مقایسه انواع پکیج بوتان

در گذشته برای گرم کردن منازل از موتورخانه استفاده می‌کردند که این موتورخانه‌ها، نیاز به اتاق جداگانه‌ای داشتند و معمولا هزینه زیادی صرف خریداری و نگهداری از آن‌ها می‌شد. به مرور زمان سیستم‌های گرمایشی دچار تغییر شدند و نسل جدیدی با نام پکیج روی کار آمدند. پکیج‌ها یک سیستم گرمایشی محبوب هستند که امروزه از آن‌ها به عنوان جانشین موتورخانه‌های قدیمی یاد می‌کنند. این سیستم‌های گرمایشی در دو نوع زمینی و دیواری تولید می‌شوند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از این پکیج‌ها را به منزل خود اضافه کنید.

بررسی و مقایسه مدل های مختلف پکیج بوتان با یکدیگر

پکیج‌ها تحت استانداردهای برندهای مختلفی تولید می‌شوند که پکیج‌های بوتان یکی از بهترین آن‌ها است. برای شناخت انواع برندهای پکیج به صفحه فروش انواع پکیج دیواری و زمینی مراجعه فرمایید. در این مقاله به مقایسه و توضیح ویژگی های هریک از پکیج های بوتان می پردازیم.

روند فعالیت‌های شرکت بوتان

شرکت بوتان نخسین بار در سال 1332 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اولین اجاق گاز خود را در سال 1335 عرضه کرد. در طی سال‌های بعد بوتان محصولات پرکاربرد دیگری نظیر آبگرمکن دیواری، بخاری، سیلندرگاز مایع و… را روانه بازار کرد و در سال 1372 اولین نسل پکیج‌های خود را تولید کرد. پکیج دیواری بوتان در اصفهان با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شد و بوتان در سال 1380 با کمپانی ایتالیایی ریللو یک قرارداد جهت مونتاژ قطعات پکیج بوتان به ثبت رسانید. در دهه 1380 استفاده از پکیج در داخل ایران هم افزایش یافت و پکیج‌های بوتان در جایگاه برترین پکیج‌های کشور جای گرفتند. بوتان امروز مدل‌های متنوعی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

مدل های مختلف پکیج بوتان

مدل‌های مختلف پکیج بوتان

انواع پکیج بوتان دارای تنوع زیادی بوده و برخی از مدل‌های آن به مرور زمان از رده خارج شده‌اند. بوتان در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی چهار محصول گذاشته است و آن‌ها را با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌کند. مدل‌های پکیج بوتان عبارتند از:

  • پکیج دیواری بیتا: ارزان‌ترین پکیج تولید شده توسط بوتان، مدل بیتا است که با ظرفیت‌های 22 و 24 کیلوواتی تولید می‌گردد. قطعات بکار رفته در پکیج بیتا بوتان تولید ایران و سایر کشورهای آسیایی بوده و کیفیت آن‌ها توسط خود برند بوتان تایید شده است.
  • پکیج دیواری پرلا پرو: این پکیج را می‌توان بهترین پکیج برند بوتان نامید که با ظرفیت‌های 24، 28 و 32 کیلوواتی تولید می‌شوند. پکیج دیواری پرلا پرو بوتان برای خانه‌هایی تا مساحت 250 متر مربع کاربردی خواهد بود. بر روی پکیج پرلا پرو یک نمایشگر دیجیتال نصب شده و تمام قطعات آن در ایتالیا تولید شده است. پرلا پرو دارای سیستم هواگیری خودکار، پمپ سه سرعته ساخت دانمارک، شیر سه طرفه تولید ایتالیا، سیستم احتراق و…. است.
  • پکیج دیواری پارما: این پکیج‌ها نسبت به پکیج‌های پرلا پرو دارای ظرفیت کمتری بوده و در ظرفیت‌های 22 و 24 کیلووات تولید می‌شوند. از این پکیج‌ها می‌توان برای منازلی تا مساحت 140 متر استفاده کرد. پکیج پارما دارای سیستم عیب یابی الکترونیکی است و تمام قطعات آن در اروپا ساخته شده است.
  • پکیج دیواری پاویا: از جمله جدیدترین محصولات برند بوتان، پکیج پاویا است که بهترین مدل پکیج بعد از پکیج دیواری پرلا نام دارد. این پکیج دارای صفحه نمایش دیجیتال و سیستم عیب یابی الکترونیکی بوده که این سیستم کد خطا را برای شما به نمایش می‌گذارد؛ پس از مشاهده کد خطا با کمک آن می‌توانید عیب پکیج دیواری را شناسایی کنید.

