پکیج و رادیاتور لورچ یا بوتان؟

اولین سوالی که هنگام خرید تجهیزات و تأسیسات گرمایشی پیش می‌آید، این است که کدام‌یک از این برندها بهتر هستند؟ بسیاری از برندهای ایرانی همچون لورچ و بوتان در شمار بهترین‌ها هستند و حتی توان رقابت با بسیاری از برندهای خارجی را نیز دارند؛ بنابراین پرسش این سوال که پکیج و رادیاتور برند لورچ بهتر است یا بوتان، یک سوال منطقی به نظر می‌آید.

پکیج بوتان بهتره یا پکیج لورچ

تنوع وسایل گرمایشی این دو برند محبوب ممکن است، مشتریان را در انتخاب بهترین نوع رادیاتور سردرگم کند. از این رو قصد داریم با مقایسه برخی از محبوب‌ترین انواع رادیاتورهای این دو برند، مسیر شما مشتریان را برای گزینش بهترین محصول متناسب با نیازتان ، هموار سازیم. با ما همراه باشید.

آیا برند های ایرانی نظیر پکیج و رادیاتور لورچ یا بوتان کیفیت لازم را دارند؟

ممکن است با این دغدغه مواجه شوید که این برندهای ایرانی کیفیت موردنیاز برای چنین تجهیزاتی را دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم کارخانه‌های صنعتی و فعال در این حوزه طی سال‌ها تجربه و آزمون و خطا توانسته‌اند به سطحی برسند که حتی با برندهای خارجی مطرح در جهان نیز به رقابت بپردازند. برندهای ایرانی بسیاری در رده تولیدکنندگان باکیفیت و مرغوب قرار می‌گیرند که پکیج و رادیاتور بوتان و لورچ از بهترین‌ نمونه‌ها محسوب می‌شوند؛ اما مزایا و معایب هر یک از این تولیدات ایرانی چیست؟ کدام محصول برتری دارد؟

معایب و مزایای هر کدام از پکیج های بوتان و لورچ

نقاط قوت و ضعف پکیج بوتان در یک نگاه!

بوتان مدل‌های بسیار متنوعی را به بازارهای جهانی عرضه می‌کند که هر یک از ظرفیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. گاهی ظرفیت‌های بالا و حتی پایین این محصولات از مزیت‌های این برند محسوب می‌شود؛ چراکه براساس نیازهای مخاطبان طراحی و ساخته شده‌اند. قیمت پکیج بوتان بسته به مدل‌ها و امکانات آن متفاوت است. از دیگر نقاط قوت تمامی مدل‌های ساخته‌شده در این شرکت، الکتروپمپ‌ها هستند که معمولا به‌صورت اتوماتیک هدایت می‌شوند. همچنین این پکیج‌ها از قابلیت مبدل‌های مختلف حرارتی برخوردار هستند که باعث می‌شود رسوب خود را به کمترین میزان ممکن برسانند.

در مقایسه پکیج لورچ یا بوتان باید بدانید که پکیج‌های ساخت بوتان قادر هستند به ترموستات‌های داخل اتاق متصل شوند. در این صورت امکان سنجش دمای محیطی برای آن‌ها بسیار آسان خواهد بود. براین‌اساس تنظیمات دمایی به راحتی صورت می‌گیرد.

بهترین مدل پکیج بوتان چیست؟

سوالی که پیش میاد اینه که کدام مدل پکیج بوتان بهتر است؟ در جواب این سوال باید گفت که اگر محدودیت مالی نداشته باشید بهترین مدل پکیج بوتان مدل پرلا پرو (perla pro) می باشد که بر اساس متراژ مورد نظر ساختمان خود میتوانید ظرفیت های مختلف آن را انتخاب و خریداری کنید. در صورت عدم اطلاع از محاسبه پکیج مورد نظرتان به مقاله راهنمای خرید پکیج مراجعه فرمایید. اما پکیج بوتان مدل های دیگریهم دارد از جمله پارما، پاویا و بیتا که مدل بیتا یکی از ارزان ترین پکیج های بوتان به حساب می آید.

برای مشاهده لیست محصولات و یا خرید بهترین پکیج بوتان به صفحه فروش پکیج بوتان مراجعه فرمایید.

