز به باز کردن پوشش آن وجود دارد. پس از این کار، شما باید قطعات داخلی را تمیز کرده و مجددا پوشش را ببندید. به همین دلیل هواگیری فن کویل زمینی باید توسط یک فرد متخصص انجام شود که بتواند باز و بسته کردن قطعات را به درستی انجام دهد. دقت داشته باشید که در مدل‌های قدیمی‌ فن کویل زمینی، پیچ هواگیری به جای شیر هواگیری وجود دارد و باید دقت کنید که دسترسی خوبی به آن داشته باشید. قیمت فن کویل زمینی را در لینک درج شده ببینید.

نحوه هواگیری فن کویل دیواری

نحوه هواگیری فن کویل دیواری در مقایسه با دیگر انواع آن ساده‌تر است؛ زیرا یک دریچه بر روی این سیستم نصب شده که می‌تواند به شما در تخلیه کردن هوای موجود در لوله‌ها کمک کند. تنها کافی است این دریچه را باز کرده و منتظر بمانید تا هوا خارج شود. البته در این مورد هم امکان پاشش آب وجود دارد و باید این کار را با احتیاط انجام دهید.

طریقه هواگیری فن کویل کاستی

طریقه هواگیری فن کویل کاستی

فن کویل کاستی یکی از انواع فن کویل‌های سقفی توکار است که به دو صورت دو لوله و چهار لوله به بازار عرضه می‌شود. در صورتی که فن کویل چهار لوله باشد، شیر هواگیری سیستم گرمایشی و سرمایشی به صورت جداگانه قرار می‌گیرند و نیاز است که هر دو را باز کنید. همچنین می‌توان از پمپ‌های خلاء برای هواگیری اولیه در این مدل از فن کویل‌ها استفاده کرد. به طور کلی نحوه هواگیری فن کویل کاستی توکار به این شکل است که نیاز به تغییر مسیر آب خروجی و هوا برای تخلیه در سینی درین خواهیم داشت تا سقف دچار آسیب نشود. برای اطلاع از قیمت فن کویل کاستی بر روی لینگ درج شده کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از رجا تاسیس نحوه هواگیری انواع مختلف فن کویل را به شما آموزش دادیم. توصیه ما این است که هواگیری این وسایل سرمایشی و گرمایشی را به یک متخصص بسپارید و به صورت دوره ای آن را سرویس کنید تا مشکلی برای فن کویل به وجود نیاید.

سوالات متداول

نحوه هواگیری فن کویل با شیر اتوماتیک چگونه است؟

شیر‌های اتوماتیک برای هواگیری فن کویل مجهز به یک شناور هستند که با تغییرات فشار آب، باز و بسته می‌شوند. در نتیجه می‌توانند به طور خودکار از نفوذ هوا به داخل لوله‌ها جلوگیری کرده و مانع از ایجاد رسوب در آن‌ها شوند.

در صورتی که در فرایند هواگیری فن کویل جریان آب پایدار نشود، چه مشکلی وجود دارد؟

پایدار نشدن جریان آب در این فرایند نشاندهنده مسدود شدن لوله‌ها و وجود رسوب در آن‌ها است. در چنین مواردی نیاز به شستشوی محفظه داخلی کویل خواهید داشت.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490