تفاوت پکیج پرلا و پرلاپرو در چیست

تفاوت پکیج پرلا پرو و پرلا در چیست؟

عمده تفاوت پکیج پرلا و پرلا پرو در برد آن‌ها است. بردی که در ساخت پکیج پرلا استفاده شده با برد پرلا پرو فرق دارد و به هنگام تعویض باید به مدل آن توجه کنید. در داخل پکیج یک قطعه به نام محرک شیر سه طرفه وجود داشته که وظیفه تعویض مسیر آب را بر عهده دارد. در پکیج پرلا، برق با ولتاژ 220 ولت به سمت محرک شیر سه طرفه ارسال می‌شود و در پکیج پرلا پرو ولتاژ آن 24 ولت است. مدل پرلا دیگر تولید نشده و ورژن ارتقا یافته آن پکیج پرلا پرو است.

تفاوت RSI با I چیست؟

یکی از مهم‌ترین قطعات انواع پکیج بوتان، فن آن است که برخی از مدل‌ها فاقد آن بوده و برخی دارای فن هستند. فن، دود و گازهای سمی را به سمت محیط بیرونی هدایت کرده و از گازگرفتگی جلوگیری می‌کند. فن‌های نصب شده در داخل پکیج تمامی دود موجود را از پکیج خارج کرده و به بیان بهتر امنیت دستگاه را تضمین می‌کنند. معمولا از پکیج‌های فن دار زمانی استفاده می‌شود که مصرف کننده تصمیم می‌گیرد پکیج خود را بر روی تراس نصب کند. در صورتی که قصد نصب پکیج در فضای آشپزخانه را دارید، پکیج بدون فن هم پاسخ گوی نیاز شما خواهد بود.

پکیج‌های فن دار امنیت بالاتری داشته اما قیمت آن‌ها هم از مدل بدون فن بالاتر است و به همین دلیل برخی افراد ترجیح می‌دهند مدل بدون فن را خریداری کنند. برند بوتان برای تفکیک پکیج‌های فن دار از پکیج‌های بدون فن، از کلمات RSI و I استفاده کرده است که پکیج‌هایی که در اسم آن‌ها “I” درج شده بدون فن بوده و پکیج‌های “RSI” فن دار هستند.

انتخاب پکیج مناسب با تکیه بر متراژ

انتخاب پکیج مناسب با تکیه بر متراژ

زمانی که برای خرید پکیج به بازار مراجعه کنید، با ظرفیت‌های 24، 28، 30، 35 روبه‌رو خواهید شد و شاید در هنگام انتخاب کمی گیج شوید. متراژ منزل شما تعیین می‌کند که چه پکیجی برای استفاده در آن مناسب است.

  • پکیج با ظرفیت 24 کیلووات: تا متراژ 150 مترمربع
  • پکیج با ظرفیت 28 کیلووات: متراژ‌هایی بالای 150 متر مربع و کمتر از 220 مترمربع
  • پکیج با ظرفیت 30 کیلووات: متراژ‌هایی بالای 220 متر مربع و کمتر از 300 مترمربع
  • پکیج با ظرفیت 35 کیلووات: متراژ‌هایی بالای 300 متر مربع و کمتر از 350 مترمربع

ویژگی مدل‌های پکیج بوتان و مقایسه آنها با یکدیگر

با بررسی خصوصیات چهار مدل انواع پکیج بوتان، می‌توان بسته به نیاز خود بین این مدل‌ها یکی را انتخاب کنید. پکیج‌های بوتان از لحاظ ویژگی‌ها، امکانات و قیمت با هم تفاوت دارند که در ادامه به توضیح این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

1) دیواری یا زمینی بودن: پکیج‌ها می‌توانند دیواری یا زمینی باشند که بسته به مشخصات هر کدام می‌توان پکیج زمینی یا دیواری را انتخاب کرد. عمده تفاوت این دو در محل نصب آن‌هاست، پکیج‌های زمینی بر روی زمین قرار گرفته و نیاز به فضای خاصی دارد اما پکیج دیواری، روی دیوار نصب می‌گردد و هیچ فضایی از اتاق را اشغال نخواهد کرد. پکیج زمینی از لحاظ اندازه و ظرفیت حرارتی بزرگ‌تر از نوع دیواری است و برای آپارتمان‌ها استفاده از آن توصیه نمی‌شود زیرا بخشی از ساختمان را اشغال می‌کند. پکیج زمینی بیشتر مناسب مکان‌های پر جمعیت مانند بیمارستان یا ساختمان‌های بسیار بزرگ است که نیاز به یک پکیج قوی برای تامین آب گرم دارند؛ در غیر این صورت پکیج دیواری وظیفه خود را در منازل به نحو احسن انجام خواهد داد. پکیج‌های تولید شده برند بوتان همگی مصرف خانگی داشته و از نوع دیواری هستند.