از مزایای پکیج لورچ چه می‌دانید؟

با وجود آنکه بوتان الکتروپمپ دارد، قطعاتی که در مدل‌های مختلف پکیج لورچ به کار رفته است، بسیار قدرتمند هستند. این قدرت فوق‌العاده باعث می‌شود سیستم فن کویل و داکت اسپلیت کارآیی بهتری برای گرمایش کف داشته باشند. به همین علت این محصولات از این جهت بسیار ایده‌آل و کاربردی به حساب می‌آیند. دامنه ظرفیت‌ پکیج‌های لورچ به اندازه‌ای است که توان تأمین آب گرم مصرفی و گرمایش بسیاری از محیط‌‌های اداری، مسکونی و تجاری در متراژهای مختلف از 70 تا 250 متر را خواهند داشت. این ظرفیت‌ها معمولا در حدود 24 تا 32 کیلوات است.

جالب است بدانید سیستم احتراق در پکیج لورچ بسیار مناسب است؛ این مسئله مخصوصا در انواع دیواری پکیج‌های این شرکت به‌‌خوبی دیده می‌شود. به همین علت این مدل‌ها معمولا از مصرف انرژی مناسبی برخوردار هستند و رده انرژی B را به خود اختصاص می‌دهند.

بهترین پکیج لورچ چیست؟

باید بدانیم که لورچ پکیج های خود را در مدل های هرما، هیرو و آدنا با ظرفیت های مختلف تولید می کند. قیمت پکیج های این شرکت اختلاف های زیادی دارند که پران ترین آن والبته بهترین پکیج لورچ مدل آدنا می باشد. اختلاف قیمت و کیفیت پکیج های لورچ در قطعات داخلی آن ها می باشند، از مهم ترین قطعات می توان به پمپ و مبدل اشاره کرد. اپر بخواهیم پکیج های لورچ را از نظر کیفیت مقایسه کنیم به عبارت زیر خواهد بود: آدنا > هرما > هیرو

برای مشاهده همه محصولات پکیج لورچ به صفحه فروش پکیج لورچ مراجعه فرمایید

مقایسه رادیاتورهای لورچ و بوتان

به‌طور کلی رادیاتورهای گرمایشی را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مانند کیفیت، ضمانت، خدمات پس از فروش، وزن، آلیاژ و قیمت با یکدیگر مقایسه کرد. در ادامه به تفکیک به مقایسه رادیاتورهای این دو برند می‌پردازیم.

بررسی کیفیت رادیاتور دو برند لورچ و بوتان

کیفیت رادیاتورها غالباً بر اساس معیارهایی نظیر جنس بدنه، وزن، مقاومت، ظرفیت، بازدهی حرارتی و میزان سازگاری با انواع پکیج‌ها باهم متفاوت هستند.

رادیاتور لورچ

اولین نکته در مورد رادیاتورهای لورچ این است که این محصولات غالباً پنلی هستند و معمولاً رادیاتورهای پره‌ای در میان محصولات لورچ دیده نمی‌شوند. علت تمرکز لورچ بر تولید رادیاتورهای پنلی از جهت رسوب‌پذیری پایین‌تر و بازده حرارتی بالاتر در مقایسه با انواع پره‌ای است. به گونه‌ای که یک متر رادیاتور پنلی نوع PKKP با رادیاتور پانزده پره‌ای هم‌ارتفاع، برابر است. رادیاتورهای پنلی لورچ در اندازه‌های 60، 80، 100، 120، 140 و 160 سانتی‌متری موجود هستند. تنوع اندازه‌ رادیاتورهای پنلی لورچ دست مشتریان را برای انتخاب بهترین سایز وسیله گرمایشی باز می‌گذارد.

علی‌رغم جنس فولادی این رادیاتورها، رادیاتورهای پنلی لورچ امکان اتصال ایمن به دیوار را نیز دارند. ضمن اینکه این سیستم‌ها با انواع پکیج‌ها سازگار هستند. رادیاتورهای پنلی لورچ در فشار 13 بار و در ساختمان‌های مرتفع تا 22 طبقه ، عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان داده‌اند. ضمن اینکه قیمت این رادیاتورها در مقایسه با سایر رقبا پایین‌تر است.

برای مشاهده قیمت همه محصولات رادیاتور پنلی لورچ به صفحه قیمت رادیاتور پنلی لورچ مراجعه فرمایید.

