8 تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

یکی از دسته بندی‌هایی که می‌توانیم برای انواع پکیج در نظر بگیریم، بر اساس وجود فن در سیستم آن‌هاست. پکیج‌های فن دار و بدون فن تفاوت‌هایی در ساختار و کارایی دارند که باید درباره آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشیم. در ادامه با رجا تاسیس همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن بپردازیم.

تفاوتهای پکیج فن دار و بدون فن

کارایی فن در عملکرد پکیج

در برخی مواقع ممکن است به اشتباه تصور کنید که از فن برای خنک کردن قطعات داخلی دستگاه استفاده می‌شود. این باور کاملا غلط است؛ چراکه فن در این پکیج وظیفه دارد که دود و محصولات به وجود آمده از احتراق درون دستگاه را به سمت خارج هدایت کند. در این حالت فن می‌تواند یک جریان فشرده در داخل پکیج به وجود آورده و از این طریق به هل دادن این گازها به سمت بیرون بپردازد. شما می‌توانید برای خرید پکیج در انواع فن دار و بدون فن با ما در رجا تاسیس تماس بگیرید.

بررسی تفاوت پکیج فن دار و بدون فن

یکی از سوالاتی که برای خریداران در زمان خرید پکیج پیش می‌آید، این است که پکیج فن دار بخریم یا بدون فن؟ این دستگاه‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که به چند نمونه از آن‌ها در این قسمت اشاره می‌کنیم.

نحوه تهویه هوا

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن از نظر تهویه هوا

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پکیج فن دار و بدون فن، مربوط به نحوه تهویه این سیستم‌هاست. در فرایند احتراق هر دو پکیج، دود تولید می‌شود که باید از دستگاه خارج شود. در مدل بدون فن این دود به دلیل ارتفاع دودکش، به سمت بالا هدایت شده و از این طریق تهویه انجام می‌شود. در پکیج فن دار قطعه‌ای به عنوان فلنج فن وجود دارد که می‌تواند به تهویه هوا کمک کرده و این دود را با هوای تازه جایگزین کند. فرایند تهویه هوا در پکیج فن دار به مراتب سریع‌تر بوده و با کیفیت بهتری انجام می‌شود.

تفاوت قطر دودکش پکیج بدون فن و فن دار

قطر دودکش را می‌توانیم دیگر تفاوت پکیج فن دار و بدون فن بدانیم که در عملکرد آن‌ها اثرگذاری بالایی دارد. تهویه و تخلیه دود پکیج‌های بدون فن تنها از طریق دودکش انجام می‌شود؛ از این رو این سیستم‌ها نیاز به دودکش با قطر 15 سانتی‌متر و ارتفاع حدود سه متر دارند. همان طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، پکیج‌های فن دار با سیستم فن اقدام به تخلیه دود می‌کنند؛ از این رو به دودکش قطوری نیاز ندارند. در اغلب مواقع از دودکشی با قطر کمتر از 6 سانتی متر برای این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

آلودگی صوتی

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن از نظر آلودگی صوتی

سر و صدای ایجاد شده از عملکرد دستگاه را می‌توانیم دیگر تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در نظر بگیریم. قطعه فلنج فن که در دستگاه‌های فن دار قرار دارد، سر و صدای بیشتری تولید می‌کند تا بتواند دود ناشی از احتراق را در مدت زمان کمتری به خارج از دستگاه هدایت کند. در حالی که دستگاه بدون فن اصلا چنین صدایی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که به دلیل نصب دستگاه فن دار در محیط خارجی، این صدای تولیدشده به هیچ عنوان باعث آزار شما نخواهد شد. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، صدای پکیج‌های فن دار هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و با انتخاب یک دستگاه باکیفیت، شاید تفاوت چندانی در این زمینه احساس نکنید.

فرق پکیج فن دار و بدون فن از نظر اندازه

پکیج‌های فن دار را می‌توانیم به عنوان سیستم جدیدتر و به‌روزتر معرفی کنیم. این دستگاه‌ها با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری ساخته شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا ابعاد پکیج فن دار در مقایسه با پکیج بدون فن کوچک‌تر باشد. این ویژگی به عنوان یک مزیت شناخته می‌شود و باعث شده تا دستگاه‌های فن دار امروزه با استقبال بیشتری روبه رو شوند.