پکیج های آنالوگ و دیجیتال بوتان

2) آنالوگ و دیجیتالی بودن: پکیج‌های دیجیتالی بوتان، دارای یک صفحه نمایش دیجیتال بوده که دمای آب، حالت گرما یا سرما و… را بر روی آن به نمایش می‌گذارد. از این صفحه نمایش جهت عیب‌یابی پکیج هم استفاده می‌کنند و در صورت بروز مشکل در پکیج، یک کد بر روی صفحه دیجیتال نشان داده می‌شود تا متوجه مشکل محصول شوید. برای چک کردن کد خطا تنها کافیست به کاتالوگ و دفترچه راهنمای پکیج مراجعه کنید. این قابلیت به تعمیر کاران هم کمک زیادی خواهد کرد و شما با آگاهی از کد خطا، می‌توانید هزینه تعمیر را تخمین بزنید.

_ دو مدل پکیج پرلا پرو و پاویا دارای صفحه نمایش دیجیتال و دو مدل پارما و بیتا فاقد آن هستند. محصولات آنالوگی اغلب قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات مجهز به صفحه نمایش دیجیتال دارند و همین امر تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه می‌گذارد.

3) ظرفیت حرارتی: به میزان حرارتی که پکیج قادر به تولید آن باشد، ظرفیت حرارتی آن می‌گویند که هر چه ظرفیت حرارتی یک پکیج بیشتر باشد، فضای بیشتری را گرم می‌کند. هر کدام از پکیج‌های پکیج بوتان دارای ظرفیت مشخصی هستند که طبق اعلام خود بوتان، پکیج با ظرفیت 24، مناسب فضایی با متراژ 180 مترمربع است. بوتان جهت تولید یک پکیج مقرون به صرفه، محصولی با ظرفیت حرارتی 22000 هم تولید کرده است که برای منازلی با متراژ 140 جواب‌گو خواهد بود. ظرفیت حرارتی چهار مدل پکیج بوتان عبارت است از:

  1. پکیج بوتان بیتا: ظرفیت 22 و 24 کیلوواتی
  2. پکیج بوتان پارما: ظرفیت 22 و 24 کیلوواتی
  3. پکیج بوتان پاویا: ظرفیت 24 کیلوواتی
  4. پکیج بوتان پرلا پرو: ظرفیت 24، 28 و 36 کیلوواتی

_ هر چه ظرفیت حرارتی یک دستگاه بشتر باشد، طبیعتا قیمت بالاتری هم خواهد داشت. از پکیج پرلا پرو 36 کیلوواتی باید در متراژ‌های بزرگ استفاده کرد و برای منازل کوچک‌تر مدل 24 کیلوواتی آن هم کافی خواهد بود. برای محاسبه ظرفیت حرارتی پکیج دیواری متناسب با فضای مورد نظرتان به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

4) قیمت: قیمت هر کدام از انواع پکیج بوتان به امکانات آن بستگی خواهد داشت. برخی از این پکیج‌ها تولید آسیا بوده و قطعات برخی از آن‌ها در اروپا تولید می‌شود که این مورد هم نقش پر رنگی در قیمت آن‌ها دارد. پکیج بیتا ارزان‌ترین پکیج بوتان است و پس از آن پکیج دیواری پارما قرار می‌گیرد. قیمت پکیج پاویا نسبت به دو مدل قبلی بالاتر بوده و پکیج پرلا پرو گران‌ترین نوع پکیج بوتان است. آنالوگ بودن مدل‌های بیتا و پارما باعث شده که این دو محصول قیمتی مقرون به صرفه‌تر داشته باشند.

پکیج دیواری فن دار و بدون فن بوتان

5) فن‌دار با بدون فن: فن‌ها در پکیج وظیفه دفع دود از داخل محفظه احتراق را بر عهده دارند و مدل‌های فن‌دار گران‌تر از مدل‌های بدون فن خواهند بود. در مدل‌های بدون فن دود داخل محفظه احتراق به صورت طبیعی دفع شده و از امنیت کمتری نسبت به پکیج فن دار برخوردار است. امروزه بوتان تمام پکیج‌های خود را با فن تولید می‌کند تا امنیت بیشتری به منزل شما هدیه دهد.