رادیاتور بوتان

در میان رادیاتورهای بوتان انواع مختلفی از رادیاتورهای پره‌ای و پنلی موجود است. ابعاد و قیمت رایاتورهای پره ‌ای بوتان بسته به تعداد پره‌ها (3، 5، 7 و 10 پره) با یکدیگر متفاوت است. در عین حال برای مشتریانی که به دنبال ابعاد بسیار کوچک رادیاتور هستند، بوتان انتخاب‌های متنوعی در میان رادیاتورهای 3 و 5 پره ارائه داده است.

رادیاتورهای پره ‌ای بوتان در سه نوع ILPrimo , Vittoria , Elena، به بازار عرضه می‌شوند که مدل اخیر به سبب داشتن بالاترین ظرفیت حرارتی پرفروش‌ترین مدل بازار است. رادیاتورهای پره‌ای بوتان این امکان را به شما می‌دهد که درصورت نیاز، به تعداد پره‌ها بیفزایید. به علاوه در صورت بروز مشکل در یکی از پره‌ها، به جای جداکردن کل پره‌ها تنها کافیست، پره مورد نظر برای تعمیر جدا شود. ضمن اینکه برای تضمین کیفیت و مقاومت، بوتان از فرآیند دو مرحله‌ای رنگ رادیاتور با پوشش رنگ مایع ED و پودری استفاده کرده است. رادیاتورهای پنلی بوتان در نوع دوپنل و دو کانوکتور، تحت برند آیو به بازار عرضه می‌شود که بالاترین ضریب حرارتی را درمیان رقبای خود دارد. ضمن اینکه تولید رادیاتورهای پنلی بوتان مطابق با استانداردهای  EN442است.

برای مشاهده دیگر مدل های رادیاتور پنلی و پره ای (آلومینیومی) بوتان به صفحه های مشخص شده مراجعه فرمایید. رادیاتور پنلی بوتان ، رادیاتور آلومینیومی بوتان

انتخاب رادیاتور پنلی یا پره ای

ویژگی‌های متفاوت این دو نوع سیستم گرمایشی، کیفیت این رادیاتورها را از یکدیگر متمایز می‌کند. به‌طور دقیق نمی‌توان گفت، کدام یک بر دیگری برتری دارد؛ بلکه هر دو نوع با توجه به نیاز مشتری می‌تواند کیفیت مطلوبی دارا باشد.

رادیاتور پره‌ ای رادیاتور پنلی
وزن سبک‌تر وزن بالاتر
امکان کم یا زیاد کردن پره‌ها پنل‌های یکپارچه و سرتاسری
جنس آلیاژ آلمینیومی جنس آلیاژ فولادی
قیمت بالاتر به‌دلیل جنس آلیاژ قیمت پایین‌تر به‌ دلیل جنس آلیاژ
طولانی‌تر بودن زمان گرم شدن سرعت بالای گرم شدن رادیاتور
حفظ گرما برای مدت بیشتر و یکنواختی دمای محیط از دست دادن سریع‌تر گرما
توان حرارتی بالا حتی با تعداد پره‌های کم انتقال حرارت سریع‌تر و بیشتر
لزوم هواگیری بیشتر نیاز به هواگیری کمتر
مقاوم‌تر در برابر زنگ‌زدی و خوردگی به‌ویژه در مناطق مرطوب پوشش رنگی الکترواستاتیک و درخشندگی بیشتر
ایمن‌تر برای نصب بر دیوار به‌دلیل وزن پایین‌تر سهولت بیشتر در تمیز کردن
رسوب و گرفتگی در مبدل بیشتر است. رسوب و گرفتگی در مبدل کمتر است.
احتمال تغییر رنگ دیوار به علت حرارت‌دهی تابشی بیشتر است احتمال تغییر رنگ دیوار محل نصب کمتر است.

به‌طور کلی هر دو شرکت بوتان و لورچ سعی کرده‌اند تا انواع رادیاتورهای خود را با بهبود ویژگی‌های فنی این وسایل گرمایشی با بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه کنند. اگرچه ماندگاری رادیاتورها به نحوه نگهداری و بررسی‌های منظم این سیستم‌ها نیز بستگی دارد، اما عوامل دیگری نیز در کیفیت و طول عمر رادیاتورها مؤثرند. مانند میزان رسوب‌پذیری، میزان مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و سازگاری با پکیج و انواع سیستم‌های گرمایشی.

