مزایا و معایب حوله خشک کن

حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که اغلب در فضاهای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رادیاتورها علاوه بر گرم کردن محیط، با داشتن ظاهری خاص به‌عنوان یکی از لوازم دکوری نیز کاربرد دارند. این دستگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که به آسانی به دیوار متصل شوند و فضای زیادی را اشغال نکنند. رادیاتور حوله ای گرمای موردنیاز خود را از سیستم گرمایشی ساختمان تأمین می‌کند. برای اینکه با مزایا و معایب این وسایل حرارتی بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب حوله خشک کن

مزایای حوله خشک کن

آشنایی با مزایای رادیاتور حوله خشک کن به ما کمک می‌کند مطمئن شویم آیا به چنین وسیله‌ای در منزل نیاز داریم یا خیر. اگر در رابطه با خرید حوله خشک کن تردید دارید، بد نیست نگاهی به مزایای آن بیندازید.

1) قابل استفاده برای گرم کردن محیط

این رادیاتورها فقط مختص به حمام و دستشویی نیستند‌. از حوله خشک کن به‌عنوان یک وسیله گرمابخش در آشپرخانه‌ها، ورودی ساختمان، انباری‌ها، زیر زمین‌ها و حتی در اتاق‌های خواب کوچک نیز استفاده می‌شود‌.

2) تنوع بالا در شکل و ابعاد

انتخاب رادیاتور مناسب برای ساختمان‌ها بسته به عملکرد سیستم گرمایشی مرکزی آن دارد. این رادیاتورها به دلیل اینکه دارای انواع مختلفی هستند بر اساس جنس، اشکال و ابعاد دسته‌بندی می‌شو‌ند و دست خریدار را برای انتخاب مناسب بر اساس دکوراسیون داخلی ساختمان باز می‌گذارند.

3) دارای جنس های متنوع

رادیاتورهای حوله‌ای از نظر جنس در سه دسته فولادی، آلومینیومی و شیشه‌ای قرار می‌گیرند. به طور معمول حوله خشک کن‌های آلومینیومی ظاهر زیبا و وزن سبکی دارند و با دکوراسیون داخلی سازگار می‌شوند. از سوی دیگر محصولات فولادی به خوبی گرما را در درون خود نگه می‌دارند و برای محیط‌هایی با آب سخت بسیار مناسب هستند. برای اطلاع از تفاوت حوله خشک کن فولادی و آلومینیومی مقاله ما را در این رابطه مطالعه کنید.

4) سازگاری با آب مناطق مختلف

انواع حوله خشک کن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با آب مناطق مختلف سازگاری داشته باشند. بنابراین فرقی نمی‌کند در کدام نقطه ایران زندگی می‌کنید و با چه نوع آبی سروکار دارید؛ این دستگاه با همه محیط‌های مختلف سازگار است.

5) قابلیت کنترل رطوبت در محیط

این رادیاتورها علاوه بر خشک کردن حوله و لباس‌ها می‌توانند با کنترل رطوبت و درجه حرارت، از رشد هرگونه قارچ و کپک در آشپزخانه و حمام جلوگیری کنند‌.

6) صرفه جویی در مصرف انرژی

این رادیاتورها را می‌توان در اتاق‌های کوچک نصب کرد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود‌.

7) قیمت مناسب

حوله خشک کن توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود. به عنوان مثال می‌توانیم به شرکت ایران رادیاتور و بوتان اشاره کنیم. میانگین قیمت این رادیاتورها در بازار ایران از ۲۰۰ هزارتومن تا ۱۴ میلیون است. شما می‌توانید از بین این قیمت‌ها محصول مناسب و معقول خود را پیدا کنید. برای استعلام قیمت انواع رادیاتور حوله ای به لینک درج شده مراجعه کنید.

معایب انواع حوله خشک کن

همانطور که گفتیم حوله خشک کن‌ها دارای جنس‌های مختلفی هستند که برای آشنایی بیشتر با آن‌ها می‌توانید مقاله انواع حوله خشک کن و کاربردهای آن را مطالعه کنید. هر کدام از آنها معایبی دارند که شامل موارد زیر هستند.

حوله خشک کن از جنس شیشه

حوله خشک کن نوع شیشه ای

حوله خشک کن شیشه‌ای دارای بدنه شفاف است. برای ساخت بدنه این رادیاتور از شیشه‌های مخصوص حرارتی استفاده می‌کنند‌. این رادیاتورهای حوله ای رنگ‌ها و ابعاد متنوعی دارند و به مانند یک تابلو نقاشی به دیوار وصل می‌شوند. نکته مهم اینجا است که این سیستم‌های گرمایشی در برابر ضربات بسیار شدید آسیب پذیر هستند. از سوی دیگر برای محیط‌هایی با متراژ زیادی نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. زیرا معمولا قیمت بالایی دارند و افزایش تعداد آن‌ها در منزل نه تنها مصرف انرژی را بالا می‌برد، بلکه زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حوله خشک کن از جنس آلومینیوم

رادیاتور حوله ای نوع آلومینیومی

حوله خشک کن‌های آلومینیومی از لحاظ اقتصادی یکی از به‌صرفه‌ترین انواع رادیاتورها هستند. اما یکی از معایب اصلی آن‌ها، ضعف در حفظ گرمایش است. رادیاتورهای آلومینیومی گرمای خود را در مدت کوتاهی از دست می‌دهند و به دلیل اتصال با سیستم گرمایشی و لوله‌های ساختمان ممکن است در اثر واکنش‌های شیمیایی ناشی از تفاوت فلزها دچار زنگ‌زدگی و خوردگی شوند.

حوله خشک کن از جنس استیل

حوله خشک کن از جنس استیل

این نوع رادیاتور یکی از رایج‌ترین انواع خشک کن است که در ساخت آن فولاد ضدزنگ به کار رفته و وزن آن نسبت به انواع دیگر رادیاتورها سنگین‌تر است و نصب آن زمان بیشتری می‌برد. نکته مهم اینجا است که برای حفاظت از انواع رادیاتور حوله ای استیل در برابر خوردگی و زنگ زدگی، نیاز به یک لایه پوششی از رنگ وجود دارد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که اغلب در فضاهای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان خرید این محصول باید مزیت‌ها و معایب را به‌طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار داده و متناسب با ساختمان خود رادیاتور را انتخاب کنید که در آینده دچار مشکل نشوید. برای داشتن خرید آگاهانه‌تر می‌توانید مقاله ما درباره نکات مهم در انتخاب و خرید حوله خشک کن را مطالعه کنید.

حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟

حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که اغلب در فضاهای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند و وظیفه گرم کردن محیط را بر عهده دارند‌.

آیا از حوله خشک کن‌ ها میتوان به‌عنوان شوفاژ استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از آن‌ها برای گرم کردن فضاهای کوچک مانند اتاق بچه و انبار و… استفاده کنید که هم به لحاظ اقتصادی به‌صرفه است هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

بهترین نوع حوله خشک کن کدام است؟

برای پاشخگویی به این سوال باید موارد مختلفی مانند متراز محیط، آب و هوای منطقه و نوع سیستم گرمایشی را مد نظر قرار داد. برای مثال رادیاتورهای حوله ای فولادی برای مناطقی با آب و هوای سرد و حمام‌های بزرگ مناسب هستند؛ اما از نمونه های شیشه ای در فضاهایی با وسعت کمتر استفاده می‌شود.

سایر مقالات

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شماره های ثابت:

32654665-031 – 32652553-031

شماره همراه:

09132025490