تفاوت پکیج های تک مبدل و دو مبدل

6) تک مبدل یا دو مبدل: پکیج دارای دو کاربرد مختلف است؛ از آن می‌توان به عنوان سیستم گرمایشی استفاده کرد و در کنار آن وظیفه گرم کردن آب منزل را نیز به آن سپرد. به عبارت دیگر پکیج‌ها به صورت همزمان هم آبگرمکن و هم بخاری هستند. در داخل پکیج دو مدار نصب شده‌ است که یکی وظیفه گرم کردن آب و دیگری وظیفه گرمایش محیط را بر عهده دارد.

اگر پکیجی تک مبدل باشد بدین معناست که هر دو مدار آن از یک مبدل استفاده می‌کنند و در پکیج‌های دو مبدل، برای هر کدام از مدارها یک مبدل جداگانه در نظر گرفته‌اند. رسوب گیری مدل‌های دو مبدله راحت‌تر بوده و آب گرم یکنواخت‌تری تولید می‌کنند از همین رو قیمت بالاتری هم دارند. لازم به ذکر است که تمام پکیج‌های برند بوتان دو مبدله هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت پکیج تک مبدل و دو مبدل پیشنهاد می‌کنیم به مقاله مشخص شده مراجعه فرمایید.

7) کیفیت ساخت: در هنگام خرید هر وسیله‌ای، باید به کیفیت ساخت قطعات آن توجه کرد زیرا کیفیت قطعات، تضمین کننده طول عمر آن محصول خواهد بود. کیفیت ساخت قطعات مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت پکیج‌ها است و به همین دلیل گران‌ترین پکیج بوتان، مدل پرلا پرو است. تمام قطعات پرلاپرو ساخت کشورهایی اروپایی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از لحاظ کیفیت ساخت می‌توان انواع پکیج بوتان را به این ترتیب مرتب کرد.

  1. پکیج پرلا پرو
  2. پکیج پاویا
  3. پکیج پارما
  4. پکیج بیتا

_ پکیج بیتا بعد از اعمال تحریم‌ها تولید شد و به همین دلیل به جای قطعات اروپایی، از قطعات چینی یا ایرانی در ساخت آن کمک گرفتند و امروزه اقتصادی‌ترین پکیج بوتان همین مدل است که قیمتی پایین دارد.

سیستم ضد یخ زدگی پکیج های دیواری بوتان

8) سیستم ضد یخ زدگی: زمانی که پکیجی به سیستم ضد یخ زدگی مجهز باشد، در صورت رسیدن دمای دستگاه به پایین‌تر از 7 درجه سانتی گراد، سیستم حرارتی پکیج به صورت خودکار روشن شده و دمای آب را بالا می‌برد تا یخ زدگی صورت نگیرد. زمانی که در سفر هستید یا برای چند روز به خانه سر نمی‌زنید، با فعال بودن این سیستم دیگری نگرانی بابت یخ‌ زدگی پکیج در فصل سرما نخواهید داشت. اگر یخ زدگی در داخل پکیج صورت گیرد، لوله‌ها و رادیاتور شکسته و دچار مشکل می‌شوند و در نتیجه باید هزینه زیادی را صرف تعمیرات کنید. تمام پکیج‌های بوتان مجهز به سیسیتم ضد یخ زدگی هستند.

9) سیستم عیب یابی پیشرفته: مدل‌هایی که به صفحه نمایش دیجیتال مجهز هستند از سیستم عیب‌یابی هم بهره می‌برند. دو مدل پرلا پرو و پاویا از این قابلیت بهره خواهند برد و در صورت بروز مشکل در محصول، با نمایش یک کد به شما اطلاع می‌دهد که مشکل پکیج چیست. پس از مشاهده کد با مراجعه به لیست کدها، خطای مورد نظر را پیدا کرده و اقدام به تعمیر آن نمایید. در مقاله انواع ارورهای پکیج بوتان و چگونگی رفع آنها لیست کاملی از کدهای خطای پکیج بوتان آورده شده است درصورت تمایل به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

کشور سازنده قطعات پکیج‌های بوتان

بوتان در دهه 1380 به واسط قراردادی که با یکی از شرکت‌های ایتالیایی امضا کرده بود، تعدادی از قطعات خود را به کمک کارخانجات اروپایی تامین می‌کرد و به همین دلیل پکیج‌های آن از کیفیت بسیار بالایی برخودار هستند. این روند تا زمان تولید پکیج بیتا ادامه داشت. در هنگام عرضه پکیج بیتا، ایران تحریم شد و بوتان از قطعات تولید شده داخلی و چینی کمک گرفت؛ این محصول دارای قطعاتی با کیفیت مناسب آسیایی و قیمت مقرون به صرفه است.