آلیاژ: همان‌طور که گفته شد آلیاژ به کار رفته در انواع رادیاتورهای پنلی بوتان و لورچ از جنس فولاد هستند که در مقایسه با رادیاتورهای پره‌ای که جنس آلمینیومی دارند، ارزان‌تر هستند. از این رو نصب انواع پنلی هزینه کمتری در مقایسه با انواع پره‌ای دارد.

ضمانت: رادیاتورهای پنلی آیو شرکت بوتان دارای 12 سال و رادیاتورهای پره‌ای دارای 10 سال ضمانت تعویض هستند که این امر امکان تجربه یک خرید مطمئن را برای مشتریان فراهم آورده است. شرکت پرآوازه لورچ نیز با ارائه 12 سال گارانتی طلایی برای رادیاتورهای پنلی رقابتی تنگاتنگ با رقبای خود در حمایت از حقوق مصرف کننده دارد.

کارآیی پکیج لورچ و بوتان

مقایسه کارآیی پکیج لورچ یا بوتان

راندمان مدل‌های مختلف پکیج در این شرکت‌ها به اندازه‌ای متنوع است که مقایسه و اعلام نظر قطعی در خصوص برتری یکی از این برندها کار سختی است. این آمارها بسیار نزدیک به هم هستند که کار را برای انتخاب بین این برندهای پکیج دشوار می‌کند.

معمولا مدل‌های مختلف بوتان مانند ورونا فن‌دار یا بدون فن آن در حدود 93 درصد است. این آمارها در مدل‌های آریان و آرتا از لورچ نیز برابر با 93 درصد است. به طور کلی باید گفت کارآیی مدل‌های مختلف این برندها بسیار ایده‌آل و نزدیک است. چنین ویژگی منحصربه‌فردی باعث می‌شود قیمت پکیج بوتان تفاوت چندانی با قیمت پکیج لورچ نداشته باشد.

پکیج و رادیاتور لورچ بخریم یا بوتان؟

پس از مقایسه اجمالی و بررسی در خصوص پکیج و رادیاتور برند لورچ و بوتان باید گفت که این مسئله کاملا به نظرات و سلیقه شما بستگی دارد؛ چراکه این محصولات از نظر کیفیت و ساخت بسیار مرغوب هستند و تفاوت‌ آن‌ها بیشتر به امکانات و تجهیزات آن‌ها در برخی مدل‌ها باز می‌گردد. شما باید براساس نیازها و خواسته‌های خود تصمیم بگیرید کدام‌یک از این محصولات برای شما مناسب‌تر هستند؟!

حرف آخر

شرکت‌های کوچک و بزرگی در ایران و جهان به طراحی و تولید تأسیسات و تجهیزات گرمایشی نظیر پکیج‌ها و رادیاتورها می‌پردازند که میان آن‌ها لورچ و بوتان از جمله تولیدکنندگان حرفه‌ای به حساب می‌آیند. این کیفیت باعث می‌شود انتخاب بین دو برند لورچ یا بوتان برای مشتریان کمی سخت باشد. توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک از این شرکت‌ها در مدل‌های مختلف شما را در انتخاب و خرید راهنمایی خواهد کرد. از آنجایی‌که این ویژگی‌ها در برندهای لورچ و بوتان چندان متفاوت نیست، به نظر می‌آید قیمت پکیج لورچ و بوتان تفاوت زیادی نداشته باشد. با خرید هر یک از این محصولات خرید مناسبی خواهید داشت!

فروشگاه رجا تاسیس در زمینه فروش انواع تجهیزات تهویه مطبوع از جمله فروش فن کویل نیز فعالیت دارد، در صورت نیاز به استعلام قیمت و یا خرید با ما تماس بگیرید.

دو شرکت بوتان و لورچ هردو شرکت های بزرگ در زمینه تولید انواع تجهیزات و تاسیسات ساختمانی هستند. برای انتخاب پکیج یکی از این دو شرکت کافیست تا براساس شرایط و نیاز های خود انتخاب کنیم، زیرا که لورچ یک سری مزایا و یک سری معایب دارد و شرکت بوتان نیز به همین شکل!!