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن از نظر محل نصب

 

تفاوت پکیج فن دار و بدون فن از نظر محل نصب

 

دیگر تفاوت پکیج فن دار و بدون فن مربوط به محل نصب این دستگاه‌هاست. پکیج‌های بدون فن معمولا در داخل ساختمان نصب شده و از طریق لوله کشی دودکش، دود حاصل از عملکرد آن‌ها تخلیه می‌شود. در حالی که سیستم‌های فن دار معمولا مناسب برای نصب در محیط‌های باز هستند.

امروزه به دلیل متراژ کم خانه‌ها و استفاده بهینه از تمام فضا، پکیج‌های فن دار با استقبال بیشتری رو به رو هستند. این سیستم‌ها در خارج از خانه نصب شده و به هیچ عنوان فضایی را در محیط داخلی اشغال نمی‌کنند.

جنس دود کش

دیگر تفاوت پکیج فن دار و بدون فن که نیاز به بررسی دارد، مربوط به جنس دودکش هر کدام از این دستگاه‌هاست. برای پکیج‌های بدون فن معمولا از دودکش سیمانی استفاده می‌شود که در داخل ساختمان ساخته شده است. در حالی که پکیج‌های فن دار نیاز به دودکش دوجداره دارند. اگر می‌خواهید بدانید دودکش دوجداره پکیج چیست مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

تفاوت ایمنی پکیج فن دار و بدون فن

تفاوت از لحاظ ایمنی، یکی از تفاوت‌های پکیج فن دار و بدون فن

به صورت کلی دستگاه پکیج را می‌توانیم از امن‌ترین سیستم‌های گرمایشی بدانیم که شما می‌توانید با اطمینان خاطر کامل از آن بهره ببرید. با این وجود بر اساس بررسی‌های انجام شده، می‌توانیم ادعا کنیم که سیستم پکیج فن دار، کمی ایمن‌تر خواهد بود. با استفاده از این سیستم‌ها می‌توانید احتمال ورود دود به محیط داخلی خانه را به میزان چشمگیری کاهش دهید. دودکش‌های این پکیج‌ها دارای کلاهک‌های مخصوصی هستند که باعث می‌شود تا دستگاه در طوفان‌ها و بارش‌های شدید هم خاموش نشود.

تفاوت قیمت پکیج فن دار و بدون فن

از دیگر تفاوت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، مربوط به قیمت این دستگاه‌هاست. تفاوت قیمت پکیج فن دار و بدون فن علاوه بر این موضوع، به فاکتورهای متعدد دیگری از قبیل ظرفیت دستگاه، برند تولیدکننده و … نیز وابسته بوده و به همین دلیل نمی‌توانیم به صورت دقیق این موضوع را مشخص کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل به تفاوت پکیج فن دار و بدون فن پرداختیم. در مواقعی که محل نصب پکیج در خارج از ساختمان مانند بالکن، پاسیو و … تعبیه شده است، باید از سیستم فن دار استفاده کنید. همچنین در صورتی که دودکش ساختمان کشش و عملکرد خوبی نداشته باشد، لازم است تا حتما به سراغ سیستم‌های فن دار بروید. شما می‌توانید انواع سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را از ما در رجا تاسیس خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید.

محل نصب پکیج فن دار و بدون فن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد؟

دستگاه فن دار باید در محیط خارجی و فضای آزاد نصب شود، در صورتی که پکیج بدون فن در محیط داخلی ساختمان نصب می‌شود.

دودکش پکیج فن دار و بدون فن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

دودکش مورد نیاز پکیج بدون فن از جنس سیمانی بوده که با ارتفاع سه متر و قطر 15 سانتی‌متر ساخته می‌شود. برای پکیج فن دار از دودکش دوجداره و قطر 6 سانتی‌متر استفاده می‌شود.

سایر مقالات

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490