قطعات مهم سایر پکیج‌ها معمولا از کشورهای اروپایی فرستاده می‌شد. قطعات اروپایی بکار رفته در دو مدل پکیج پرلا پرو و پاویا شامل مبدل ثانویه ایتالیایی، فناوری ایمنی تخلیه گاز ایتالیایی، شیر سه طرفه دانمارکی، فن ایتالیایی، برد ایتالیایی، پمپ و مجموعه هیدرولیک دانمارکی است. پکیج پارما نیز که جزء پکیج‌های میان رده محسوب می‌شود هم مجهز به قطعات اروپایی و ایرانی است و فناوری ایمنی تخلیه گاز، فن و پمپ آن محصول کشور ایتالیاست.

پرداختن به تفاوت پکیج پارما و بیتا

تفاوت پکیج پارما و بیتا

پارما و بیتا ارزان‌ قیمت‌ترین پکیج‌های بوتان هستند که به دلیل قیمت مناسب، فروش خوبی هم تجربه کرده‌‌اند. هر دو پکیج آنالوگ بوده و تقریبا امکانات مشابهی را به مصرف کننده هدیه می‌دهند اما پکیج پارما کیفیت قطعات بهتری نسبت به مدل بیتا دارد. چهار قطعی اصلی بکار رفته در مدل پارما ساخت اروپا بوده ولی در مدل بیتا، تمام محصولات تولید آسیا استفاده شده است که همین مورد سبب کیفیت بهتر پارما و قیمت بالاتر آن شده است. هر دو مدل با ظرفیت‌های 22000 و 24000 عرضه می‌شوند و به دو مبدل و یک فن مجهز شده‌اند.

پرداختن به تفاوت پکیج پرلا پرو و پاویا

تفاوت پکیج پرلا پرو و پاویا

پکیج پرلا پرو بهترین و گران‌ترین پکیج خانواده بوتان است که با امکانات بی‌نظیری تولید شده است. پکیج پاویا از لحاظ امکانات نزدیک به پکیج پرلا پرو است و هر دو دارای امکانات نظیر سیستم عیب یاب الکترونیک، فن، دو مبدل، سیستم ضد یخ زدگی و … هستند اما عمده تفاوت آن‌ها در ظرفیت دو پکیج است. پکیج پاویا تنها با ظرفیت 24 کیلووات تولید شده و برای منازلی با متراژ 140 متر مفید خواهد بود اما پکیج‌های پرلا پرو با سه ظرفیت مختلف عرضه می‌شود و برای متراژ‌های بزرگ هم کاربردی است. مدل پاویا از لحاظ مشخصات تقریبا شبیه به پکیج پارما است با این تفاوت که در کنار تمامی آن امکانات، به یک صفحه نمایش دیجیتال و سیستم عیب یاب هم مجهز شده است.

مقایسه شکل ظاهری پکیج‌ها با یکدیگر

تمامی انواع پکیج بوتان تقریبا دارای شکل ظاهری یکسانی هستند و در رنگ سفید به بازار عرضه می‌شوند. دو مدل بیتا و پارما فاقد صفحه نمایش دیجیتال بوده و هیچ فضایی برای نصب آن اختصاص نیافته است؛ اما در پکیج پاویا در کنار شیرهای تنظیم درجه، یک صفحه نمایش کوچک قرار دارد که بر روی آن می‌توان اطلاعاتی مانند کد خطا را مشاهده کرد. پکیج پرلا پرو دارای طراحی نسبتا متفاوتی نسبت به سه مدل دیگر است که بر روی صفحه نمایش و شیرهای تنظیم آن یک محافظ قرار گرفته است که این درب ظاهری شیک و زیبا به پکیج هدیه می‌دهد.

از لحاظ ابعاد پکیج بیتا و پارما دارای عرض 400 میلی‌متر، ارتفاع 740 میلی‌متر و عمق 332 میلی‌متری هستند. مدل پاویا عرضی 400 میلی‌متری داشته و ارتفاع آن مانند مدل دیگر 740 میلی‌متر است اما عمق 340 میلی‌متری دارد. پکیچ پرلا پرو هم از لحاظ عرض و ارتفاع مشابه مدل‌های دیگر است و تنها عمق آن به 345 میلی‌متر می‌رسد.