در شرایط کنونی که در تحریم ها قرار داریم قیمت پکیج های خارجی بسیار گران و بی صرفه است زیرا که قطعات جانبی این نوع پکیج ها بسیار کمیاب اند و خدمات پس از فروش آنچه باید و شاید نیست. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله “پکیج ایرانی یا خارجی؟” از سایت رجا تاسیس مراجعه فرمایید.

پکیج بوتان محصولات خود را در سه نوع : آدنا، هیرو و هرما ارئه می دهد. همان طور که می دانید هر کدام از این برند ها مزایا و معایب خود را دارند.

شرکت بوتان علاوه بر پکیج در زمینه تولید آب گرمکن، رادیاتور و حوله خشک کن فعالیت دارد. بوتان از دسته برندهای قدیمی و معروف تولید کننده تاسیسات ساختمانی است. اما با این حال مزایا و معایبی دارد. برای انتخاب بین پکیج بوتان و ایران رادیاتور بهتر است بعد از مطالعه معایب و مزایای هرکدام با توجه به نیاز های خود یکی از مدل های این پکیج ها را انتخاب کنیم.

سایر مقالات

4.2/5 - (29 امتیاز)

۱۸ دیدگاه در “پکیج و رادیاتور لورچ یا بوتان؟

  1. عبادی گفت:

    سلام . ممنون از محتوای خوب و کارامدتون . اما ای کاش تمامی برند های پکیج رو باهم مقایسه می کردید. که بدونیم که این برند ها با هم چه تفاوتی هایی دارند. اگر بگید که هر کدوم هم برای چه کاربرد هایی مناسب تر ن خیلی خوب میشه . مثلا فرقی داره که برای کجا می خواییم استفاد کنیم منظورم خونه یا کارگاه هست یا مغازه و .. اینا هست

    1. رجا تاسیس گفت:

      با سلام و عرض احترام
      جناب عبادی عزیز به روی چشم تا هفته آینده انشاا… این محتوا را کامل میکنیم.
      با تشکر

  2. ظهوری گفت:

    پگیج پرلا پرو خیلی بهتره آدنا لورچه اما الان کم شده و قیمت که توی بازار هس خیلی بالاتره و به صرفه نیست برا همین آدنا لورچ هم به صرفه س هم با کیفیت وای که ایران رادیاتور واقعا افتضاح شده من داشتم سری ام جونمو اراحت کردم آدنا لورچ نصب کردم

    1. رجا تاسیس گفت:

      با سلام و عرض احترام و تبریک سال نو
      ممنون از کامنتتون
      بله متاسفانه میزان خرابی پکیج های ایران رادیاتور به شدت زیاد شده و پکیج های بوتان و لورچ به صرفه تر هستند.
      با تشکر
      رجا تاسیس

  3. اصلا از پکیج لورچ راضی نیستم😡😡😡
    هیرو ۲۴ هزار گرفتم یکماه بخدا اصلا خونه رو گرم نمیکنه و همین العان که دارم پیام میدمتون آب خونه رو برداشت و از شیر تخلیه آب امد دیر متوجه شدیم و هرکاری میکنیم با فشار درجه میره رو ۳ و باز آب میده و در انتها میگن نصب رایگان ولی باحالی که ساکن اصفهانیم و کارخونه لورچ هم اصفهانه دوتا ۱۶۰ هزار تومن پول ایاب و ذهاب گرفتن و العان که بخوان بیان برا بازدید عیب پکیجم نمیدونم بخان چغدر ازم بگیرن،ای کاش ۲۴ هزار پریو بوتان یا خارجی میگرفتم

    1. رجا تاسیس گفت:

      با سلام عرض احترام
      از این بابت صمیمانه عذر خواهی میکنیم اما باید بگوییم که شما به اشتباه مدل هیرو رو با مدل پرلا پرو اشتباه میکنید به این دلیل که هیرو از محصولات کیفیت متوسط لورچ است و پرلا پرو از محصولات ستاره دار بوتان و متاسفانه شما بین پکیج پرلا پرو ستاره دار های لورچ نیز همان طور که در بالا اشاره کردیم پرلا پرو بهتر است.
      با تشکر
      رجا تاسیس

    2. محمد صالح معصوم بیگی گفت:

      خب یک اشتباه شما اینجا هست که پکیج هیرو مقیاس اشتباهی با بوتان پرما می کنید ولی به هر حال شرکت لورچ به دلیل کیفیت بسیار مناسب مشهور است و همین طور باید بگم که شما از هر کی که خریدی میتونی با برگه گارانتی درخواست کنید تا مشکلتون حل بشه.

  4. محمد صالح معصوم بیگی گفت:

    خب یک اشتباه شما اینجا هست که پکیج هیرو مقیاس اشتباهی با بوتان پرما می کنید ولی به هر حال شرکت لورچ به دلیل کیفیت بسیار مناسب مشهور است و همین طور باید بگم که شما از هر کی که خریدی میتونی با برگه گارانتی درخواست کنید تا مشکلتون حل بشه.

  5. رحیم ذریه گفت:

    با سلام و خته نباشید تو مدل بوتان پرلا پرو و لورچ آدنا ۲۸ کدومشون صداش بیشتره یا درکل کم صدا هستن یا صداشون یکم زیاده؟

    1. modir site گفت:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز هر کدام از این پکیج ها مزایا و معایبی دارن برای انتخاب لطفا مقاله بالا را مجددا مطالعه بفرمایید.
      با تشکر

  6. عمید گفت:

    باسلام
    به نظرمن به فکر خرید برند لورچ نباشید چون واقعا برند مزخرفی هستش و مزخرف تر از آن خدمات پس از فروشش هست که فقط برا خود شون دکان باز کردند هی میان و میرن وحق ایاب ذهاب میگیرن
    من بهترین مدلش که تومتن بالا هم تعریفش کردندو خریم(ادنا۲۴۰۰۰) و هنوز ۶ ماه گارانتی داره، ۳بار تعمیرش کردم.

    1. modir site گفت:

      با سلام و عرض احترام
      متاسفیم بابت این موضوع اما ماهم یک عاملیت فروش هستیم و از افت کیفیت این شرکت اطلاعی نداریم و فقط با توجه به فیدبک مشتری به کارخانه گزارش میدهیم.
      مجدد با بابت این موضوع متاسفیم
      رجا تاسیس

  7. مریم رودکی گفت:

    سلام
    من یکسال پکیج لورچ‌ مدل آدنا خریدم اصلا راضی نیستم هرماه داریم زنگ میزنیم بیان سرویس کنن واقعا خسته شدیم من اصلا پیشنهاد نمیکنم و میخوام عوض کنم اگر واقعا پولتونو میخواید بریزید دور لورچ بخرین افتضاااااح خدمات پس از فروشم بسیار بد هیچکس قبول نمیکنه

    1. modir site گفت:

      با سلام و احترام
      متسفانه این چندمین کامنتی هست که در سایت ما از کیفیت بد و خدمات بدتر این شرکت درج شده است.
      امیدواریم شرکت لورچ فکری به این محصولاتشون بکنند.
      با تشکر
      رجا تاسیس

  8. امیر گفت:

    من تازه یک هفته است پکیج لورچ هرما ۲۴ را خریداری کردم و اصلا راضی نیستم نمایندگیم نمیتونه درست کنه بعد از ۵ لار اومدن اخر دستگاه رو برداشتن بردن ببینن چشه

    1. modir site گفت:

      با سلام و عرض احترام
      بابت این موضوع واقعا متاسفیم و امیدواریم شرکت لورچ فکری به حال این چنین محصولاتشون بکنند.
      با تشکر
      تاسیسات رجایی

  9. مجتبی گفت:

    سلام
    بنده هم متاسفانه با تبلیغات اشتباه فروشنده پکیچ لورچ هرما خریدم و هر سال زمستان که میشه با این دستگاه درگیریم. امسال سومین ساله که این دستگاه رو داریم تا دوسال اول فقط پول ایاب ذهاب می‌دادیم کلی هم منتظر نمایندگی بودیم که با هزار خواهش و تمنا بیاد یه نگاهی بندازه الان هم که ضمانتش تموم شده کلی هزینه داره
    من از دوستانی که میخوان پکیچ بخرند پیشنهاد میکنم به هیچ وجه از این برند خریداری نکنند چون هم پولتون می‌ره هم عصابتون

    1. modir site گفت:

      سلام و عرض احترام
      با توجه به کیفیت بد لورچ به تازگی این مشکل زیاد دیده میشه و بابت این مشکل صمیمانه عذر میخواهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490