مشخصات فنی مدل‌های مختلف پکیج دیواری بوتان

1) پکیج بیتا

پکیج بیتا تحت نظر شرکت قطعات الیکا، با استانداردهای بوتان در سال 1397 تولید و به بازار عرضه شد. این پکیج دارای قیمت مناسبی است و مقرون به صرفه‌ترین پکیج بوتان به شمار می‌رود. پکیج بیتا به دو مبدل حرارتی و فن مجهز شده بوده و دارای کیفیت ساخت بالایی است.

مشخصات فنی پکیج دیواری بوتان مدل بیتا

مشخصات فنی پکیج بیتا:

  • مجهز به فن و محفظه احتراق
  • سیستم بای‌پس خودکار
  • هواگیری اتومات
  • تنظیم خودکار گاز
  • ضد نوسان دمای آب
  • ست هیدرولیک از جنس پلیمر
  • محدود کننده حداکثر دمای آب در مدار گرمایشی پکیج
  • شیر سه طرفه
  • شیرگاز بویلر زون
  • ضد یخ زدگی
  • دارای فن آوری توربولاتور
  • پمپ سیرکولاتور 3 سرعته
  • پمپ موتوژن تبریز
  • حداکثر دمای آب مدار گرمایش: 90 درجه سانتی‌گراد

پنل پکیج بیتا

بر روی پنل پکیج بیتا چهار قسمت مختلف مشاهده خواهید کرد. نمایشگر دایره‌ای شکل سمت چپ، فشار آب مدار گرمایش را به نمایش می‌گذارد و ال‌ای‌دی کوچک بالای آن، وضعیت عملکرد پکیج دیواری را به مصرف کننده اعلام می‌کند. دو دسته یا پیچ دیگر بر روی پنل وجود دارند که یکی برای تنظیم مدار آبگرم و دیگری برای انتخاب وضعیت استفاده می‌شود. انتخاب وضعیت می‌تواند یکی از حالات وضعیت تابستانی یا زمستانی باشد.

2) پکیج پارما

به وسیله پکیج پارما، از یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب برخوردار خواهید شد. این پکیج آنالوگ بوده و به همین دلیل قیمت کمتری نسبت به مدل‌های پرلا پرو و پاویا دارد.

مشخصات فنی پکیج دیواری بوتان مدل پارما

مشخصات فنی پکیج پارما:

  • محفظه احتراق بسته فن دار
  • سیستم جرقه زن خودکار
  • قابل اتصال به ترموستات اتاق
  • هواگیری خودکار
  • ضد نوسان دمای آب گرم
  • سیستم حفاظت از شعله
  • تخلیه گازهای احتراق
  • مجهز به سیستم صد یخ زدگی
  • شیر سه طرفه
  • قابلیت تنظیم حداقل و حداکثر فشار آب گرمایشی
  • بای‌پس خودکار
  • راندمان بالا 93

پنل پکیج پارما

به وسیله پنل پکیج قرار گرفته بر روی پکیج پارما قادر خواهید بود وضعیت کاری دستگاه را مشخص کنید. دمای آب مدار گرمایش با یکی از پیچ‌های پنل تنظیم می‌شود و یک ال‌ای‌دی کوچک عملکرد محصول را نشان می‌دهد.

3) پکیج پاویا

پکیج پاویا از جدیدترین محصولات برند بوتان است که قطعات آن تولید کشورهای اروپایی است. پکیج پاویا دارای یک صفحه نمایش دیجیتال است که در صورت بروز مشکل کد خطا بر روی آن اعلام می‌‌گردد، به همین دلیل قیمتی بالاتر نسبت به مدل پارما دارد اما تقریبا از امکانات مشابهی برخوردار هستند.

مشخصات فنی پکیج دیواری بوتان مدل پاویا

مشخصات پکیج پاویا

  • مجهز به قطعات با کیفیت اروپایی
  • سیستم جرقه زن خودکار
  • مجهز به محفظه احتراق بسته
  • قابل اتصال به ترموستات اتاق
  • تامین آب گرم مورد نیاز در کمترین زمان ممکن
  • سیستم عیب یاب الکترونیکی پیشرفته
  • هواگیری خودکار
  • سیستم بای‌پس
  • سیستم ضد نوسان دمای آب گرم
  • شیر سه طرفه
  • قابلیت تنظیم حداقل و حداکثر فشار آب گرمایشی
  • دفع گازهای ناشی از احتراق
  • سیستم تخمین عملکرد دستگاه
  • مجهز به دو مبدل حرارتی
  • دارای 90% راندمان

پنل پکیج پاویا

در این مدل یک صفحه نمایش دیجیتال در سمت چپ واقع شده است که کدهای خطای محصول را نمایش می‌دهد. در این صفحه نمایش دمای آب گرم هم نشان داده می‌شود و در صورت بروز نقص فنی مشکل را به شما اعلام می‌کند. در صورتی که آب داخل محصول کم باشد، بر روی نمایشگاه اخطار آن را دریافت خواهید کرد. در کنار تمامی این امکانات، تمام سیستم‌های فعال پکیج مانند سیستم ضد یخ‌زدگی را برای شما مشخص می‌کند. سه پیچ در کنار این صفحه نمایش وجود دارند که وظیفه تنظیم دمای آبگرم، انتخاب وضعیت و فشار آب مدار بسته را بر عهده دارند.

4) پکیج پرلا پرو

پیشرفته ترین پکیج خانواده بوتان، پرلا پرو است که امکانات زیادی را به مصرف کننده هدیه می‌دهد. قطعات این پکیج ساخت ایتالیا و دانمارک بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند. قبلا پکیج پرلا پرو با نام پرلا به بازار عرضه می‌شد؛ پس از مدتی با ایجاد تغییرات و امکانات گسترده‌تر نام پرلا پرو را به خود گرفت و امروزه با همین نام تولید می‌گردد.

مشخصات فنی پکیج دیواری بوتان مدل پرلا پرو

مشخصات پکیج پرلا پرو

  • تولید شده توسط قطعات با کیفیت اروپایی
  • سیستم جرقه زن خودکار
  • فناوری آیونایز جهت جلوگیری از خاموش شدن شعله
  • مجهز به محفظه احتراق بسته
  • قابل اتصال به ترموستات اتاق
  • سیستم تخلیه گاز بی صدای ایتالیایی
  • تامین آب گرم مورد نیاز در کمترین زمان ممکن
  • سیستم عیب یاب الکترونیکی پیشرفته با نمایش 25 خطای کارکرد
  • هواگیری خودکار
  • سیستم بای‌پس خوکار
  • سیستم ضد نوسان دمای آب گرم
  • سیستم ماژولار مدرن به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی
  • شیر سه طرفه
  • قابلیت تنظیم حداقل و حداکثر فشار آب گرمایشی
  • دفع گازهای ناشی از احتراق
  • سیستم تخمین عملکرد دستگاه
  • مجهز به دو مبدل حرارتی

پنل پکیج دیواری پرلا پرو

بر روی پنل این پکیج یک درب نصب شده که با باز کردن آن، صفحه نمایشی دیجیتال مقابل چشمان شما ظاهر می‌شود. بر روی صفحه نمایش وضعیت کلی دستگاه، سیستم‌های فعال، کدهای عیب‌یابی، دمای آب گرم و … نمایش داده خواهد شد. بر روی پنل یک پیچ قرار گرفته که تعیین کننده وضعیت دستگاه خواهد بود؛ حالت تابستانه یا زمستانه پکیج توسط این قسمت کنترل می‌شود. دمای آب گرم و اب مدار بسته هم توسط این پنل قابل تنظیم هستند.

بهترین پکیج دیواری بوتان

بهترین نوع پکیج دیواری بوتان، پکیجی خواهد بود که با توجه به متراژ منزل شما تهیه شود. همانطور که اشاره شد هر کدام از پکیج‌ها دارای ظرفیت مشخصی بوده و توانایی گرم کردن مساحت خاصی را دارند، از همین رو به هنگام خرید یک پکیج دیواری باید اطمینان کسب کنید که ظرفیت آن پاسخ گوی نیاز شما باشد. معمولا برای زیر بنای 150 متری از پکیجی با ظرفیت 24 کیلووات بهره می‌برند و برای متراژهای 250 تا 350 متر، پکیج 36 کیلوواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درکنار ظرفیت پکیج، باید به امکانات و کیفیت قطعات آن هم توجه کنید. پکیج پرلا پرو را می‌توان بهترین پکیج دیواری بوتان دانست زیرا در کنار صفحه نمایش دیجیتال، تمامی امکانات یک پکیج پیشرفته را به مصرف کنندگان عرضه می‌کند. وجود صفحه نمایش سبب شده راحت‌تر مشکل محصول را پیدا کرده و آن را برطرف سازید. این پکیج قیمتی بالاتر از سایر پکیج‌های بوتان دارد اما ارزشش را خواهد داشت. تمامی قطعات پکیج پرلا پرو ساخت اروپاست و برای مدت زمان طولانی شما را همراهی خواهد کرد.

توصیه های مهم در خرید و نگهداری از پکیج های بوتان

توصیه‌های مهم در خرید و نگهداری از پکیج‌های بوتان

  • پکیج دیواری را در بالای گاز یا هر گونه وسایل گرمازای دیگری نصب نکنید.
  • حداقل فضا برای نصب پکیج 64 متر مربع است. در صورتی که فضای مورد نظر شما کمتر از این مقدار است، قبل از خرید با کارشناسان بوتان مشورت داشته باشید.
  • مواد قابل اشتعال را در کنار پکیج قرار ندهید.
  • با قطعی برق، هیچ عمل اضافه‌ای روی پکیج ایجاد نکنید زیرا خود دستگاه به صورت خودکار، فعالیت را متوقف کند.
  • قبل از تعویض قطعات یا تمیز کردن پکیج، آن را از برق بکشید.

محصولات مختلف بوتان

تولیدات برند بوتان طیف وسیعی از وسایل گرمایشی را شامل می‌شود و از جمله محصولات آن می‌توان به پکیج دیواری، آبگرمکن، رادیاتور آلومینیومی و رادیاتور حوله خشک کن اشاره کرد. در کنار تمامی این محصولات، وسایل جانبی مانند دریچه هوشمند، دودکش استیل، محافظ برق، سختی گیر پلی فسفات و … هم تحت نظر برند بوتان تولید می‌گردد. بوتان در گذشته مدل‌های مختلفی از پکیج‌های دیواری را تولید می‌کرد اما به مرور زمان، مدل‌های پکیج خود را به چهار دسته فعلی محدود کرد و در حال حاضر تنها مدل‌های بیتا، پارما، پاویا و پرلا پرو به بازار عرضه می‌شوند.

اگر به دنبال تهیه یک پکیج ارزان قیمت هستید و صفحه نمایش دیجیتال برای شما ضروری محسوب نمی‌شود، پکیج دیواری بیتا بوتان می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما به شمار رود. این پکیج با قطعات ایرانی و چینی تولید شده و کیفیت قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارند. از سمت دیگر اگر یک پکیج همه چی تمام با تمامی امکانات موجود را ترجیح می‌دهید با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید پکیچ پرلا پرو بوتان را خریداری نمایید. دو مدل پارما و پاویا، پکیج‌های میان رده بوتان هستند که مدل پاویا دارای صفحه نمایش دیجیتال و مدل پارما فاقد آن است که همین امر هم سبب کاهش قیمت آن نسبت به مدل پاویا گشته است.


-3%مشخصات و قیمت پکیج دیواری بوتان PARMA 26RSI DIGITAL

افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل پارما 26000 دیجیتال

9,570,000 تومان

-3%مشخصات و قیمت پکیج دیواری بوتان PARMA 24RSI DIGITAL

افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل پارما 24000 دیجیتال

9,250,000 تومان

-5%مشخصات و قیمت پکیج دیواری بوتان BITA 26000 RSI

افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل بیتا 26000

7,500,000 تومان

اتمام موجودیپکیج دیواری بوتان مدل PERLA PRO 24RSI

اطلاعات بیشتر
مشاهده سریع
بستن

پکیج بوتان پرلا پرو 24000 در اصفهان

11,500,000 تومان

اتمام موجودیپکیج بوتان مدل pavia24rsi

اطلاعات بیشتر
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل PAVIA 24RSI

10,700,000 تومان

پکیج بوتان مدل perla pro 28 rsl

اطلاعات بیشتر
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان پرلا پرو 28000

استعلام قیمت تماس با 09132025490


-5%پکیج بوتان مدل bita22

افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل BITA 22

6,970,000 تومان

-5%پکیج بوتان مدل bita24

افزودن به سبد خرید
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل BITA 24

7,220,000 تومان

اتمام موجودیپکیج بوتان مدل parma24rsi

اطلاعات بیشتر
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل PARMA 24RSI

استعلام قیمت تماس با 09132025490


اتمام موجودیپکیج بوتان مدل parma22rsi

اطلاعات بیشتر
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل PARMA 22RSI

0 تومان

پکیج بوتان مدل perla pro 32 rsl

اطلاعات بیشتر
مشاهده سریع
بستن

پکیج دیواری بوتان مدل PERLA PRO 32RSI

استعلام قیمت تماس با 09132025490

سایر مقالات

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490